راهنمای خرید پکیج مناسب منزل شما

راهنمای خرید پکیج مناسب منزل شما

خرید پکیج دیواری برای گرمایش منزل، بهترین راهکار در برابر استفاده از شوفاژ خانه های قدیمی و کم‌بازده است. اما از آن‌جایی که خرید پکیج مناسب برای هر خانه‌ای فوت‌و‌فن خاص خودش را دارد، از شما دعوت می‌کنیم با این مقاله همراه سایت متقاضی باشید. در این نوشته از تفاوت‌ پکیج ها می‌گوییم و در انتها لیستی از بهترین و قابل اعتماد ترین پکیج های شوفاژ دیواری را معرفی می‌کنیم.

خرید پکیج دیواری بهتر است یا موتورخانه؟

ممکن است شما هم این سوال را از خود پرسیده باشید که: ” پکیج بهتره یا شوفاژ ؟ ” اصلا چرا باید به جای شوفاژ خانه از پکیج دیواری استفاده کنیم؟ تفاوت پکیج با موتورخانه در چیست؟

پکیج‌ توانایی تامین آب گرم مصرفی و شوفاژ خانه را به صورت هم‌زمان دارد. برای نصب این وسیله فقط به فضایی برابر با یک کابینت آشپزخانه نیاز دارید. پکیج نسبت به شوفاژخانه بازدهی بیشتر و مصرف سوخت کمتری دارد. برای نصب این وسیله نیازی به لوله‌کشی و عایق‌کاری گسترده در فضای ساختمان نیست. علاوه بر این با خرید پکیج و نصب آن، هر واحد ساختمانی توانایی تولید آب گرم و گرمایش فضای داخلی خود را به صورت مستقل دارد.

تفاوت های پکیج دیواری و پکیج زمینی

پکیج ها از نظر شکل ظاهری و نحوه قرارگیری به دو شکل دیواری و زمینی هستند، اما پکیج دیواری و پکیج زمینی تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند که به آنها اشاره می‌کنیم.

پکیج دیواری بهتر است یا زمینی؟

پکیج دیواری

این وسیله روی دیوار قرار می‌گیرد و بسته به مکانیزم خود می‌تواند در فضای بسته مانند آشپزخانه یا فضای باز مانند محوطه تراس نصب شود. بیشتر مدل های پکیج دیواری، مخزنی برای ذخیره آب گرم ندارند و در صورت قطع آب و یا نوسانات فشار آب، دیگر خبری از آب گرم نخواهد بود.

ظرفیت تولید گرما در پکیج دیواری محدود است و بسته به مدل فقط برای استفاده در واحد‌های مسکونی تا سقف ۲۵۰ متر مناسب است. همچنین استفاده از یک پکیج دیواری برای دو واحد مسکونی عملا بازدهی مناسبی ندارد.

پکیج دیواری فضای کمتری نسبت به پکیج زمینی اشغال می‌کند، مصرف و آلودگی و سروصدای کمتری تولید می‌کند. علاوه بر این از پیچیدگی چندانی برخوردار نیست و تعمیرات ارزان‌تری دارد.

در مجموع خرید پکیج دیواری نسبت به پکیج زمینی، هنگامی توصیه می‌شود که فقط برای یک واحد مسکونی و یا حداکثر دو واحد اداری کوچک استفاده شود.

پکیج دیواری

تفاوت پکیج زمینی با پکیج های دیواری

پکیج زمینی

برای خانه‌ ویلایی بزرگ یا ساختمان‌ چند واحدی یا بیمارستان، خرید پکیج زمینی انتخاب مناسبی است. اما این وسیله به دلیل ابعاد بزرگ‌ و تولید صدای بیشتر در زیرزمین یا پارکینگ نصب می‌شود.

پکیج زمینی مخزن ذخیره آب گرم دارد و در زمان قطعی و یا نوسانات فشار آب، آب گرم یکنواختی تولید می‌کند. علاوه بر این توان حرارتی بالایی دارد و در حالت استفاده هم‌زمان از آب گرم و رادیاتور، شوفاژها دچار کاهش دما و بازدهی نمی‌شوند.

 پکیج های زمینی به سه شکل گازسوز، گازوییل سوز و یا دوگانه ‌سوز به بازار عرضه می‌شوند. در صورتی که پکیج های دیواری موجود در ایران تنها از نوع گازسوز هستند. اما اگر شما قصد خرید پکیج زمینی گازوییل سوز یا دوگانه سوز را دارید می‌توانید تقاضای خود را در سامانه متقاضی ثبت کنید.

بیشتر بخوانید | راهنمای خرید بخاری گازی

ما درخواست شما را به گوش تمام تامین کنندگان محصول مورد نظر خواهیم‌رساند تا در صورت امکان تهیه محصول به صورت سفارشی، عرضه کنندگان با شما تماس بگیرند. جهت ثبت نام در سایت و ثبت آگهی تقاضا در سامانه متقاضی اینجا کلیک کنید.

جدیدترن امکانات در پکیج ‌های دیواری

در عصر اینترنت و فناوری، تنها وسیله‌ای فروش خوبی را تجربه می‌کند که همگام با تکنولوژی به ابزارهای جدید مجهز باشد. پکیج‌ دیواری یکی از آن‌هاست و امکانات مختلفی در مدل های جدید آن دیده می‌شود.

در گذشته‌های نه چندان دور نمایشگر پکیج های دیواری به صورت آنالوگ بود. معمولا یک عقربه و یا اگر خیلی خوش‌شانس بودید، دو عقربه تنها نشانگری بود که در اختیارتان قرار می‌گرفت. اما مدل ‌های جدید پکیج دیواری نمایشگر دیجیتالی دارند که علاوه بر نمایش اطلاعات ضروری، به عیب یاب الکترونیکی مجهز شده‌اند.

عیب یابی پکیج به کمک نمایشگر دیجیتال

در این حالت برای اطلاع از نوع مشکل به وجود آمده، کافی است تا کد ظاهر شده را در کاتالوگ محصول جستجو کنید و یک‌راست بروید سر اصل مطلب. برای خرید پکیج چه آپشنی کاربردی‌تر از این سراغ دارید؟

همچنین سیستم دمای متغیر در ساعات شبانه‌روز، نمونه‌ دیگری از تزریق تکنولوژی به قلب این وسیله گرمایشی است. بدون شک خاموش کردن کامل پکیج زمانی که در خانه حضور ندارید راهکار عاقلانه‌ای نیست اما باوجود این آپشن دمای پکیج را در این محدوده زمانی روی حداقل قرار می دهید و از شر هزینه بالای قبض گاز خلاص می‌شوید. به همین راحتی!

اگر پکیج را در فضای بیرون خانه نصب می‌کنید، سیستم ضدیخ‌ زدگی آپشن جدیدی است که به دادتان می‌رسد. چه پکیج هایی که قطعات آن‌ها در سرمای زمستان یخ زدند و هزینه‌ زیادی روی دست صاحب‌خانه گذاشتند.

هواگیری شوفاژها در فصل سرما، زمان زیادی می‌برد و علاوه بر این باعث به‌هم‌ریختگی فضای منزل می‌شود. چاره اما سیستم هواگیری اتوماتیک است که در بعضی از پکیج های جدید وجود دارد.

راهنمای خرید پکیج مناسب منزل شما

بیشتر پکیج های دیواری شباهت فراوانی به یکدیگر دارند، یک جعبه‌ بزرگ با چند دکمه و یک نشانگر! اما برای بررسی تفاوت ‌ها باید به زیر پوسته‌‌ی این وسیله‌ کارآمد دقت کنیم.

راهنمای خرید پکیج مناسب منزل شما

با مطالعه‌ مشخصات پکیج های موجود در بازار، می‌توان تفاوت‌ آن‌ها را در موارد زیر خلاصه کرد. تفاوت‌هایی که اگر در زمان خرید پکیج دیواری به آن‌ها بی‌توجه باشید، حتما در دردسر بزرگی خواهید افتاد. در ادامه به برسی موردی تفاوت های انواع پکیج دیواری می‌پردازیم.

ظرفیت پکیج دیواری

برای تعیین ظرفیت دستگاه باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. اگر ظرفیت گرمایی پکیج را به صورت درست انتخاب نکنید، وسیله بازدهی مناسبی نخواهد داشت. برای این منظور توصیه می‌کنیم در زمان خرید پکیج به نکات زیر دقت کنید:

شرایط جغرافیایی منزل شما

بدون شک ظرفیت گرمایی مورد نیاز برای یک واحد مسکونی در شهر تبریز نسبت به یک واحد ساختمانی در شهر بندرعباس متفاوت است.

اندازه خانه شما

برای گرم کردن یک واحد ۹۰ متری به صورت مطلوب، به انرژی بسیار کمتری نسبت به یک خانه ۲۵۰ متری لازم است.

عایق کاری ساختمان

اگر دیواره‌های ساختمان عایق‌کاری درست‌وحسابی ندارد و از پنجره دوجداره هم خبری نیست، پس به ظرفیت گرمایی بالاتری نیاز است.

موقعیت واحد مسکونی

واحدهای ساختمانی شمالی و جنوبی نسبت به واحد‌های شرقی و غربی، گرمای بیشتری از تابش خورشید دریافت می‌کنند.

 پکیج فن دار یا بدون فن؟

اگر پکیج دیواری را خارج از واحد ساختمانی نصب می‌کنید، باید از دستگاه فن‌دار استفاده کنید. چون نمونه فن‌دار محفظه احتراق بسته دارد و باد یا طوفان تاثیری در عملکرد دستگاه ندارد.

برای نصب پکیج دیواری بدون فن در داخل ساختمان باید این شرایط را در نظر بگیرید:

  • متراژ واحد مسکونی بیشتر از ۷۰ مترمربع باشد.
  • ارتفاع دودکش پکیج بیشتر از ۴ متر باشد.
  • قطر هواکش نباید کمتر از ۱۵ سانتی‌متر باشد.

در غیر این صورت باید از دستگاه‌های فن‌دار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید | نکاتی که قبل از خرید ماشین لباسشویی 

دو مبدل یا تک مبدل

پکیج های دیواری صرف نظر از نوع دودکش و اندازه آن‌ها، با دو مدل تک مبدل یا دو مبدل در دسترس هستند.  مدل تک مبدل با توجه به طراحی خود تنها یک مبدل حرارتی دارد که هم وظیفه گرمایش آب‌ مصرفی و هم مدار گرمایشی را دارد.

اما در پکیج دو مبدل، اولی وظیفه تهیه‌ آب‌ گرم مورد نیاز در مدار گرمایشی را دارد و مبدل دوم به فراهم کردن آب گرم مصرفی می‌پردازد. در این ساختار آب گرم مصرفی توسط مبدل دوم گرم می‌شود که حرارت این مبدل هم توسط شعله آتش تامین نمی‌شوند. در نتیجه جذب رسوبات آب توسط پکیج به سرعت انجام نمی‌گیرد.

پیشنهاد می شود در شهرهایی که میزان املاح و سختی آب بالا است، حتما از دستگاه دو مبدله استفاده شود.

لیست بهترین پکیج های موجود در بازار

با اصلی‌ترین تفاوت پکیج های موجود در بازار آشنا شدید، در ادامه به بررسی مشخصات چندتا از بهترین پکیج های موجود در بازار می‌پردازیم.  می‌توانید بعد از انتخاب پکیج موردنظر، تقاضای خود را در سامانه متقاضی وارد کنید تا‌ فروشندگان بهترین و ارزان ترین پکیج ها خودشان با شما تماس بگیرند!

لیست بهترین پکیج های موجود در بازار

پکیج دیواری بوتان

گروه صنعتی بوتان (BUTANE) در زمینه تولید سیستم‌های گرمایشی از سال ۱۳۳۲ شروع به فعالیت کرد. پکیج های تولیدی این شرکت به دلیل خدمات پس از فروش گسترده و کیفیت مناسب، طرفداران زیادی دارد.

برای خرید پکیج بوتان مدل پرلا Perla Pro 32Rsi انتخاب مناسبی است. این پکیج اقتصادی قابلیت پوشش‌دهی فضایی در حدود ۲۵۰ مترمربع دارد. این محصول مطابق با استانداردهای روز اروپا ساخته شده و تجهیزاتی مانند پمپ سیرکولاتور سه سرعته با کنترل های خودکار پیش گیرانه، شیر سه طرفه خودکار ایتالیایی و همچنین دو مبدل حرارتی گرمایش و آب گرم مصرفی ایتالیایی با کمترین میزان رسوب گیری دارد.

این وسیله با راندمان ۹۳درصد، آب گرم فوری و دائم را فراهم می‌کند. پکیج بوتان با یک فن به کمک دودکش دوجداره ، هوای لازم برای احتراق را در اختیار دستگاه قرار می‌دهد.

حداکثر توان گرمایی

۲۷۶۴۰ کیلو کالری بر ساعت

مساحت تحت پوشش

۲۵۰ متر مربع

سیستم عیب یاب الکترونیکی

دارد

تعداد مبدل حرارتی

دو مبدل

فن دودکش

دارد

پکیج دیواری ایران رادیاتور

ایران رادیاتور از معروف ترین برند های ساخت انواع سیستم های گرمایشی در سطح خاورمیانه  است. این شرکت در ابتدای فعالیت خود موفق شد عنوان اولین دارنده استاندارد صادرات محصولات در کشور را به خود اختصاص دهد.

مدل L24FF از مجهزترین سیستم‌های گرمایشی این شرکت است که خرید پکیج ایران رادیاتور را در اولویت اول قرار می‌دهد. این محصول دارای نمایشگر عیب‌یاب دیجیتال است که هنگام بروز یک مشکل فنی، آن‌را به صورت کد در ال‌سی‌دی خود نمایش می‌دهد.

این پکیج به دلیل استفاده از سیستم های جدید عایق بندی و تجهیزات به‌روزی که دارد، میزان سرو‌صدای خروجی را تا حد زیادی کاهش داده و مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است.

حداکثر توان گرمایی

۲۲۳۶۰ کیلو کالری بر ساعت

مساحت تحت پوشش

۱۴۰ متر مربع

سیستم عیب یاب الکترونیکی

دارد

تعداد مبدل حرارتی

دو مبدل

فن دودکش

دارد

پکیج دیواری لورچ

برند لورچ (LORCH) در زمینه تولید و عرضه پکیج دیواری بسیار پرطرفدار است و در سال ۱۳۵۶ در شهر تاریخی اصفهان شروع به فعالیت کرد. محصولات این شرکت، طبق استانداردهای بین‌المللی و ملی تولید می‌شوند و ضمانت نامه و خدمات پس از فروش مناسبی دارند.

خرید پکیج لورچ مدل Hero 24000 به دلیل خصوصیات و راندمان بسیار بالایی که دارد توصیه می‌شود. این پکیج دارای سیستم حفاظت در برابر گیرپاژ پمپ، مشعل اتمسفریک با سیستم جرقه‌زن خودکار، سیستم حفاظت از شعله، سیستم ایمنی تخلیه گاز، سیستم عیب یاب الکترونیک، سیستم ضدیخ‌ زدگی، سیستم ایمنی کنترل کننده فشار و دمای آب مدار گرمایش و سیستم هواگیری خودکار است.

حداکثر توان گرمایی

۲۴۰۰۰ کیلو کالری بر ساعت

مساحت تحت پوشش

۱۳۵ متر مربع

سیستم عیب یاب الکترونیکی

دارد

تعداد مبدل حرارتی

دو مبدل

فن دودکش

دارد

پکیج دیواری بوش

برند بوش (BOSCH) یکی از معروف ترین برند های خارجی تولید کننده پکیج دیواری است که کمتر کسی از آن بی‌خبر است. محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نمایندگی انحصاری آن در ایران، بر عهده شرکت بوتان است.

پکیج‌ دیواری بوش مدل WBN6000-28C RN با طراحی زیبا و مدرن خود، به دلیل استفاده از فناوری آلمانی موتوری بسیار کم‌صدا دارد.

مجهز بودن به معتبرترین قطعات استاندارد اروپایی و امکاناتی مانند: دو مبدل حرارتی برای گرمایش و آب گرم مصرفی، قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی، قابلیت اتصال به حسگر دمای محیط بیرونی و راندمان عالی ۹۴ درصد، خرید پکیج بوش را به بهترین انتخاب تبدیل می‌کند.

حداکثر توان گرمایی

۲۵۸۰۰ کیلو کالری بر ساعت

مساحت تحت پوشش

۲۵۰ متر مربع

سیستم عیب یاب الکترونیکی

دارد

تعداد مبدل حرارتی

دو مبدل

فن دودکش

دارد

البته خرید پکیج هم قلق خاص خودش را دارد، به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم تنها درخواست خود را برای خرید محصول ثبت کنید و بقیه مسیر را برعهده سایت متقاضی بگذارید.

پکیج شوفاژکار

شرکت صنعتی شوفاژکار (Chauffagekar) با قدمتی بیش از ۵۰ سال در زمینه تولید سیستم های حرارت مرکزی، دیگ های چدنی، پکیج های زمینی و دیواری با راندمان و کیفیت بالا در حال فعالیت است.

پکیج دیواری الگانت 28FX2 شوفاژکار یک مدل فن‌دار با محفظه احتراق بسته است که قابلیت نصب در فضای بیرون از ساختمان را دارد.

این محصول دارای سیستم‌های متعدد مانند: سیستم ضدیخ زدگی، ضد گرفتگی دودکش و گریپاژ پمپ است. علاوه بر این قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی به صورت وایرلس دارد و مجهز به پنل هوشمند کاملا دیجیتال همراه با تنظیمات کاربری آسان است.

وزن خالص

۳۷ کیلوگرم

حداکثر توان ورودی

۲۸ کیلووات

سیستم عیب یاب الکترونیکی

ندارد

تعداد مبدل حرارتی

دو مبدل

فن دودکش

دارد

جمع بندی

دیگر داشتن خانه‌ای گرم و آرام با وجود پکیج های حرارتی جدید و پیشرفته یک رویا نیست. پکیج ها در انواع مختلف با مشخصات متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در این نوشته شما را برای خرید پکیج مناسب راهنمایی و بهترین‌ها را معرفی کردیم.

دیگر وقت آن رسیده تا با خیال راحت در سایت متقاضی ثبت نام کنید و از خدماتی که مجموعه‌ ما در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید.

گاهی خرید یک وسیله بالا و پایین‌های خاص خودش را دارد و پیدا کردن یک فروشنده با انصاف کار دشواری است. اما در این‌جا به راحتی می‌توانید به معتمد‌ ترین فروشندگان دسترسی پیدا کنید و خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی