قیمت دسته موتور برلیانس

خرید و قیمت دسته موتور برلیانس

در خودروهای امروزی از قطعات مختلفی استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها در لیست قطعات مصرفی قرار می‌گیرند. دسته موتور یکی از قطعات با طول عمر بالا اما مصرفی است. در صورت بروز هرگونه خرابی در این قطعه، ممکن است که موتور خودروی شما تغییر موقعیت بدهد و با لرزش‌های شدید مواجه شوید. در این صفحه از سامانه متقاضی، امکان خرید دسته موتور برلیانس با قیمت مناسب وجود دارد.

دسته موتور چیست؟

موتور خودرو شما از صدها قطعه تشکیل شده است که هر کدام وظیفه منحصر به فرد خود را دارند. وقتی وسیله نقلیه شما روشن می‌شود، بسیاری از این قطعات حرکت می‌کنند و در کنار هم باعث ایجاد لرزش‌هایی در موتور می‌شوند. اما هیچ یک از این لرزش‌ها را به لطف دسته موتور احساس نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید | خرید لوازم یدکی برلیانس h230 و لوازم یدکی برلیانس h330

دسته موتور‌ها که پایه‌های موتور نیز نامیده می‌شوند، اجزای ساختاری هستند که موتور را به اتاق متصل می‌کنند. آن‌ها به تثبیت موتور و جذب ضربه‌ها و لرزش‌ها کمک می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند از یک سواری آرام لذت ببرید.

چند دسته موتور روی یک ماشین وجود دارد؟

خودروها معمولا بین دو تا چهار دسته موتور دارند. اگر یکی از دسته موتورها آسیب دیده یا فرسوده شده باشد، احتمالا می‌توانید فقط با تعویض مشکل را رفع کنید. با این حال، ایده خوبی است که سایر پایه‌ها را بررسی کنید، زیرا آن‌ها تقریبا هم سن هستند و ممکن است در معرض فرسودگی قرار داشته باشند.

بیشتر بخوانید | صفحه کلاچ برلیانس

چند دسته موتور روی یک ماشین وجود دارد؟

چرا دسته موتور می‌شکند یا پاره می‌شود؟

دسته موتورها اغلب از لاستیک ساخته می‌شوند. بنابراین کهولت سن باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود. لاستیک می‌تواند به مرور زمان شکسته و خشک شود که این باعث سفت شدن و ترک خوردن آن خواهد شد. در گذر زمان، لاستیک می‌تواند از فلز جدا شود و باعث افزایش میزان بازی کردن موتور شود.

به طور کلی، دسته موتورها طول عمر بالایی دارند. اما حوادث جاده ای، نشت مایعات و عادات رانندگی نادرستز می‌توانند باعث کاهش طول عمر و آسیب به آن‌ها شوند. مانند هر قسمت از وسیله نقلیه، لازم است که در بازه‌های زمانی مشخص و مخصوصا بر اساس کیلومتر پیمایش‌شده، سلامت این قطعات مصرفی را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید | خرید شمع برلیانس

نشانه‌های پارگی و خرابی دسته موتور برلیانس

از آنجایی که دسته موتور خودروی برلیانس باعث افزایش طول عمر موتور و گیربکس می‌شوند، لازم است که همیشه در بهترین وضعیت قرار داشته باشند. اگر فکر می‌کنید که دسته موتور خودروی شما خراب شده است، باید چند نشانه مهم را بررسی کنید که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

مشاهده علائم سایش

باید دسته موتور برلیانس خود را در طول سرویس‌های معمولی مانند تعویض روغن بررسی کنید. اگر فکر می‌کنید قطعه‌ای در وضعیت مناسب قرار ندارد، می‌توانید آن را با یک فرد متخصص در میان بگذارید. اگر در این میان متوجه هرگونه سایه دسته موتور شدید، بدانید که این قطعه مصرفی به پایان عمر خود نزدیک شده است و باید به فکر تعویض آن باشید.

افزایش ارتعاش در حین حرکت یا در حالت ایستاده

هنگامی که دسته موتور فرسوده می‌شود یا می‌شکند، نمی تواند ارتعاشات و لرزش موتور را مانند گذشته کاهش دهد. اگر یک یا چند دسته موتور شما خراب باشد، ممکن است هنگام قرار دادن خودرو در رانندگی، روشن کردن سیستم تهویه مطبوع، هنگام رانندگی معمولی و هنگام ایستادن در چراغ‌های توقف، متوجه لرزش خودروتان بیشتر شود.

به خاطر داشته باشید که افزایش لرزش لزوما به معنای فرسوده بودن دسته موتور نیست. ممکن است مشکلاتی در تراز، تعلیق یا تعادل چرخ داشته باشید. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم بررسی دقیق این موضوع را به افراد متخصص بسپارید. البته در صورت نیاز می‌توانید دسته موتور برلیانس را با قیمت مناسب از سامانه متقاضی خریداری کنید.

شنیدن صداهای عجیب و غریب

وقتی که دسته موتور خودروی شما پاره شده باشد، ممکن در زمان شروع به حرکت صداهای عجیبی در زیر کاپوت بشنوید. کوبیدن یا شنیدن صدای تق تق می‌تواند نشانه‌ای از خرابی این قطعه باشد. البته این مشکل می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

نشانه‌های پارگی و خرابی دسته موتور برلیانس

جابه‌‌جایی و تقه زدن موتور

در صورتی که دسته موتور آسیب دیده باشد، ممکن است موتور خودروی شما جابه‌جا شود و متوجه شوید که موتور در موقعیت مناسب قرار ندارد. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، تقسیم وزنی خودرو به‌هم می‌ریزد. به همین خاطر، ممکن است در حین شتاب‌گیری، پیچیدن یا ترمزهای سنگین متوجه شوید که خودروی شما تعادل لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید | صفحه کلاچ برلیانس

آسیب به موتور

در موارد شدید، شکستگی دسته موتور می‌تواند منجر به آسیب موتور شود. اگر به موتور شما فضای کافی برای ضربه زدن داده شود، می‌تواند به قطعات دیگر ضربه بزند و به خود و سایر قطعات ضروری آسیب برساند. حتی در برخی مواقع ممکن است که پوسته گیربکس آسیب ببیند و به تعمیر نیاز داشته باشد.

آیا امکان رانندگی با دسته موتور خراب در برلیانس وجود دارد؟

به طور کلی، خرابی دسته موتور یک خرابی ضروری نیست و ضرورتی برای تعویض لحظه‌ای آن وجود ندارد. اما اگر از تعویض آن چشم‌پوشی کنید، ممکن است در بلندمدت تاثیرات زیادی مانند خرابی پوسته گیربکس و قطعات داخلی آن برای خودروی شما رخ بدهد. حتی دیده شده است که در برخی مواقع، خرابی دسته موتور برلیانس می‌تواند باعث افتادن موتور و عدم امکان رانندگی با آن شود.

عوامل بروز خرابی در دسته موتور برلیانس

مانند هر بخش دیگری از موتور، ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که دسته موتور شما ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. بد نیست که پیش از خرید دسته موتور برلیانس، کمی درباره عوامل بروز خرابی در این قطعه مصرفی بدانید.

استهلاک طبیعی در گذر زمان

دسته موتورها از لاستیک ساخته شده‌اند و به طور طبیعی در طول زمان به دلیل عوامل محیطی مانند گرما، نور و آلودگی، از بین می‌روند. همان‌طور که لاستیک خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و شکننده تر می‌شود، توانایی خود را برای جذب لرزش‌های موتور از دست می‌دهد.

بیشتز بخوانید | سرسیلندر برلیانس

متریال دسته موتور

به طور کلی، متریال بی‌کیفیت دسته موتور می‌تواند تاثیر به‌سزایی در طول عمر و خرابی آن داشته باشد. برخی از دسته‌های موتورهای برلیانس اصلی نیستند و کیفیت لازم را ندارند. این باعث می‌شود تا با قرار گرفتن در یک شرایط معمولی، دسته موتور به کلی از بین برود و دوباره مجبور به تعویض آن شوید.

عوامل بروز خرابی در دسته موتور برلیانس

تصادف کردن

در بسیاری از مواقع، تصادف کردن خودروی برلیانس منجر به آسیب دیدن دسته موتورهای آن می‌شود. اگر صاحب این خودرو هستید و اخیرا تصادف کرده‌اید و احتمال می‌دهید که دسته موتورها آسیب دیده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم با یک فرد متخصص مشورت کنید و خودرو را به او نشان دهید.

 بیشتر بخوانید | تسمه دینام برلیانس

نصب نادرست دسته موتور

در صورتی که دسته موتور توسط افراد غیرمتخصص و به صورت نادرست نصب شود، طول عمر بسیار پایینی خواهد دارد. این باعث می‌شود تا بعد از چند ماه مجبور به تعویض دوباره دسته موتور خودروتان شوید. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم نصب دسته موتور برلیانس را به افراد متخصص بسپارید.

چرا سامانه متقاضی را برای خرید دسته موتور برلیانس انتخاب کنید؟

دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند تا بخواهید برای خرید دسته موتور برلیانس، سامانه متقاضی را انتخاب کنید. اما مهم‌ترین دلیل، شیوه متفاوت خرید آنلاین است. در سامانه متقاضی، شما اعلام می‌کنید که به دسته موتور برلیانس نیاز دارید و فروشگاه‌هایی که این محصول را در اختیار دارند، قیمت پیشنهاد خود را اعلام خواهند کرد. در ادامه، می‌توانید از میان پیشنهادهای موجود، محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید | قیمت بلبرینگ برلیانس

خرید دسته موتور برلیانس از سامانه متقاضی

اگر می‌خواهید بدون دردسر و البته با بهترین قیمت ممکن دسته موتور برلیانس را خریداری کنید، می‌توانید از طریق این صفحه از سامانه متقاضی اقدام کنید. در این سامانه، فروشگاه‌های برتری وجود دارند که این محصول را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی