قیمت لنت ترمز برلیانس

خرید و قیمت لنت ترمز برلیانس

در همه خودروها از جمله مدل‌های مختلف برلیانس، از دو جفت لنت عقب و جلو استفاده می‌شود. در برخی از مدل‌ها، لنت‌های عقب از نوع کفشکی و برای چرخ‌های کاسه‌ای هستند. اما در برخی مدل‌های دیگر، لنت‌ها از نوع دیسکی می‌باشند. در زمان خرید لنت ترمز برلیانس حتما باید متناسب با مدل خودرو، لنت مناسب را خریداری کنید. در این صفحه از سامانه متقاضی امکان خرید انواع قطعات یدکی از جمله لنت ترمز برلیانس برای شما فراهم شده است.

لنت ترمز برلیانس چیست؟

لنت‌های ترمز از جمله قطعات کلیدی سیستم ترمز خودرو شما هستند و نقش مهمی در توقف خودرو هنگام فشار دادن پدال ایفا می‌کنند. این قطعات از یک قطعه فولادی صاف ساخته شده اند که یک طرف آن دارای مواد اصطکاک ضخیم یا همان لنت است. وقتی پدال ترمز را فشار می‌دهید، لنت ترمز با دیسک ترمز تماس پیدا می‌کند. این باعث اصطکاک می‌شود که از چرخش چرخ‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید | خرید لوازم یدکی برلیانس h230 و لوازم یدکی برلیانس h330

چرخ‌های خودرو می‌توانند به طرز باورنکردنی سریع بچرخند، و توقف یک وسیله نقلیه سنگین با استفاده از اصطکاک باعث ایجاد فشار روی لنت‌های ترمز می‌شود و این لنت‌ها در نهایت و به مرور زمان از بین می‌روند. سرعت فرسودگی لنت ترمز شما به تعداد دفعات رانندگی و همچنین سبک رانندگی بستگی دارد. اگر روزانه در ترافیک سنگین رانندگی کرده و مرتبا از ترمز خود استفاده می‌کنید یا سبک ترمز سنگینی دارید، طبیعتا مصرف لنت بیشتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید | صفحه کلاچ برلیانس

 

لنت ترمز برلیانس چیست

 

انواع لنت ترمز برلیانس از نظر متریال ساخت

لنت ترمز از ماده ای ساخته شده است که اصطکاک را به حداکثر می‌رساند. برای به حداکثر رساندن چسبندگی لنت‌های ترمز روی روتورها، از مواد مختلفی استفاده می‌شود که می‌توانند دما و اصطکاک بالاتری را تحمل کنند.

لنت‌های ترمز دارای محدوده دمایی خاصی برای بازده ترمز بهینه هستند. در سیستم‌های ترمز مدرن، این میزان به طور متوسط حدود 150 درجه سانتی‌گراد است. اگر این مقدار برای وضعیت شما خیلی کم است (به عنوان مثال، قرار دادن لنت ترمز معمولی در یک ماشین مسابقه اختصاصی)، لنت ترمز نمی‌تواند تمام گرمای ناشی از ترمز را از بین ببرد و از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید | خرید شمع برلیانس

لنت‌های غیرفلزی

لنت‌های غیر فلزی نرم ترین لنت ترمزهای موجود هستند. این نوع لنت‌ها به سرعت فرسوده می‌شوند و به تولید مقادیر زیادی گرد و غبار ترمز معروف هستند. در عوض، برای ترمزگیری‌های شدید و رانندگی‌های پرخطر، بسیار مناسب هستند. اما با توجه به اینکه برلیانس یک خودروی شهری است، معمولا لنت ترمز غیرفلزی یا همان ارگانیک برای آن وجود ندارد.

لنت‌های نیمه فلزی

لنت ترمز نیمه فلزی برای اکثر خودروهای جدید امروزی نصب می‌شود. عنصر فلزی آنها را در برابر حرارت مقاوم تر عمل می‌کند، اما در دماهای پایین تر، کارایی به مراتب بهتری دارد. همین باعث شده است تا بتوان برای رانندگی‌های روزانه از این لنت استفاده کرد. شما می‌توانید انواع لنت ترمز برلیانس را از سامانه متقاضی با قیمت مناسب خریداری کنید.

لنت‌های سرامیکی

این لنت‌ها نسبت به لنت‌های نیمه فلزی عملکرد بهتری دارند، اما به طور قابل توجهی گران‌تر هستند. آنها فقط برای کاربردهای خاص مانند رانندگی مسابقه‌ای مناسب هستند و باید به درستی گرم شوند و برای استفاده روزانه نامطلوب باشند. برخی از افرادی که در حوزه تقویت خودرو فعالیت می‌کنند، ممکن است برای خودروی برلیانس از لنت سرامیکی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید | صفحه کلاچ برلیانس

 

انواع لنت ترمز برلیانس از نظر متریال ساخت

 

زمان مناسب برای تعویض لنت برلیانس

برای اطلاع از مقدار دقیق تعویض لنت ترمز برلیانس، پیشنهاد می‌کنیم به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید. البته مکانیک ماهر نیز می‌تواند تشخیص دهد که لنت‌های عقب و جلوی خودروی برلیانس شما در چه وضعیتی قرار دارند و آیا باید آن‌ها را تعویض کنید یا خیر. به طور کلی، می‌توان گفت که لنت‌های ترمز توانایی کارکرد تا 30 الی 50 هزار کیلومتر را در شرایط مناسب دارند.

بیشتز بخوانید | سرسیلندر برلیانس

نشانه‌های خرابی لنت ترمز برلیانس

لنت‌های ترمز دارای نشانه‌هایی برای اتمام طول عمر خود هستند. یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها، ایجاد صدای هشدار دهنده است. لنت‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در صورت رسیدن به حدی، صدایی هشدار دهنده از خود تولید کنند که بتوانید به واسطه آن متوجه اتمام عمر لنت ترمز برلیانس خود بشوید. اما اتمام و خرابی لنت ترمز برلیانس نشانه‌های دیگری نیز دارد.

برخی از نشانه‌های خرابی لنت ترمز برلیانس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صدای جیغ در هنگام ترمز گرفتن
  • صداهای ساییدن یا جیغ زدن هنگام رانندگی معمولی و بدون ترمز
  • نیاز به مسافت طولانی‌تر برای توقف
  • ضربه زدن پدال ترمز در حین ترمزگیری
  • پایین آمدن رگلاژ پدال ترمز

باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ یک از این نشانه‌ها را نباید نادیده نگیرید. اگر این کار را انجام دهید، ماشین شما به زودی صدایی مانند ساییدن فلز به فلز ایجاد می‌کند. این نشان می‌دهد که آزبست مخصوص اصطکاک روی لنت ترمز شما کاملا فرسوده شده است و فلز باقی مانده در حال کشیده شدن روی دیسک خودرو است. این باعث می‌شود که مجبور شوید هزینه‌های زیادی را برای تعویض یا تراش دیسک نیز پرداخت کنید.

شیشه کردن لنت ترمز برلیانس

شاید در مواقعی این اتفاق برای شما رخ داده است که مشاهده می‌کنید که خودروتان در حین حرکت صدایی شبیه به سوت از خود تولید می‌کند که با ترمز گرفتن، این صدا بیشتر نیز می‌شود. وقتی که لنت‌ها را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که لنت‌ها دارای آزبست کافی هستند، اما سطحی از لنت که با دیسک در تماس می‌باشد، کاملا صاف و بدون اصکاک شده است. به همین دلیل، در زمان ترمزگیری صدایی ایجاد می‌شود. وقتی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، می‌گوییم به اصطلاح لنت خودرو شیشه کرده است.

لنت‌هایی که شیشه می‌کنند، معمولا غیر قابل استفاده می‌شوند. این نوع لنت‌ها در صورتت عدم تعویض می‌توانند به دیسک خودرو آسیب بزنند. چرا که ماده مورد استفاده در این لنت‌ها مقاومت بالایی در برابر سایش دارد. همین باعث می‌شود که در گذر زمان، به‌جای از بین رفتن لنت، دیسک خودرو نازک شود و از بین برود. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم اگر چنین شرایطی برای لنت‌های ترمز خودروی برلیانس شما ایجاد شده است، به فکر تعویض آن باشید. در این صفحه از سامانه متقاضی، می‌توانید لنت برلیانس را با قیمت مناسب خریداری کنید.

 بیشتر بخوانید | تسمه دینام برلیانس

 

شیشه کردن لنت ترمز برلیانس

 

چرا سامانه متقاضی را برای خرید لنت ترمز برلیانس انتخاب کنید؟

روند خرید در سامانه متقاضی با وب‌سایت‌های لوازم یدکی دیگر متفاوت می‌باشد و همین باعث شده است تا این مجموعه به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید انواع قطعات یدکی از جمله لنت ترمز برلیانس تبدیل شود. در سامانه تقاضی، شما یک آگهی با عنوان خرید لنت ترمز برلیانس ثبت می‌کنید و درج می‌کنید که به چه نوع لنتی و برای چه خودرویی نیاز دارید. در ادامه، فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی که این لنت را در اختیار دارند، برای شما ثبت قیمت انجام می‌دهند. این باعث می‌شود تا بتوانید از میان مجموعه‌های موجود، بهترین گزینه را با رقابتی‌ترین قیمت برای خرید لنت ترمز انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید | دسته موتور برلیانس

سامانه متقاضی؛ مرجع خرید انواع لوازم یدکی با قیمت مناسب

سامانه متقاضی به دلیل روند خاص خرید خود، به یکی از بهترین مجموعه‌ها برای تامین انواع قطعات یدکی خودرو از جمله مدل‌های مختلف محصولات برلیانس تبدیل شده است. در این صفحه می‌توانید برای ثبت آگهی و خرید لنت ترمز برلیانس با قیمت مناسب اقدام کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل در دریافت خدمات از مجموعه ما، کارشناسان سامانه متقاضی آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی