قیمت باتری برلیانس

قیمت باتری برلیانس

یکی از مهم‌ترین اجزای برلیانس، باتری آن است. این مورد تا آنجایی اهمیت دارد که بدون باتری سالم، برلیانس شما روشن نمی‌شود. بیاید اهمیت باتری‌ برلیانس، نحوه نگهداری آنها برای طول عمر بیشتر، انواع مختلف باتری‌های موجود و نحوه تمایز بین باتری اورجینال و تقلبی را بررسی کنیم. پیش از آن نگاهی به قیمت باتری برلیانس می اندازیم:

قیمت باتری برلیانس h220

شرح کالاقیمت
قیمت باتری برلیانس h220 اوربیتال ۶۰ آمپر2,350,000
قیمت باتری برلیانس h220 تایگر ۶۰ آمپر2,380,000
قیمت باتری برلیانس h220 دوون ۶۰ آمپر2,280,000
قیمت باتری برلیانس h220 سوزوکی ۶۰ آمپر2,650,000
قیمت باتری برلیانس h220 فایرگلد ۶۲ آمپر2,100,000
قیمت باتری برلیانس h220 کومهو ۶۰ آمپر2,300,000
قیمت باتری برلیانس h220 واریان ۶۰ آمپر1,695,000
قیمت باتری برلیانس h220 یوشو ۶۰ آمپر1,680,000

قیمت باتری برلیانس h230

شرح کالاقیمت
قیمت باتری برلیانس h230 صبا۶۰ آمپر1,900,000
قیمت باتری برلیانس h230 وایا۶۰ آمپر2,000,000
قیمت باتری برلیانس h230 اوربیتال۶۰ آمپر2,445,000
قیمت باتری برلیانس h230 سوزوکی ۶۰ آمپر2,750,000

قیمت باتری برلیانس h320 و h330

شرح کالاقیمت
قیمت باتری برلیانس زیتکس۶۰ آمپر2,100,000
قیمت باتری برلیانس گلوبال۶۰ آمپر2,200,000
قیمت باتری برلیانس اوربیتال۶۰ آمپر2,310,000
قیمت باتری برلیانس واریان۶۰ آمپر1,680,000
قیمت باتری برلیانس یوشو ۶۲ آمپر1,500,000
قیمت باتری برلیانس سوزوکی ۶۰ آمپر2,600,000
قیمت باتری برلیانس پروتون ۶۰ آمپر2,100,000
قیمت باتری برلیانس ایاس۶۰ آمپر2,100,000

قیمت باتری برلیانس V5

شرح کالاقیمت
قیمت باتری برلیانس V5 صبا۶۰ آمپر2,100,000
قیمت باتری برلیانس V5 وایا۶۰ آمپر2,400,000
قیمت باتری برلیانس V5 اوربیتال۶۰ آمپر2,765,000
قیمت باتری برلیانس V5 سوزوکی ۶۰ آمپر3,150,000

نقش باتری برلیانس در عملکرد خودرو

باتری برلیانس را به عنوان قلب سیستم الکتریکی خودروی خود در نظر بگیرید که انرژی حیاتی را هم به استارت و هم به سایر لوازم الکتریکی ارسال می‌کند. بدون باتری قوی، آپشن‌‌های ضروری مانند چراغ‌های جلو، تهویه مطبوع، رادیو پخش و حتی سیستم‌های ایمنی ممکن است به‌طور موثر کار نکنند.

هنگامی که برلیانس کار می‌کند، دینام وظیفه تامین انرژی سیستم‌های الکتریکی ماشین را بر عهده می‌گیرد، اما این باتری است که جریان الکتریکی را تثبیت می‌کند که همه‌چیز را به خوبی کار می‌کند. این تعادل بسیار مهم است، زیرا نوسانات بیش‌ازحد می‌تواند باعث شود که اجزای الکتریکی خودرو آسیب ببینند. در اصل، باتری خودرو سنگ‌بنای سیستم الکتریکی برلیانس شما است که بر عملکرد و قابلیت اطمینان کلی خودرو تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید | قیمت فیلتر هوا برلیانس

 

نقش باتری برلیانس در عملکرد خودرو

 

نگهداری از باتری برلیانس برای حداکثر کارایی

یکی از اقدامات مهم در نگهداری از باتری برلیانس، نظارت سطح صحیح شارژ است. باتری‌هایی که اغلب کم‌شارژ می‌شوند ممکن است قطب‌های سولفاته‌شده داشته باشند که منجر به کاهش ظرفیت باتری می‌شود. در مقابل، شارژ بیش‌ازحد باتری می‌تواند باعث گرمای زیاد شود که باعث کاهش طول عمر آن می‌شود.

بازرسی دوره‌ای قطب‌های باتری برای جلوگیری و رفع خوردگی که می‌تواند جریان برق را قطع کند، بسیار مهم است. در صورت وجود خوردگی، قطب‌‌ها را جدا کنید، آنها را با مخلوط جوش‌ شیرین و آب تمیز کنید و یک لایه گریس بمالید. اطمینان از محکم و ایمن بودن قطب‌‌ها، خطر قطع برق و خرابی تجهیزات الکتریکی را کاهش می‌دهد.

وضعیت فیزیکی باتری نیز باید کنترل شود. هرگونه نشانه آسیب یا تورم قاب باتری را بررسی کنید، زیرا ممکن است نشان‌دهنده خرابی تجهیزات داخلی باتری یا خطر نشتی اسید باشد. علاوه بر این، اطمینان از اینکه باتری به‌طور موثر در پایه خود محکم شده است ضروری است، زیرا این لرزش‌ها می‌تواند به پِلیت‌های داخلی باتری در طول زمان آسیب برساند.

تنظیم دما یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی نگهداری باتری است. دماهای شدید، چه گرم و چه سرد، می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر عملکرد و طول عمر باتری تأثیر بگذارد. در صورت امکان، وسیله نقلیه خود را در پارکینگ سرپوشیده نگهداری کنید تا آن را از شرایط سخت دور نگه دارید. همچنین می‌توانید در آب‌و‌هوای بسیار سرد، برای گرم نگه‌داشتن آن از کاور باتری استفاده کنید.

در نهایت، استفاده از ویژگی‌هایی مانند رادیو یا چراغ‌ها را در زمانی که موتور کار نمی‌کند به حداقل برسانید. این اقدام از فشار بی‌مورد روی باتری جلوگیری می‌کند و اطمینان حاصل نموده که قدرت کافی برای راه‌اندازی مجدد، در اختیار موتور قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید | قیمت سنسور اکسیژن برلیانس

انواع باتری برلیانس را بشناسید

باتری برلیانس دارای انواع متفاوتی است و هر نوع باتری دارای ویژگی‌های متمایز است که متناسب با نیازهای مختلف خودرو و معیارهای عملکردی طراحی شده است. در اینجا نگاه دقیق‌تری به انواع باتری‌ برلیانس خواهیم داشت.

باتری‌های سرب اسید یا اسیدی که اغلب به دلیل استفاده گسترده و مقرون‌به‌صرفه بودن شناخته می‌شوند، برای دهه‌ها به وسایل نقلیه انرژی می‌دهند. این باتری‌ها به دلیل استحکام خود قابل‌توجه هستند،اما نیاز به تعمیر و نگهداری منظم، مانند بررسی و پرکردن مجدد سطوح الکترولیت، برای اطمینان از عملکرد مطلوب دارند.

در سوی دیگر اما باتری‌های اتمی راه‌حلی مدرن‌تر را نشان می‌دهند که خواسته‌های خودروهای پرقدرت امروزی مانند انواع مدل‌های برلیانس را برآورده می‌کنند. باتری‌های اتمی مهروموم شده، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند و مقاومت بالایی در برابر لرزش دارند و آنها را به گزینه‌ای محبوب برای خودروهای امروزی تبدیل می‌کند.

در مجموع هر نوع باتری مزایای خاص خودش را دارد، خواه مقرون به صرفه بودن و قابلیت اطمینان باتری اسیدی، یا دوام و ماهیت بدون نیاز به تعمیر و نگهداری باتری اتمی باشد. درک این تفاوت‌ها کلید انتخاب باتری مناسب برای نیازهای خاص برلیانس شماست.

نقش باتری برلیانس در عملکرد خودرو

نشانه‌های باتری سالم در مقابل یک باتری معیوب

برای درک این نشانه‌ها باید بدانید که یک باتری قوی بدون هیچ زحمتی برلیانس شما را در هرگونه شرایط آب‌وهوایی، روشن می‌کند. همچنین تمام قطعات الکترونیکی، از جمله چراغ‌های جلو، چراغ‌های داشبورد و سیستم صوتی، باید با ظرفیت کامل کار کنند.

اما نشانه‌های یک باتری خراب عبارتند از:

  • مشکل در راه‌اندازی موتور، به‌خصوص در دماهای سرد، که یکی از علائم رایج از دست دادن شارژ باتری است.
  • ممکن است متوجه شوید که چراغ‌های جلوی خودروتان از حد معمول کم‌‌نورتر هستند.
  • وجود صدای کلیک استارت زدن، که این سروصدا اغلب نشان می‌دهد که باتری قدرت چرخاندن موتور را ندارد.
  • روشن شدن چراغ چک موتور هم گاهی اوقات می‌تواند نشان‌دهنده مشکل باتری باشد.
  • بدنه باتری نباید متورم باشد یا تغییر شکل داده باشد.

بنابراین تشخیص زودهنگام این علائم همچنین می‌تواند سایر اجزای برقی برلیانس را از آسیب احتمالی ناشی از باتری ضعیف یا معیوب محافظت کند.

بیشتر بخوانید | قیمت جلو پنجره برلیانس

تشخیص باتری اصلی برلیانس در مقابل نمونه‌های فیک

در این زمینه باید بدانید که باتری‌های اورجینال از سازندگان معروفی تهیه می‌شوند که از تست‌های دقیق و پروتکل‌های تضمین کیفیت پیروی می‌کنند. این باتری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که استانداردهای عملکردی خاص را رعایت کنند و اغلب با ضمانت‌نامه معتبر پشتیبانی می‌شوند و آرامش و اطمینان خاطر را ارائه می‌دهند. در مقابل، باتری‌های تقلبی ممکن است از ظاهر همتایان اصلی خود را تقلید کنند، اما از نظر عملکرد و دوام، ضعیف هستند. این محصولات نامرغوب می‌توانند منجر به بسیاری از مشکلات در خودرو برلیانس، از جمله آسیب به سیستم الکتریکی و خطرات احتمالی ایمنی شوند.

برای جلوگیری از خرید یک باتری تقلبی، همیشه باتری ماشین خود را از یک فروشنده مجاز مورد اعتماد خریداری کنید. همچنین باتری‌های معتبر معمولاً دارای شماره سریال و هولوگرام هستند که می‌توان اصالت آن را تأیید کرد. علاوه بر این، باتری‌های اصلی دارای اسنادی از جمله کارت گارانتی و دستورالعمل‌های کاربر هستند که محصولات جعلی اغلب فاقد آن هستند.

باتری برلیانس h320 و h330

مدل‌های برلیانس H320 و H330 در مدل‌های پایه یه یک موتور با 4 سیلندر و 16 سوپاپ مجهز شده‌اند که دارای حجم 1498 سی سی است و خریداران می‌توانند بین گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک یکی را انتخاب کنند. حداکثر توان خروجی این موتور 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه است. قیمت باتری برلیانس H330 بر اساس ارزش‌گذاری ارز و نرخ تورم در نوسان است. همچنین عوامل متعددی بر قیمت باتری تأثیر می‌گذارند، از جمله کیفیت، وارداتی یا تولید داخل بودن، نوع باتری (اتمی یا اسیدی)، و فناوری ساخت آن.

بیشتر بخوانید | قیمت بلبرینگ برلیانس

باتری برلیانس h220 و h230

برلیانس H220 نسخه هاچ بک سدان H230 است و در کنار H320، دیگر خودروی هاچ بک شرکت برلیانس در بازار ایران مطرح است که توسط پارس خودرو تولید می‌شود.

H220 پارس خودرو در مقایسه با نسخه سدان از طراحی بهتری برخوردار است که عمدتا به دلیل حذف صندوق عقب، تغییر شکل چراغ‌های عقب و ایجاد هماهنگی بیشتر در قسمت‌های مختلف بدنه است.

در کابین H220 حتی در نسخه اتوماتیک نمایشگر دیجیتال و کلیدهای کنترلی روی فرمان وجود ندارد و بسیاری از آپشن‌ها نسبت به H320 یعنی مدل صندوقدار این خودرو حذف شده‌اند. از مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای برلیانس H220 می‌توان به دو ایربگ، سیستم تهویه مطبوع، سانروف برقی در مدل اتوماتیک، سیستم ترمز ABS و EBD، آینه‌های جانبی برقی و ایموبلایزر و سنسور پارک عقب در مدل اتوماتیک اشاره کرد.

باتری برلیانس h220 و h230

در بحث قیمت باتری برلیانس h220 و h230 باید گفت که بسته سازنده و نوع باتری متغییر است. کارشناسان یک باتری اتمی استاندارد 60 آمپری را برای H230 توصیه می‌کنند که بر اساس نیازهای سیستم الکتریکی و ظرفیت شارژ دینام انتخاب شده است. این مدل باتری دارای آرایش پایه کوتاه قطب چپ است که در فضایی به طول 24.2 سانتی متر، عرض 17.5 سانتی متر و ارتفاع 19 سانتی متر در برلیانس H230 قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید | قیمت لنت ترمز برلیانس

باتری برلیانس v5

برلیانس V5، یک خودرو کراس آور کامپکت ارائه شده توسط شرکت برلیانس، دارای یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری میتسوبیشی همراه با گیربکس 5 سرعته اتوماتیک است. طراحی آن شباهت زیادی به BMW X1 دارد که حاصل همکاری BMW و Brilliance در طراحی خارجی این خودروست. نسخه استاندارد موجود در بازار کشورمان در دو تریم، شامل ویژگی‌هایی مانند فرمان برقی، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، قفل مرکزی از راه دور، روکش پارچه‌ای، پخش‌کننده CD با ورودی AUX، تهویه مطبوع دستی، سنسورهای پارک عقب و رینگ ۱۷ اینچی است. اما مدل آپشنال از تجهیزات بیشتری مانند سیستم استارت و ورود بدون کلید، شیشه‌های دودی و روف ریل برخوردار است.

قیمت باتری ماشین برلیانس v5 متناسب با نرخ تغییرات قیمت ارز و تورم معمولا در حال تغییر است. عوامل موثر در قیمت باتری برلیانس v5 به کیفیت باتری، اتمی یا اسیدی بودن باتری، خارجی یا ایرانی بودن و تکنولوژی ساخت آن بستگی فراوانی دارد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله از سامانه متقاضی، از درک انواع مختلف باتری‌ها تا تشخیص علائم خرابی باتری، موارد ضروری را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد منبع برق خودرویتان پوشش داده‌ایم. در همین زمینه تعمیر و نگهداری صحیح به عنوان یک موضوع کلیدی ظاهر می‌شود که برای افزایش عمر باتری و در نتیجه سلامت کلی برلیانس شما بسیار مهم است. علاوه بر این، توانایی تشخیص بین باتری‌های اصلی و تقلبی، نه‌تنها برای اطمینان از عملکرد بهینه، بلکه برای ایمنی خودرو نیز اهمیت دارد. در نهایت همانطور که تکنولوژی تکامل می‌یابد و وسایل نقلیه بیشتر به سیستم‌های الکترونیکی وابسته می‌شوند، اهمیت باتری خودرو نیز بیشتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی