چجوری از خانه کف قیمت بازار را در بیاوریم؟

چجوری از خانه کف قیمت بازار را در بیاوریم؟

همه ما در زمینه‌های مختلف مانند خرید کالاهای مصرفی، تزئینی، کاربردی و … به‌دنبال کمترین قیمت ممکن هستیم. هرچند کمترین قیمت لزوما به‌معنای کیفیت بالا نیست اما یک کالا با ویژگی‌ها و کیفیت مشخص نیز با قیمت‌های مختلفی در بازارها و فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی به فروش می‌رسد. اما چطور کف قیمت بازار و مراکز فروش ارزان را پیدا کنیم؟ در این مطلب از سامانه متقاضی این موضوع را برای شما بررسی کرده‌ایم.

مشاهده کف قیمت بازار با مراجعه به فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی

یکی دیگر از راهکارهای تعیین کف قیمت بازار مراجعه به فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای تعیین قیمت یک کالا سری به سایت دیجی کالا زده باشید، حتی اگر قصد شما خرید از این فروشگاه نبوده باشد. البته برای خرید برخی از کالاها باید به سایت‌های برتر عرضه همان کالای خاص مراجعه کنید و یافتن این سایت‌ها نیز خود کاری تخصصی و زمان‌بر است.

خرید ارزان اینترنتی با استفاده از کدهای تخفیف

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی برای جذب بیشتر مشتریان از کدهای تخفیف را ارائه می‌دهند. این کدها انواع مختلفی دارند که می‌تواند شامل تخفیف درصدی یا مبلغ ریالی باشد. البته این کدها نیز چالش‌ها و محدودیت‌هایی دارند. اولا این که معمولا یکبار مصرف هستند یعنی برای خرید اول ارائه می‌شوند و شما نمی‌توانید از آن‌ها برای خریدهای بعدی استفاده کنید. در ضمن بسیاری از کدهای ارائه شده بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند.

این یعنی فروشگاه، قیمت فروش را بالا می‌برد تا ارائه کد تخفیف باعث کاهش سود نشود. برخی از کدها نیز فقط در مواقع خاص مانند مناسبت‌های تقویمی ارائه می‌شوند. در هر صورت، کد تخفیف، کف واقعی قیمت بازار را به شما نشان نمی‌دهد.

خرید ارزان اینترنتی با استفاده از کدهای تخفیف

دسترسی به کف قیمتی در باشگاه مشتریان

یکی از راهکارهای محبوب برای خرید ارزان این است که در باشگاه مشتریان برند یا فروشگاه مورد نظر ثبت نام کنید. باشگاه مشتریان در واقع ابزاری است که برندها از آن برای وفادارسازی مشتریان فعلی و البته جذب مشتریان جدید استفاده می‌کنند.

در ساختار این باشگاه‌ها تخفیف‌های پلکانی در نظر گرفته می‌شود. این یعنی شما به‌مرور زمان و با خریدهای مکرر، امتیازاتی را کسب می‌کنید و این امتیازها در دراز مدت به تخفیف تبدیل می‌شوند. این روش برای خرید ارزان مناسب است اما به‌هیچ‌وجه شما را به کف قیمت بازار نمی‌رساند. از سوی دیگر برای خریدهای اول و دوم و … کاربردی نیست.

بیشتر بخوانید | بهترین روش خرید لوازم یدکی ماشین

کف قیمتی در زمان خارج از زمان اوج خرید

حتما شما این مورد را در فروشگاه‌های لباس مشاهده کرده‌اید که فروشگاهی با تمام شدن فصل، لباس‌های آن فصل را با تخفیف عرضه کند.

برای مثال شما در پایان فصل زمستان و اوائل بهار و یا حتی در تابستان می‌توانید انواع کاپشن را با قیمت بسیار مناسب حتی از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید. با این وجود این روش برای خرید لوازم مصرفی و ضروری مناسب نیست. در ضمن برخی از کالاها در تمامی ایام سال بازار خوبی دارند. بنابراین این روش برای خرید آن‌ها به کف قیمت بازار ممکن نیست.

کف قیمتی در زمان خارج از زمان اوج خرید

تعیین کف قیمت بازار بیرون از خانه

بازار بزرگ تهران یکی از مشهورترین و بزرگ‌‎ترین بازارهای ایران است. این بازار در مجموع مساحتی در حدود 105 هکتار دارد و خود دارای بخش‌های مختلفی مانند تیمچه، پاساژها، بازار، فروشگاه‌ها و … است.

یکی از مزایای این بازار در این است که در آن طیف بسیار وسیعی از کالاها در زمینه‌های مختلف مانند انواع پوشاک، کیف و کفش، محصولات مراقبت از پوست و مو و لوازم آرایشی، تجهیزات ورزشی، زیورآلات، لوازم آشپزخانه و دیگر لوازم خانگی عرضه می‌شوند.

از سوی دیگر این بازار به قیمت‌های ارزان خود شهرت دارد. البته این مساله در مورد همه کالاها صادق نیست. در ضمن خریداران باید تسلط بالایی در تکنیک‌های تشخیص جنس و کیفیت داشته باشند. زیرا در این بازار اجناس بنجل زیادی نیز وجود دارند. در ضمن معمولا یک خرید کوچک از این بازار نیاز به صرف زمان بسیار زیادی دارد و هزینه‌های رفت‌وآمد را نیز باید در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید | چرا خرید و اجاره حضوری خانه ایده خوبی نیست؟

خرید ارزان از بورس‌های کالا در شهرها

همیشه در هر شهری خیابان‌ها و پاساژهایی هستند که در زمینه کالاهای مورد نظر شما به بورس تبدیل شده‌اند. این یعنی در این مکان‌ها فروشگاه‌های متعددی وجود دارند که گروه‌های مشابهی از کالاها را عرضه می‌کنند. با مقایسه قیمت کالای مورد نظر بین فروشگاه‌ها می‌توان کف قیمت بازار را تعیین کنید. البته این روش نیز نیازمند این است که شما به ده‌ها مغازه و فروشگاه سر بزنید. در ضمن همچنان ممکن است مراکزی باشند که کالای مورد نظر را به قیمت ارزان‌تر بفروشند.

خرید ارزان از بورس‌های کالا در شهرها

برخی از بورس‌های کالای تهران در زمینه‌های مختلف را با هم مرور می‌کنیم:

  • خرید موبایل و لوازم جانبی: مجتمع تجاری علاءالدین و مرکز کامپیوتر پایتخت در ابتدای میرداماد
  • بورس خرید ماشین‌های اداری: خیابان ایرانشهر
  • لوازم عروس و داماد: لاله‌زار، کوچه مهران
  • بورس خرید انواع گل و گیاه و گلدان: اتوبان آهنگ
  • بورس عطر و ادکلن: خیابان وزرا
  • خرید پوشاک: ساختمان پلاسکو و خیابان 15 خرداد در بازار تهران
  • خرید کفش مردانه: بین میدان فردوسی و دروازه دولت
  • خرید مانتو: میدان هفت تیر و خیابان جمهوری
  • خرید کاغذ و مقوا: خیابان ظهیرالاسلام

بیشتر بخوانید | راز خرید ارزان ترین و بهترین کنسول بازی

کف قیمت بازار را از خانه در سامانه متقاضی در بیاورید

بدون شک بهترین روش برای خرید کالاهای مختلف به کف قیمت بازار، ارائه آگهی نیازمندی خرید در سامانه متقاضی است. برای درک بهتر این روش باید بگوییم متقاضی یک سامانه مدرن است که در آن به‌جایی این‌که تولید کنندگان و عرضه کنندگان، آگهی فروش محصول را ثبت کنند، این مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی هستند که نیاز خود را از طریق آگهی اعلام می‌کنند.

اما چطور در این روش کف قیمت بازار برای شما مشخص می‌شود و چگونه می‌توانید هر کالایی را به کف قیمت بازار خریداری کنید؟

فرآیند ویژه تعیین کف قیمت بازار در سامانه متقاضی

سامانه متقاضی دارای 3 بخش اساسی است. یک سو مشتریان هستند که آگهی نیازمندی خود را ثبت می‌کنند؛ یک سو تولیدی‌ها و فروشگاه‌ها هستند که آگهی‌ها را بررسی می‌کنند و سومین بخش نیز خود پلتفرم و کارشناسان آن است. بنابراین با ثبت آگهی نیازمندی خود به کالاها، اینبار فروشگاه‌ها، تولیدی‌ها و مراکز عرضه مختلف هستند که به سراغ شما می‌آیند و قیمت پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند.

رقابت در متقاضی؛ عامل تعیین کف قیمت بازار

وقتی شما در متقاضی نیاز خود به یک کالا را اعلام می‌کنید، هر فروشگاه قیمتی را به شما پیشنهاد می‌دهد. بنابراین رقابت تنگاتنگی بین فروشگاه‌ها برای جلب نظر شما وجود دارد. این مساله باعث می‌شود آن‌ها کمترین قیمت ممکن با کمترین حاشیه سود را به شما اعلام کنند. در این بین، کمترین قیمت قطعا به کف قیمت بازار بسیار نزدیک است.

رقابت در متقاضی؛ عامل تعیین کف قیمت بازار

با ثبت آگهی در متقاضی ارزان خرید کنید

اگر به‌دنبال خرید ارزان هستید، استفاده از خدمات سامانه متقاضی، بهترین روش است. در این سامانه شما می‌توانید آگهی نیاز خود را در زمینه‌های بسیار مختلف مانند خودرو و لوازم یدکی، املاک، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، رایانه، تبلت و موبایل، لوازم صوتی و تصویری، کنسول‌های بازی و … ثبت کنید. حتی یک دسته‌بندی برای موارد دیگر و کالاهای خاص در نظر گرفته شده است.

با این روش دیگر نیازی به صرف هزینه‌های رفت‌وآمد برای مراجعه حضوری به بازارها، بورس‌های کالا، پاساژ و … حتی صرف زمان برای مقایسه قیمت در تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی ندارید و خود عرضه کنندگان کالاها را با قیمت‌های پیشنهادی و معمولا پایین‌ترین قیمت ممکن به شما ارائه می‌دهند. برای ثبت آگهی در متقاضی می‌توانید همین الان از طریق سایت ما اقدام کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی