خرید و قیمت تسمه دینام هایما

خرید و قیمت تسمه دینام هایما

تسمه دینام از جمله قطعات اصلی خودرو محسوب می‌شود که عدم رسیدگی به آن خرابی‌ قطعه را در پی خواهد داشت. پارگی تسمه دینام منجر به خاموشی ناگهانی موتور شده و این مسئله می‌تواند موتور خودرو هایما را در معرض آسیب قرار دهد‌.

تسمه دینام در تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی نقش داشته و قیمت تسمه دینام هایما برحسب نوع برند و مدل خودرو می‌تواند متفاوت باشد. شما پس از پیمودن ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارکیلومتر با هایما می‌بایست با بررسی تسمه دینام، اقدامات لازم را نسبت ‌به تعویض تسمه دینام انجام دهید.

قیمت تسمه دینام هایما s7

قیمت تسمه دینام هایما s7 برحسب نوع برند و سال ساخت می‌تواند بسیار متفاوت باشد و قیمت تسمه دینام هایما s7 به شرح زیر است.

نام محصول

ساخت کشورقیمت

تسمه دینام هایما S7 توربو

چین

800,000 تومان

تسمه دینام هایما S7چین

400,000 تومان

قیمت تسمه دینام هایما s5

قیمت تسمه دینام خودرو هایما s5 در واقع به نوع برند و سال ساخت آن بستگی دارد. موارد زیر به قیمت تسمه دینام این مدل از خودروی هایما اشاره. دارند

نام محصول

ساخت کشورقیمت
تسمه دینام هایما S5چین

از 300,000 تا 500,000هزار تومان

نقش تسمه دینام هایما

تسمه دینام از جمله قطعات اصلی موتوری هایما به‌شمار می‌رود که نقش موثری را در فراهم کردن توان لازم چندین قطعه موتور ایفا می‌کند. این قطعه انرژی موتور را به قطعاتی همانند واتر پمپ، دینام، کمپرسور کولر و پمپ هیدرولیک فرمان انتاقل می‌دهد.

به حرکت درآمدن این قطعه در گرو انرژی دورانی موتور بوده و زمانی که تسمه حرکت می‌کند، شاهد حرکت دینام نیز هستیم که این مسئله در نهایت منجر به تبدیل انرژی حرکتی به الکتریکی خواهد شد. این تسمه در اصل تسمه مارپیچ نامیده می‌شود و علت نامگذاری آن را می‌توان شکل قرارگیری و کاربرد آن دانست که پیچش آن‌ها به دور قرقره‌های متفاوت است.

بیشتر بخوانید | خرید و قیمت بلبرینگ هایما

زمان تعویض تسمه دینام هایما

امروزه در ساخت تسمه‌های دینام فناوری‌های پیشرفته‌ای به‌کار گرفته می‌شوند و همین مسئله سبب گردیده تا این قطعات از طول عمر بالایی برخوردار باشند. طول عمر مفید تسمه دینام هایما از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارکیلومتر متغیر است.

البته توصیه می‌گردد در زمان نزدیک شدن به این بازه کیلومتری، سلامت تسمه دینام را مورد ارزیابی قرار دهید تا از عوارض پاره شدن تسمه دینام برای قطعه جلوگیری نمایید. در صورتی که هر مدل آسیبی روی تسمه دینام روئیت شد، می‌بایست سریعاً جهت تعویض آن اقدام فرمایید.

انواع برند تسمه دینام هایما مناسب هر مدل

شما می‌‌توانید برای خرید تسمه دینام هایما به‌سراغ برندهای متنوعی بروید. یکی از معروف‌ترین آن‌ها را می‌توان برند رولندز دانست که گزینه مناسبی برای هایما S7 محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید | قیمت تسمه تایم هایما

انواع برند تسمه دینام هایما مناسب هر مدل

 

خرید تسمه دینام هایما از سامانه متقاضی

اگر قصد خرید تسمه دینام این خودرو را دارید، می‌توانید به سامانه متقاضی مراجعه نمایید. این سامانه بستری را فراهم ساخته تا افراد درخواست‌های خود را به همراه درج جزئیات به نمایش بگذارند و فروشندگان به درخواست‌های مشتریان رسیدگی کنند؛ بنابراین شما می‌توانید تسمه دینام هایما را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت از سامانه متقاضی تهیه نمایید.

روش تشخیص تسمه دینام هایما اصل از تقلبی

روش‌های متنوعی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید تسمه دینام هایما اصل را از تقلبی شناسایی نمایید. از جمله این موارد می‌توان به ظاهر و بسته‌‌بندی تسمه اصلی و تقلبی، توجه به جنس و کیفیت و مقایسه تسمه اصلی و تقلبی اشاره کرد. شما برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن محصول باید به کیفیت چاپ و بسته‌بندی توجه داشته باشید. همچنین کیفیت رنگ به‌کار رفته در چاپ نیز حائز اهمیت است. دقت و ظرافت در محصولات اصل حرف اول را می‌زند.

بیشتر بخوانید | بهترین روش خرید لوازم یدکی ماشین

چه زمانی باید تسمه دینام هایما خود را تعویض کنید؟

طول عمر مفید تسمه دینام براساس فاکتورهایی همچون کیفیت ساخت، نوع رانندگی و… تعیین می‌گردد و در صورتی که نسبت به تعویض آن در زمان مناسب اقدام نکنید، تسمه دینام با مشکلاتی همانند پارگی و فرسودگی دندانه‌ها مواجه خواهد شد‌. به‌صورت میانگین به ازای هر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر باید تسمه دینام هایما را تعویض نمایید و می‌توان گفت که طول عمر مفید تسمه دینام هایما بین ۳ تا ۴ سال محاسبه شده است.

بیشتر بخوانید | لنت ترمز هایما

نتیجه گیری

یکی از قطعات مهم خودرو هایما را می‌توان تسمه دینام دانست که در انتقال انرژی چرخشی موتور به دینام نقش دارد. یکی از فاکتورهای موثر بر قیمت تسمه دینام هایما را می‌توان مدل خودرو هایما دانست. به این موضوع توجه داشته باشید که در زمان خرید این قطعه می‌بایست گزینه تقلبی را از اصل تشخیص دهید‌. مواردی همچون ظاهر و بسته‌‌بندی تسمه اصلی و تقلبی، جنس و کیفیت و مقایسه آن با تسمه اصلی و تقلبی می‌تواند به شما در شناسایی کالای اصل کمک کند. شما پس از خرید تسمه دینام هایما می‌توانید به مدت ۳ تا ۴ سال از آن استفاده کرده و پس از آن تعویض قطعه ضرورت پیدا می‌کند.

سوالات متداول

برای این‌که بتوانید مناسب‌ترین تسمه دینام هایما را خریداری نمایید، بهتر است از مشاوره تخصصی در این حوزه بهره‌مند شوید و برای خرید محصول خود به سراغ مرکزی معتبر بروید.

شما برای این‌که بتوانید تسمه دینام اصل را از تقلبی تشخیص دهید، می‌بایست به نوع بسته‌‌بندی تسمه اصلی و تقلبی، جنس و کیفیت محصول توجه کرده و به مقایسه تسمه اصلی و تقلبی بپردازید.

از جمله نشانه‌هایی که به شما هشدار می‌دهند که می‌بایست هرچه سریع‌تر نسبت ‌به تعویض تسمه دینام اقدام نمایید، می‌‌توان به روشن نشدن چراغ باتری پشت آمپر، وجود ایراد در کنترل فرمان هیدرولیک و مشکل در سیستم تهویه اشاره کرد.

دوام تسمه دینام هایما بین ۳ تا ۴ سال بوده و شما می‌بایست به ازای ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارکیلومتر تسمه دینام خود را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی