قیمت شمع برلیانس

خرید و قیمت شمع برلیانس

هنگامی که صحبت از کارکرد نرم خودرو برلیانس می‌شود، شمع یک جزء کوچک اما قدرتمند است که نقش مهمی ایفا می‌کند. اما این قطعه کوچک که وظیفه جرقه‌زنی و به حرکت درآوردن خودرو را دارد، در انواع مختلفی در بازار به فروش می‌رسد. در ادامه با سامانه متقاضی همراه باشید، ما در این مقاله انواع شمع برلیانس و فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت آن و همچنین نکات نگهداری را برای طول عمر بیشتر بررسی می‌کنیم.

نقش حیاتی شمع برلیانس در عملکرد خودرو

شمع برلیانس، اگرچه ممکن است اندازه کوچکی داشته باشد، اما تاثیر آن بر عملکرد کلی خودرو قابل‌توجه است. شمع مسئول ایجاد جرقه‌ای است که سوخت را در موتور مشتعل می‌کند و فرآیند احتراق را آغاز می‌کند که به وسیله نقلیه شما نیرو می‌دهد.

شمع‌ها به تعداد سیلندرهای خودرو مورد نیاز است و از آن‌جایی که خودرو برلیانس ۴ سیلندر دارد، این خودرو به یک دست شمع ۴تایی نیازمند است. اما بهتر است بدانید که در صورت وجود ایراد حتی در یک شمع، موتور خودروی شما برای راه‌اندازی و کارکرد موثر مشکل دارد. در واقع شمع یک توالی جرقه‌زنی موثر را تضمین نموده و جرقه لازم را برای احتراق مخلوط هوا و سوخت در محفظه احتراق فراهم می‌کند. این فرآیند احتراق نیروی مورد نیاز برای به جلو راندن برلیانس را تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید | قیمت بلبرینگ برلیانس

شمع‌ها علاوه‌بر تسهیل فرآیند جرقه‌زنی، به کارایی سوخت و عملکرد موتور نیز کمک می‌کنند. یک شمع که به خوبی نگهداری می‌شود، احتراق بهینه و کامل سوخت را تضمین نموده که منجر به بهره‌وری بهتر سوخت و کاهش گازهای گلخانه‌ای می‌شود. همچنین به جلوگیری از احتراق ناقص کمک می‌تماید، که می‌تواند باعث کاهش توان و عملکرد موتور شود.

بیشتر بخوانید | سرسیلندر برلیانس

انواع شمع‌ مناسب برلیانس

شمع‌های خودرو برلیانس انواع مختلفی دارند. درک انواع مختلف شمع‌های موجود در بازار، می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه هنگام زمان تعویض کمک نماید.

  1. شمع‌های مسی: شمع‌های مسی ابتدایی‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه هستند. آنها دارای یک هسته مس جامد هستند که رسانایی عالی را فراهم نموده و آنها را برای خودرو برلیانس ایده‌آل می‌کند. با این حال، معمولا طول عمر کمتری دارند و ممکن است نیاز به تعویض مکرر داشته باشند.
  2. شمع‌های پلاتینیومی: شمع‌های پلاتینیومی دارای یک دیسک پلاتین روی الکترود هستند که در مقایسه با شمع‌های مسی طول عمر بیشتری دارند. آنها افزایش مصرف و کاهش مصرف پیشرانه را ارائه می‌دهند و به گزینه‌ای محبوب برای انواع برلیانس با سیستم جرقه‌زنی الکترونیکی تبدیل می‌کنند.
  3. شمع‌های ایریدیوم: شمع‌های ایریدیوم بادوام‌ترین گزینه هستند. آنها دارای یک الکترود مرکزی ایریدیوم کوچک هستند که می‌تواند دمای بالا را تحمل کند و عملکرد ثابتی را در طول زمان ارائه دهد. شمع‌های ایریدیوم اغلب برای خودروهای با کارایی بالا و لوکسی مانند برلیانس توصیه می‌شوند.
  4. شمع‌های پلاتین دوبل: شمع‌های پلاتین دوبل دارای پلاتین در هر دو الکترود مرکزی و زمین هستند که دوام و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. این نوع از شمع‌ها، برای موتورهایی با سیستم جرقه‌زنی (کویل) یک‌تکه طراحی شده‌اند که دو شمع را به طور همزمان روشن می‌کند.

هر نوع شمع مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین مهم است که شمعی را انتخاب نمایید که به بهترین وجه با پیشرانه خودرو برلیانس شما مطابقت داشته باشد.

قیمت شمع برلیانس سری ۲۰۰

برلیانس سری ۲۰۰ در مدل‌های h230 و h220 و با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به بازار ایران راه پیدا کرده است. این موتور توانایی تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت را دارد و خودرو را در ۱۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ می‌رساند. در حال حاضر قیمت یک‌دست شمع برلیانس سری ۲۰۰ در بازار بسته به مدل و برند، مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید | تسمه دینام برلیانس

قیمت شمع برلیانس سری ۲۰۰

قیمت شمع برلیانس سری ۳۰۰

برلیانس سری ۳۰۰ با دو مدل h320 و h330 و با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۱.۶۵ لیتری تنفس طبیعی در بازار یافت می‌شود. پیشرانه ۱.۶۵ لیتری این خودرو، ۱۱۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و قادر است تا برلیانس را در کمتر از ۱۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در حال حاضر با شرایط فعلی بازار، قیمت یک‌دست شمع مناسب برلیانس سری ۳۰۰، از ۲۰۰ هزار تومان در مدل‌های معمولی شروع می‌شود و در نمونه‌های ایریدیومی برند، به بیش از ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید | صفحه کلاچ برلیانس

عوامل موثر بر قیمت شمع برلیانس

قیمت شمع بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

  1. نوع شمع: نوع شمعی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند تاثیر بسزایی در قیمت داشته باشد. شمع‌های مسی معمولاً مقرون به صرفه‌ترین گزینه هستند، در حالی که شمع‌های ایریدیوم گران‌ترین هستند. شمع‌های دوبل پلاتین در جایی در این بین قرار می‌گیرند.
  2. برند سازنده شمع: برندهای مختلف، شمع‌ها را با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهند. برندهای معروف و معتبر مانند NGK، بوش و اتولایت اورجینال، به‌دلیل کیفیت و قابلیت اطمینان معمولاً با قیمت بالاتری عرضه شوند. با این حال، شایان ذکر است که قیمت بالاتر همیشه با عملکرد بهتر برابر نیست. تحقیقات خود را انجام دهید و نظرات مصرف کنندگان را بخوانید تا برندی را بیابید که تعادل خوبی بین کیفیت و قیمت مناسب ارائه ‌دهد.
  3. سازگاری با پیشرانه: قیمت شمع برلیانس نیز می‌تواند بسته به نوع و مدل پیشرانه خودرو شما متفاوت باشد. زیرا برخی از خودروها به شمع‌های تخصصی نیاز دارند که ممکن است گران‌تر از گزینه‌های معمولی باشد.
  4. بهبود عملکرد: شمع‌های خاص برای بهبود عملکرد و بهره‌وری سوخت طراحی شده‌اند. این شمع‌های با کارایی بالا، اغلب قیمت بالاتری دارند. اگر به دنبال بهبود عملکرد هستید، ممکن است ارزش سرمایه‌گذاری در این نوع شمع‌ها را داشته باشد.
  5. مقدار بسته‌بندی: شمع‌ها اغلب در بسته‌بندی مقوایی فروخته می‌شوند که قیمت‌ها بسته به تعداد شمع‌های موجود متفاوت است. خرید یک‌دست شمع کامل، گاهی اوقات باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود، به‌خصوص اگر قصد دارید همه شمع‌های خودرو خود را به یکباره تعویض کنید.

بیشتر بخوانید | قیمت باتری برلیانس

عوامل موثر بر قیمت شمع برلیانس

بیشتر بخوانید | خرید سرپلوس برلیانس

نکات نگهداری از شمع برلیانس

نگهداری صحیح شمع‌ های خودرو برلیانس برای اطمینان از عملکرد مطلوب و طول عمر بیشتر ضروری است. با انجام این چند مرحله ساده، می‌توانید شمع‌های خود را در شرایط خوبی نگه دارید.

  • بازرسی منظم: شمع‌ها را به طور منظم بازرسی کنید تا هرگونه نشانه‌ای از شکستگی چینی شمع یا خوردگی الکترود را بررسی نمایید. الکترود و چینی عایق هر شمع را از نظر رسوب، خوردگی یا آسیب بررسی و در صورت وجود ایراد تعویض نمایید.
  • تمیز کردن: با گذشت زمان، شمع‌ها می‌توانند رسوبات کربنی را جمع کنند که می‌تواند بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد. برای تمیز کردن شمع‌های خود، از یک برس سیمی یا تمیز‌کننده شمع استفاده کنید تا هرگونه تجمع کربن را از بین ببرید.
  • تنظیم دهانه شمع: دهانه یا گپ شمع که فاصله بین مرکز و الکترود آن است، نقش مهمی در عملکرد شمع دارد. مهم است که این فاصله را همانطور که توسط سازنده خودرو توصیه شده، با استفاده از ابزار فیلر شمع بررسی و تنظیم کنید.
  • تعویض شمع‌ها: در نهایت، حتی با نگهداری مناسب، شمع‌ها نیاز به تعویض دارند. رعایت فاصله زمانی تعویض توصیه‌شده توسط سازنده خودروی شما بسیار مهم است. زیرا شمع‌های فرسوده یا آسیب‌دیده می‌توانند منجر به احتراق ناقص موتور، کاهش راندمان سوخت و کاهش عملکرد شوند.

بیشتر بخوانید | تسمه تایم برلیانس

پیشنهاد شگفت انگیز در خرید شمع برلیانس

سامانه متقاضی اولین بازار دیجیتال در نوع خود است که برای سهولت خرید و برآوردن نیازهای مشتری ایجاد شده است. این سامانه یک پلتفرم هوشمند است که در آن مصرف‌کنندگان می‌توانند درخواست‌های خود را برای کالاها و خدمات مختلف به صورت آنلاین ثبت و مدیریت کنند. مشتریان به راحتی می‌توانند محصولات یا خدماتی را که می‌خواهند بخرند، مانند شمع‌ موتور برلیانس با کیفیت بالا و اورجینال را ثبت نمایند و سیستم به‌طور خودکار بهترین گزینه‌ها را از تامین‌کنندگان مورد اعتماد آماده می‌کند. سامانه متقاضی گزینه‌ها را بر اساس قیمت، کیفیت، سرعت تحویل و سایر عوامل سنجیده و اطمینان حاصل می‌کند که مشتریان بهترین ارزش را برای پول خود دریافت می‌کنند. این سیستم فرایند خرید را مدیریت کرده، ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان را تقویت نموده و در نتیجه باعث تعادل عرضه و‌تقاضا می‌شود. بنابراین از شما دعوت می‌کنیم تا همین حالا نسبت به ثبت سفارش «خرید شمع برلیانس» در سامانه متقاضی اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید | لوازم یدکی برلیانس h330

سخن نهایی

شمع‌های خودرو برلیانس، نقش مهمی در عملکرد و کارایی وسیله نقلیه شما دارند. در بحث خرید و قیمت شمع برلیانس، انتخاب نوع مناسب می‌تواند بر تجربه رانندگی شما تاثیر به‌سزایی بگذارد. هنگام خرید شمع برلیانس، مهم است که نوع پیشرانه خودرو را که شامل مدل‌های ۱.۵ و ۱.۶۵ لیتر می‌شود را در نظر بگیرید و آنها را با بودجه خود بسنجید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی