محله امیرآباد تهران؛ بررسی امکانات و شرایط زندگی

امیرآباد یکی از محله‌های بااصالت شمال غرب شهر تهران است که دسترسی بسیار مناسبی به تمامی امکانات لازم دارد. از مزایای متعدد این محله می‌توان مترو و خطوط اتوبوسرانی اشاره کرد که در نزدیکی قرار دارند و با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توان به آن‌ها رسید. اگر چه این محله در شمال غرب پایتخت است و اندکی شلوغ است اما امکانات آن می‌تواند شلوغی آن را جبران کند.

حال در این مقاله از سامانه متقاضی قصد داریم این محله را از جهت امکانات رفاهی و دسترسی‌های حمل و نقلی بررسی کرده و مراکز مهم آن را برایتان ذکر کنیم. بنابراین اگر شما هم قصد خرید یا اجاره خانه در محله امیرآباد را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

بهترین روش خرید یا اجاره خانه در محله امیرآباد چیست؟

با ثبت تقاضای خرید و یا اجاره آپارتمان در سامانه متقاضی که اولین بازار تقاضای مجازی داخل کشور می‌باشد، می توان با چند کلیک ساده تقاضای خود را ارسال گروهی کنیم و تمامی املاکی‌های امیرآباد را یکجا با خبر کنیم. این خدمات کاملا رایگان توسط سامانه متقاضی انجام می شود.

محله امیرآباد کجاست؟

محله امیرآباد محله‌ای است که در شمال غربی پایتخت و منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده است. این محله از سمت شرق به بزرگراه کردستان ومحله یوسف‌آباد، از سمت شمال به بزرگراه همت و بزرگراه حکیم و ده ونک، از سمت غرب به بزرگراه چمران و محله گیشا و از جنوب به پارک لاله و بلوار کشاورز منتهی می‌شود.

با یک نگاه کلی به دسترسی‌ها می‌توان پی برد که محله امیرآباد به چه میزان از مسیر رفت و آمدی خوبی برخوردار است. بزرگراه‌هایی که به این محله دسترسی دارند، می‌توانند در کمترین زمان ممکن شما را به بخش‌های مختلف پایتخت برسانند. اما ناگفته نماند که این محله در کنار تمامی مزایایی که دارد، اندکی شلوغ است و آلودگی در آن بالاست.

بیشتر بخوانید | بهترین محله سهروردی برای زندگی

بهترین جای محله امیرآباد برای زندگی

به طور دقیق نمی‌توان گفت که کدام منطقه از امیرآباد نسبت به مناطق دیگر آن بهتر است چرا که پراکندکی فضای سبزها و امکانات رفاهی در این محله یکسان است. اما ممکن است خانه‌هایی که به امکانات حمل و نقل عمومی نظیر مترو نزدیک‌ترند، قیمت بالاتری داشته باشند.

 

بهترین جای محله امیرآباد برای زندگی

بررسی وضعیت دسترسی

همان طور که بررسی کردیم، محله امیرآباد از جهت دسترسی به اتوبان‌ها و بزرگراه‌های اساسی پایتخت هیچ کمبودی ندارد. سه مورد از بزرگراه‌های اصلی پایتخت به این محله دسترسی مستقیم دارند و می‌توانند رفت و آمد ساکنان را تسهیل بخشند. از سویی دیگر ایستگاه مترو و پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز در این منطقه وجود دارد. در ادامه این دسترسی‌ها را بررسی می‌کنیم:

ایستگاه‌ های متروی امیرآباد

این محله به سه ایستگاه مترو دسترسی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • ایستگاه مترو میدان جهاد در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان دکتر فاطمی قرار دارد. این ایستگاه در خط ۳ متروی تهران واقع شده و در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید. ورودی غربی ایستگاه در ضلع غربی خیابان ولیعصر و تقاطع خیابان دکتر فاطمی قرار دارد و ورودی شرقی آن در ضلع شرقی خیابان ولیعصر ابتدای کوچه صدر قرار گرفته است. ایستگاه مترو میدان جهاد دارای ۳۹۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده و ۱۰۰ متر مربع فضای سرباز است.
  • ایستگاه متروی کارگر در تقاطع خیابان کارگر و خیابان دکتر فاطمی واقع شده است. این ایستگاه یکی از ایستگاه‌های خط ۶ متروی تهران است که در ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تأسیس شد.
  • ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس در تقاطع بزرگراه شهید چمران و بزرگراه جلال آل‌احمد قرار دارد. این ایستگاه یکی از ایستگاه‌های خط ۶ و خط ۷ متروی تهران است. در نقشه‌های قدیمی این ایستگاه با نام پل‌نصر شناخته می‌شد، اما قبل از افتتاح اولیه نام آن به دانشگاه تربیت مدرس تغییر یافت.

خطوط اتوبوسرانی محله امیرآباد

برای دسترسی به محله امیرآباد از طریق خطوط اتوبوسرانی فقط کافی است به ایستگاه‌های اتوبوسی که در راسته خیابان کارگر واقع شده‌اند مراجعه کنید. از طریق همان خطوط به راحتی می‌توانید به سایر بخش‌های پایتخت سفر کنید.

خطوط تاکسیرانی امیرآباد

همچنین برای دسترسی به خطوط تاکسیرانی نیز می‌توانید به ایستگاه‌های تاکسی که در میدان انقلاب تهران واقع شده‌اند مراجعه کنید. صد البته که ایستگاه‌های تاکسی نیز در خود محله امیرآباد وجود دارند ولی اطلاعات دقیقی از آن‌ها در دست نیست.

 

دنبال خونه میگردی؟

همه املاکی ها رو یکجا خبر کن!

 

بررسی امکانات محله امیرآباد

با یک نگاه کلی درمی‌یابیم که محله امیرآباد به لحاظ امکانات دست کمی از سایر بخش‌های پایتخت ندارد. مراکز اداری، تجاری و تفریحی موجود تمامی نیازهای ساکنان را رفع می‌کنند و ساکنان در بیشتر مواقع مجبور نیستند از این محله خارج شوند. در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین مراکز و امکانات رفاهی این محله اشاره کنیم:

بیشتر بخوانید | محله تهران نو کجاست

بهترین مدارس و مراکز آموزشی محله امیرآباد

مراکز آموزشی که در این محله وجود دارند به تنهایی قادرند تا نیاز آموزشی فرزندان اهالی را برطرف کنند. حتی اگر در سایر بخش‌های پایتخت قرار دارید بدون نگرانی می‌توانید به این بخش مراجعه کنید چرا که دسترسی به آن آسان است. در ادامه به بهترین مدارس و مراکز آموزشی امیرآباد اشاره می‌کنیم:

  • مدرسه فرهیختگان، دبستان دخترانه غیردولتی: اتوبان كردستان، بلوار آزادگان، خيابان ١٨ غربي (شهيد زره پوش)، جنب آژانس صدف، پلاك ٢٩
  • مدرسه ممتاز حنان، دبستان دخترانه غیردولتی: خیابان فاطمی غربی ، بعد از کارگر روبروی سفارت پاکستان ، کوچه پروین ، پلاک 3
  • مدرسه ممتاز حنان، متوسطه دوره دوم دخترانه غیردولتی: خیابان فاطمی غربی ، بعد از کارگر روبروی سفارت پاکستان ، کوچه پروین، پلاک 3
  • مدرسه ندا، متوسطه دوره اول دخترانه غیردولتی: خیابان کارگرشمالی، خیابان چهارم، جنب اتوبان جلال آل احمد، پلاک 20

بیشتر بخوانید | محله یوسف آباد

درمانگاه‌ ها و داروخانه‌ ها محله امیرآباد

مراکز درمانی و بیمارستان‌های امیرآباد نیز دست کمی از سایر محله‌ها ندارند. در ادامه به درمانگاه‌ها و داروخانه‌های این محله اشاره می‌کنیم:

  • بیمارستان قلب تهران: تهران، خیابان کارگر شمالی، نبش بزرگراه جلال آل احمد، بیمارستان قلب تهران
  • بیمارستان دکتر شریعتی تهران: تهران، خیابان کارگر شمالی، بیمارستان دکتر شریعتی

 

بیمارستان دکتر شریعتی تهران

مراکز خرید و تجاری

اگر می‌خواهید کالایی بخرید، لزومی ندارد از امیرآباد خارج شوید چرا که مرکز خرید همه جانبه‌ای نظیر بازارچه لاله در نزدیکی‌تان قرار دارد. در ادامه به برخی از مراکز خرید و تجاری این محله اشاره می‌کنیم:

  • بازارچه لاله: تهران، خیابان کارگر شمالی، بین بلوار کشاورز و خیابان دکتر فاطمی، ضلع غربی پارک لاله
  • مرکز خرید احسان: تهران، خیابان کارگر شمالی، بین خیابان‌های شانزدهم و فرشی مقدم

پارک‌ ها و مراکز تفریحی محله امیرآباد

به جرئت می‌توان گفت بوستان‌ها و مراکز تفریحی که دراین محله قرار گرفته‌اند در سایر بخش‌های پایتخت نظیری ندارند. وجود این بوستان‌ها تاثیر دو چندانی بر آب و هوای این منطقه ایفا می‌کند. در ادامه به بوستان‌های این محله اشاره می‌کنیم:

  • پارک لاله: تهران، خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز

 

دنبال خونه میگردی؟

همه املاکی ها رو یکجا خبر کن!

 

مراکز اداری و دولتی

مراکز دولتی و اداری موجود در این محله اگر چه اندکند اما به راحتی می‌توانند نیازهای روزمره اهالی را برطرف کنند. در ادامه به لیست مراکز دولتی و اداری محله امیرآباد اشاره می‌کنیم:

  • سازمان انرژی اتمی ایران: تهران، خیابان کارگر شمالی، انتهای خیابان کارگر شمالی، سازمان انرژی اتمی ایران
  • راکتور تحقیقاتی ایران: تهران، خیابان کارگر شمالی، بین خیابان‌های شانزدهم و فرشی مقدم، راکتور تحقیقاتی تهران

بیشتر بخوانید | قیمت اجاره آپارتمان در یوسف آباد 

مراکز مذهبی

مراکز مذهبی متعددی در امیرآباد وجود دارند که هر ساله پذیرای مراسم‌ها و اعیاد مذهبی هستند. در ادامه به برخی از مراکز مذهبی معروف در این محله اشاره می‌کنیم:

  • مسجد النبی: امیرآباد، خیابان کارگر شمالی
  • مسجد جامع ثارالله: مسجد جامع ثارالله
  • مسجد کوی دانشگاه تهران: امیرآباد، خیابان کارگر شمالی

 

مسجد کوی دانشگاه تهران

رستوران‌‌ ها و مراکز غذایی محله امیرآباد

در ادامه به برخی از رستوران‌ ها و مراکز غذایی محله امیرآباد اشاره می‌کنیم:

  • غذای صدر تهران: تهران،امیرآباد،بلوار آزادگان،خ بیست و ششم
  • آفتاب گردون: تهران،امیرآباد،خ امیرآباد شمالی بین فرشی مقدم و هفدهم

کافه‌ ها و کافی‌ شاپ‌ ها

در ادامه به برخی از کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های محله امیرآباد اشاره می‌کنیم:

  • کافه پ: امیرآباد، کارگر شمالی، روبروی بیمارستان قلب، پلاک ۱۸۰۱ طبقه اول
  • کافه پروژه: تهران، خیابان کارگر شمالی، موزه هنرهای معاصر
  • کافه کتاب ایما: میدان انقلاب، ابتدای کارگر شمالی، نبش کوچه برهانی، ساختمان ۱۱۲۶ طبقه ۲
  • کافه لمیز: ابتدای خیابان کارگر شمالی، پلاک ۱۰۱۲
  • کافه مینگو: کارگر شمالی، بالاتر از خیابان نصرت، جنب کوچه مهناز
  • کافه نارگیلا: خیابان کارگر شمالی، نرسیده به چهارراه فاطمی پلاک ۱۲۴۴
  • کافه ژینا: امیرآباد، کارگر شمالی، روبروی کوی دانشگاه، مجتمع تجاری احسان طبقه اول
  • کافه موازی: میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، پایین‌تر از نصرت، نبش کوچه جعفرزادگان، پلاک ۱۰/۷۸ طبقه ۲
  • کافه باکارا: بالاتر از میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی کوچه فروزانفر (رهنما)، پلاک ۱۹

نکته پایانی

در این مقاله از سامانه متقاضی محله قدیمی و بااصالت امیرآباد را معرفی کردیم و دسترسی‌های مهم آن را برشمردیم. علاوه بر این مراکز مهم موجود در این محله اعم از بیمارستان‌ها و رستوران‌ها و .. را نیز به همراه آدرس آن‌ها ذکر کردیم.

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی