راهنمای انتخاب و خرید دستگاه فشار خون

راهنمای انتخاب و خرید دستگاه فشار خون

اگر به دنبال خرید دستگاه فشار خون هستید، جای درستی آمده اید. دستگاه های فشار خون آسان‌ترین روش برای چک کردن وضعیت سلامتی شما هستند و این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در این نوشته از سامانه متقاضی، انواع مختلف دستگاه‌های فشارسنج را معرفی کرده و شما را برای بهترین روش خرید دستگاه فشار خون راهنمایی می‌کنیم. علاوه بر این از روش‌های مهمی که هنگام خرید دستگاه فشار خون باید در نظر داشته باشید می‌گوییم و به نکات مفیدی در مورد نحوه استفاده از آنها اشاره خواهیم کرد.

بهترین روش برای خرید دستگاه فشار خون

از آنجایی که دقت دستگاه فشارسنج به طور مستقیم بر سلامتی شما تاثیرگذار است، در هنگام خرید دستگاه فشار خون باید وسواس زیادی به خرج دهید. تحریم‌های اقتصادی باعث واردات بی‌رویه دستگا‌ه‌های بی‌کیفیت به بازار ایران شده و در این وضعیت تشخیص دستگاه فشار خون اصلی از تقلبی برای خریداران، تبدیل به یک چالش بزرگ شده است.

بدون شک در چنین شرایطی استفاده از خدمات سامانه متقاضی بهترین و منطقی‌ترین روش برای خرید انواع وسیله است. با نام نویسی و ثبت درخواست در سامانه ما می‌توانید در کوتاهترین زمان تمامی فروشندگان را از درخواست خود با خبر کنید و از خدمات درجه یک و اجناس باکیفیت آنها نهایت استفاده را ببرید.

 

میخوای این کالا رو بخری؟

با چند کلیک همه بازارُ خبر کن
تا با بهترین قیمت پیداش کنی

 

بیشتر بخوانید | قیمت انواع دستگاه فشار خون

راهنمای انتخاب و خرید دستگاه فشار خون

قبل از معرفی بعضی از برندهای معتبر دستگاه‌ فشار خون، بهتر است راهنمای انتخاب بهترین دستگاه فشارسنج را در ادامه مطالعه کنید:

با دکترتان مشورت کنید

زمانی که بحث انتخاب و استفاده از وسایل طبی و پزشکی می‌شود، هیچی بهتر از مشورت با پزشک مورد اعتمادتان نیست. دکترتان با بررسی وضعیت جسمانی شما، تشخیص می‌دهد که آیا به دستگاه فشار خون خانگی احتیاج دارید یا نه؟

علاوه بر این می‌توانید در مورد بهترین مارک‌ها و مدل‌های موجود در بازار با او مشورت کنید و راهنمایی‌های کارآمدی در مورد استفاده و نگهداری صحیح از دستگاه دریافت کنید.

دستگاه فشار خون دستی بخریم یا دیجیتال؟

در مورد انتخاب و خرید دستگاه فشار خون مناسب، دو نوع اصلی وجود دارد: دیجیتال و دستی.

دستگاه‌های فشار خون دیجیتال از یک حسگر داخلی استفاده می‌کنند که توسط ضربان قلب فعال می‌شود. با افزایش سایز کاف در اطراف بازو، سنسور دستگاه فشارخون را اندازه‌گیری کرده و آن را به صورت واضح روی صفحه نمایش می‌دهد.

 

 

دستگاه فشار خون دستی بخریم یا دیجیتال؟

 

دستگاه فشارسنج دیجیتال در ۲ مدل کاف بازویی و مچی عرضه می‌شود؛ که مدل بازویی از دقت بیشتری برخوردار است. مزیت دستگاه فشار خون دیجیتال، استفاده راحت و آسان است. فقط باید کاف دستگاه را به دور مچ یا بازوی خود ببندید و دکمه استارت را بزنید، دستگاه تمام کارها را به صورت خودکار انجام ‌می‌دهد.

از طرف دیگر، دستگاه‌های فشارسنج آنالوگ یا دستی، دقیق‌تر هستند و البته قیمت دستگاه فشار خون دستی معمولاً گران‌تر است. به همین خاطر سال‌هاست که به انتخاب اول پزشکان تبدیل شده‌ است.

دستگاه فشار خون دستی با استفاده از کاف دستی و گوشی پزشکی کار می‌کند. کاف دور بازو قرار می‌گیرد و تا زمانی که سفت شود باد می‌شود. سپس از گوشی پزشکی برای گوش دادن به ضربان نبض و فشار خون استفاده می‌شود و در نهایت اطلاعات روی ستون جیوه در مدل‌های فشارسنج جیوه‌ای و یا در نشانگر محصول در دستگاه‌ فشارسنج عقربه‌ای، به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید | راهنمای خرید دستگاه قند خون

استفاده از دستگاه آسان باشد

توصیه ما برای استفاده خانگی، خرید دستگاه فشار خون دیجیتال است. چون اندازه‌گیری فشارخون با اکثر این دستگاه‌ها، به راحتی فشردن یک دکمه است.وهنگام انتخاب دستگاه فشار خون، باید سهولت استفاده را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که کاف دستگاه به راحتی روی مچ یا بازوی شما بسته می‌شود، چرا که سایز کاف‌ها متفاوت است.

دستگاهی را انتخاب کنید که نمایشگر آن اعداد را به صورت درشت و واضح نمایش دهد، کارکردن با آن پیچیدگی خاصی نداشته باشد و بتواند نتایج را ذخیره کند، تا بتوانید با گذشت زمان وضعیت سلامت خود را پیگیری کنید.

برای آپشن‌های اضافه تصمیم‌گیری کنید

هنگام خرید دستگاه فشار خون آپشن‌هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بسته به نیازتان، ممکن است مدلی را انتخاب کنید که ضربان قلب شما را اندازه‌گیری ‌کند و اطلاعات را ذخیره و حتی با بلوتوث به گوشی هوشمندتان انتقال دهد.

در ادامه با چندتا از جدیدترین آپشن‌های دستگاه‌های فشار خون آشنا می‌شوید:

  • پایش ضربان قلب: اگر شرایطی دارید که بررسی ضربان قلب برای‌ شما اهمیت دارد، ممکن است بخواهید دستگاهی را انتخاب کنید که ضربان قلب را همراه با فشار خون شما اندازه گیری ‌کند. برخی از دستگاه ها حتی می‌توانند نمودار میانگین ضربان قلب شما را در طول زمان نمایش دهند.
  • ذخیره سازی اطلاعات: اگر نیاز دارید که در آینده اطلاعات فشار خون خود را پیگیری کنید، به دنبال دستگاهی باشید که بتواند نتایج را در حافظه خودش ذخیره کند. برخی از مارک‌ها دارای نرم‌افزاری هستند که بعد از مدتی استفاده، امکان ردیابی و تجزیه و تحلیل نتایج را به شما می‌دهند..
  • قابلیت اتصال: اگر می خواهید سوابق فشار خون خود را با پزشک یا اعضای خانواده به اشتراک بگذارید، مدلی را بردارید که به تلفن هوشمند شما متصل شود.
  • اعلام نتایج: بعضی از مدل‌ها امکان اعلام نتایج به شکل صوتی را هم دارند. برای افراد کم‌بینا خرید دستگاه فشار خون سخنگو بسیار توصیه می‌شود.

قبل از خرید، به دقت در مورد آپشن‌هایی که نیاز دارید فکر کنید و فراموش نکنید که نظر خریداران را در مورد دستگاه مدنظرتان مطالعه کنید. با انجام تحقیقات می‌توانید دستگاه فشار خون مناسب خود را پیدا کنید.

معرفی و خرید بهترین برند‌های فشار خون در ایران

در ادامه با دستگاه‌های فشار خون منتخب سایت متقاضی آشنا می‌شوید. تمامی این محصولات دارای بالاترین میزان رضایت خریداران هستند و توسط معروف‌ترین و قدیمی‌ترین تولید کنندگان ساخته شده‌اند.

خرید دستگاه فشار خون امرن (Omron) مدل M2

نظارت بر فشار خون با این دستگاه راحت، سریع و دقیق است. وجود فناوری (Intellisense) تضمین می‌کند که کاف بازو فقط به اندازه مورد نیاز باد می‌شود و فشار زیادی به بازو وارد نمی‌شود.

خرید دستگاه فشار خون امرن (Omron) مدل M2

 

در صورتی که دستگاه فشارسنج اُمرون فشار خون را بالاتر از حد مجاز تشخیص دهد، با آلارم صوتی به کاربر اخطار می‌‌دهد. هنگام استفاده از این دستگاه مطمئن شوید که اندازه کاف برای سایز بازوی شما مناسب باشد. کاف استاندارد این دستگاه برای سایز دور بازو ۲۲ تا ۳۲ سانتی‌متر مناسب است. اما کاف بزرگتر هم به صورت جداگانه قابل خریداری‌ست.

بیشتر بخوانید | قیمت انواع دستگاه تست قندخون

دقت این دستگاه در سنجش فشار خون، توسط بیشتر پزشکان حرفه‌ای در سراسر دنیا تایید شده و خیالتان را برای انتخاب آن آسوده می‌کند.

 

مشخصات دستگاه فشار خون امرن (Omron) مدل M2
ابعاد۱۰۴ × ۸۴ × ۱۲۹ میلی‌متر
منبع انرژیاز طریق آداپتور و باتری
نوع نمایشگرLCD
سایز مناسب بازو/مچ۲۲ تا ۳۲ سانتی‌متر
مشخصات کلیدیصفحه نمایش با اعداد بزرگ و خوانا – دارای نشانگر صحیح بستن کاف – مجهز به سیستم Intellisense برای افزایش سرعت و دقت اندازه‌گیری – ۴ عدد باتری قلمی

 

خرید دستگاه فشارسنج بازويی دیجیتال بیورر(Beurer) مدل BM55

فشارسنج بازویی بیورر مدل BM55 یکی از بهترین دستگاه های فشار خون است که به علت دقت مناسبی که دارد، نتایج دقیقی را ارائه می‌دهد.

ابعاد مناسب صفحه نمایش بیورر BM55، خواندن فشار خون را راحت‌تر می‌کند. این محصول با کمک حافظه‌ خود، ۶۰ نتیجه آخر را برای ۲ نفر ذخیره می‌کند.

این مدل از فشارسنج بیورر دارای کاف بازویی است و برای سایز بازو از ۲۲ تا ۳۶ سانتی‌متر مناسب است. از  قابلیت‌های جالب این محصول باید به سیستم خاموشی اتوماتیک آن اشاره کرد. با وجود این سیستم اگر دستگاه بدون استفاده بماند در مدت کوتاهی به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

خرید دستگاه فشارسنج بازويی دیجیتال بیورر(Beurer) مدل BM55

فشارسنج بازویی بیورر دارای هشدار خطای محاسباتی است و امکان تشخیص ضربان نامنظم قلب را دارد. علاوه بر این امکان اتصال به کامپیوتر شخصی و نظارت بر وضعیت سلامتی کاربر از طریق برنامهBeuer Healthmanager نیز وجود دارد.

 

مشخصات دستگاه فشارسنج بازويی دیجیتال بیورر مدل BM55
اقلام همراهکیف نگهداری وکابل USB
منبع انرژیاز طریق باتری قلمی
نوع نمایشگرLCD
سایز مناسب بازو/مچ۲۲ تا ۳۶ سانتی‌متر
مشخصات کلیدینشانگر انحصاری حالت استراحت – دکمه لمسی – نمایشگر تاریخ و ساعت – نمایش میانگین نتایج ۷ روز گذشته – دارای رده‌بندی WHO

خرید دستگاه فشار خون امسیگ (Emsig) مدل BO44-E

فشارسنج مدل BO44 سخنگو یکی از باکیفیت‌ترین محصولات تولیدی کمپانی آلمانی امسیگ است. این دستگاه در کنار کیفیت بالا، قیمتی رقابتی دارد و می‌تواند فشار خون را با صوت فارسی اعلام کند.

فشارسنج امسیگ دارای نمایشگر بزرگ و خوانا با نور پس‌زمینه سفید رنگ است و از طریق اتصال کاف به بازو، سنسورهای پیشرفته با شیرتخلیه و دریچه و پمپ نسل جدید، نتایج دقیق‌تری را نسبت به مدل‌های مچی اعلام می‌کند.

خرید دستگاه فشار خون امسیگ (Emsig) مدل BO44-E

تامین انرژی این دستگاه فقط از طریق باتری قلمی انجام می‌شود و سازنده توصیه کرده تا از باتری‌های آلکالاین در این محصول استفاده شود. این فشارسنج سخنگو با نوارهای رنگی در کنار نمایشگر گرافیکی خود، قابلیت تشخیص بی‌نظمی ضربان قلب و اندازه‌گیری فشارهای بالاتر و پایین‌تر از میزان طبیعی را دارد.

دستگاه فشار خون امسیگ با وزن ۷۰۰ گرمی، ابعاد جمع و جوری دارد و به راحتی در کیف مخصوص خود جای می‌گیرد و یکی از بهترین فشارسنج‌های قابل حمل در بازار محسوب می‌شود.

 

مشخصات دستگاه فشار خون امسیگ مدل BO44-E
ابعاد۱۳۰x۱۱۰x۵۰ میلی‌متر
منبع انرژیاز طریق باتری
نوع نمایشگرLCD
حافظه  ۹۰ حافظه برای ۲ نفر
مشخصات کلیدیقابلیت تشخیص آریتمی – خاموشی خودکار – نشانگر تعویض باتری -نمایش میانگین اندازه‌گیری‌ها – دارای سخنگوی فارسی

 

خرید دستگاه فشارسنج اسپنگلر (Spengler) مدل Tensonic Arm

فشارسنج دیجیتالی Tensonic Arm صفحه نمایش بزرگی دارد و خواندن میزان فشار خون به راحتی انجام می‌شود. حافظه‌ این دستگاه امکان ثبت سوابق برای ۲ نفر به شکل جداگانه و هر نفر به تعداد ۶۰ نتیجه را دارد.

سیستم خاموشی خودکار فشارسنج اسپنگلر با خاموش کردن اتوماتیک دستگاه، باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری و انرژی می‌شود. از ویژگی‌های بارز این دستگاه، شاخص هشدار فشارخون بالا است که با نوارهای قرمز و سبز رنگ در نمایشگر قابل مشاهده است.

خرید دستگاه فشارسنج اسپنگلر (Spengler) مدل Tensonic Arm

از قابلیت‌های جالب این برند می‌توان به سنجش میزان ضربان قلب، امکان تشخیص غیرطبیعی بودن ضربان قلب و اعلان خطای محاسباتی نام برد. با توجه به موارد عنوان شده، دستگاه فشار خون Tensonic Arm با سابقه طولانی در ساخت دقیق ترین فشارسنج‌ها، برای استفاده خانوادگی یکی از بهترین برندهای بازار است.

 

مشخصات دستگاه فشارسنج اسپنگلر مدل Tensonic Arm
ابعاد۱۶۰x۱۱۰x۷۵ میلی‌متر
منبع انرژیاز طریق آداپتور و باتری
نوع نمایشگرLCD
حافظه ۶۰ جایگاه حافظه برای ۲ نفر
مشخصات کلیدیصفحه نمایش با اعداد بزرگ و خوانا – طبقه بندی میزان فشار براساس   who- قابلیت تشخیص آریتمی

نکاتی که قبل از اندازه گیری فشار خون باید بدانید

یادتان باشد بعد از خرید دستگاه فشارسنج مورد نظرتان، برای دریافت بهترین و دقیق‌ترین نتیجه باید تمام موارد زیر را قبل از اندازه گیری فشار خون رعایت کنید:

  1. گرفتن فشار خون در اول صبح به صورت ناشتا اشتباه هست، بهتر است یک وعده سبک میل کنید و بعد این‌کار را انجام دهید.
  2. نیم ساعت پیش از سنجش فشار خون از نوشیدن چای و قهوه و مصرف دخانیات به دلیل وجود کافئین خودداری کنید.
  3. پر بودن مثانه باعث نمایش نادرست فشار خون می‌شود، پس مطمئن شوید که مثانه شما خالی باشد.
  4. در زمان اندازه گیری فشار خون نباید پاها آویزان باشند، حتما کف پا را روی یک سطح ثابت قرار دهید.
  5. بهتر است فشار خون در حالت نشسته و از دست راست اندازه‌گیری شود. در مدت استفاده از دستگاه، حواستان باشد دست راست روی سطح ثابتی مانند یک میز قرار بگیرد.
  6. در مدل‌هایی که کاف بازویی دارند، کاف باید به صورت محکم و ۲.۵ سانت بالاتر از آرنج بسته شود.
  7. حداقل هر سال یکبار دستگاه را نزد پزشک ببرید، تا ازکالیبراسیون دقیق دستگاه مطمئن شوید.
  8. در هنگام اندازه‌گیری فشار خون از انجام عملی که باعث ایجاد هیجان می‌شود خودداری کنید. توصیه می‌شود حتی تا ۵ دقیقه قبل از اندازه‌گیری، از صحبت کردن و تماشای فیلم های هیجان‌انگیز خودداری شود.
  9. از لباس گشاد و راحت استفاده کنید. همچنین بهتر است بدانید که کاف نباید روی لباس قرار بگیرد، بلکه باید در تماس مستقیم با پوست باشد.
  10. حداقل ۵ دقیقه پیش از اندازه ‌گیری، با آرامش روی یک صندلی تکیه دهید.

نتیجه‌ گیری

انتخاب دستگاه فشار خون مناسب یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که در زمینه سلامتی خود می‌گیرید. اگر استفاده خانگی دارید، پیشنهاد ما برای خرید دستگاه فشارسنج مد‌ل‌های دیجیتالی هستند؛ چرا که برای کار با این دستگاه‌ها، مانند مدل های دستی نیاز به تخصص ندارید و تنها با فشردن یک دکمه فشار خون خود را اندازه‌گیری خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *