ایستگاه مترو کرج + جزئیات کامل

مترو کرج

شهر کرج با توجه به رشدی که در چند سال اخیر داشته به عنوان سومین کلانشهر بزرگ کشور شناخته می‌شود. افزایش جمعیت و مهاجرت در این شهر موجب شده که مسئله‌ی حمل‌ونقل عمومی جدیت بیشتری برای ساکنان آن پیدا کند و در بین وسایل نقلیه‌ی عمومی مترو به دلیل صرفه‌جویی در زمان و هزینه از اهیمت بیشتری برخوردار است. خوشبختانه ایستگاه مترو کرج که در طول این سالیان توانسته به خوبی از عهده‌ی جابجایی مسافران زیادی که از آن استفاده می‌کند بربیاید.

در این مقاله از سامانه متقاضی قصد داریم تا ایستگاه متروی کرج را معرفی کرده و در کنار آن از امکانات، دسترسی‌های اتوبوس و تاکسی و مراکز مهم تجاری و رفاهی که در نزدیکی این ایستگاه قرار دارند صحبت کنیم.

ایستگاه مترو کرج کجاست؟

ایستگاه مترو کرج در خط 5 متروی تهران قرار گرفته و آدرس دقیق آن در خیابان ذوب آهن، خیابان حسین آباد، خیابان آتش نشانی می‌باشد. ناگفته نماند که این ایستگاه تقاطعی محسوب نمی‌شود به همین خاطر برای دسترسی به آن تنها می‌توان از همین خط استفاده کرد و اگر قصد دسترسی از خط‌های دیگر را دارید می‌بایست از خطوطی استفاده کنید که ایستگاه مشترکی با خط 5 دارند.

وضعیت امکانات ایستگاه مترو کرج

این ایستگاه در 16 اسفند سال 1377 افتتاح شد و سابقه‌ای قدیمی در میان سایر ایستگاه‌های مترو داراست. ایستگاه متروی کرج، نقطه‌ی تقاطعی خط 5 متروی تهران و خط 1 متروی کرج محسوب می‌شود. ناگفته نماند که در بهمن سال 1402 قرار است که خط 2 متروی کرج نیز به این ایستگاه متصل شود.

بیشتر بخوانید | نقشه مترو تهران

شروع خدمات‌رسانی این ایستگاه متروی کرج در طول ایام هفته متفاوت است. فعالیت‌ این ایستگاه در روزهای تعطیل از ساعت 5 صبح آغاز می‌شود و تا 21 شب ادامه دارد اما در روزهای پنجشنبه از تا ساعت 19 شب ادامه می‌یابد. در روزهای جمعه و تعطیل هم از ساعت 6:15 دقیقه آغاز می‌شود و تا 19:30 ادامه می‌یابد.

 

امکانات ایستگاه مترو کرج

4 عددتعداد پله‌برقی
1 عددتعداد آب سردکن
رمپ ویژه جانبازان، آسانسور، نمازخانه، پایانه اتوبوسرانی، پارکینگ عمومی، تلفن عمومی کارتی، دفتر اشیاء گمشده، سرویس بهداشتی عمومی، خودپرداز بانک، ماشین خودکار فروش بلیت، پایانه تاکسیرانی، سوپرمارکت و روزنامه‌فروشیسایر امکانات

 

وضعیت دسترسی به ایستگاه مترو کرج

ایستگاه متروی کرج یکی از پرترددترین ایستگاه‌های مترو به شمار می‌رود. افراد زیادی در طول روز برای انجام فعالیت‌های روزانه خود به این ایستگاه مراجعه می‌کنند یا از سایر نقاط در این ایستگاه پیاده می‌شوند. در این بخش قصد داریم تا چهار دسترسی پرتردد به ایستگاه مترو کرج را بررسی کنیم:

دسترسی به ایستگاه کرج از گلشهر

برای دسترسی به این ایستگاه از گلشهر، کافیست به کمک تابلوهای راهنما سوار قطارهایی شوید که به سمت صادقیه می‌روند و پس از پیمودن دو ایستگاه پیاده شوید. از آنجایی که قطارهای این خط هم پرسرعت هستند و هم کندرو، می‌توانید با برنامه‌ریزی درست، زودتر هم به مقصد خود برسید.

دسترسی به ایستگاه کرج از صادقیه

برای رفتن به کرج از صادقیه می‌توانید از قطارهای خط صادقیه استفاده کنید که به سمت گلشهر می‌روند. همانطور که گفتیم برای راحتی و صرفه‌جویی در زمان می‌توانید سوار قطارهای تندرو شوید و پس از پیمودن 8 ایستگاه در کرج پیاده شوید.

دسترسی به ایستگاه کرج از راه‌آهن

اگر در راه‌آهن هستید و قصد رفتن به ایستگاه متروی کرج را دارید می‌توانید سوار قطارهایی شوید که به سمت قائم در حرکتند و در ایستگاه تئاترشهر خط خود را به سمت ارم سبز تغییر دهید. پس از رسیدن به ارم سبز و تغییر خط به گلشهر، می‌توانید از قطارهای تندرو استفاده کرده به کرج بروید.

دسترسی به ایستگاه کرج از میدان آزادی

برای دسترسی به ایستگاه متروی کرج از میدان آزادی می‌توانید وارد ایستگاه متروی میدان آزادی شوید و از قطارهایی استفاده کنید که به سمت ارم سبز می‌روند. سپس خط خود را به سمت گلشهر تغییر دهید و پس از پیمودن 7 ایستگاه در ایستگاه متروی کرج پیاده شوید.

وضعیت دسترسی به ایستگاه مترو کرج

وضعیت دسترسی اتوبوس به ایستگاه مترو کرج

مواردی که پایین‌تر ذکر می‌کنیم تمامی خطوط اتوبوسی هستند که از سایر نقاط به ایستگاه مترو کرج می‌رسند:

  • خط (۱۲۳): ایستگاه مبدا: میدان شهدا، ایستگاه مقصد: پایانه مترو کرج
  • خط (۲۴۲): ایستگاه مبدا: کوهسار، ایستگاه مقصد: پایانه مترو کرج
  • خط (۲۵۸): ایستگاه مبدا: پاکدشت، ایستگاه مقصد: پایانه مترو کرج
  • خط (۳۷۲): ایستگاه مبدا: پاکدشت، ایستگاه مقصد: پایانه مترو کرج
  • خط (۳۸۲): ایستگاه مبدا: پردیس، ایستگاه مقصد: پایانه مترو کرج

وضعیت دسترسی تاکسی به ایستگاه مترو کرج

اکثر تاکسی‌هایی که به ایستگاه مترو کرج می‌روند پایانه مبدا و مقصد مشخصی ندارند و ممکن است در مناطق مختلفی وجود داشته باشند با این حال برخی از این مناطق را برایتان ذکر می‌کنیم که می‌توانید این تاکسی‌ها را در آنجا بیابید:

  • تاکسی هایی که از مناطق شهری مانند میدان آزادگان و میدان محمدیه به ایستگاه مترو کرج می‌روند
  • تاکسی هایی که از مناطق شمالی مانند نظرآباد و اشتهارد به ایستگاه مترو کرج می‌روند
  • تاکسی هایی که از مناطق غربی مانند آسارا و کردان به ایستگاه مترو کرج می‌روند
  • تاکسی هایی که از مناطق جنوبی مانند پردیس و شهریار به ایستگاه مترو کرج می‌روند

مراکز مهم و ساختمان‌ها

همانطور که ذکر کردیم کرج سومین کلانشهر کشور محسوب می‌شود و این به خاطر موقعیتی است که از حیث امکانات تجاری، اداری و رفاهی داراست. در ادامه قصد داریم به مراکز مهمی اشاره کنیم که در نزدیکی ایستگاه مترو کرج قرار دارند:

مراکز اداری و خدماتی مهم

  • شهرداری منطقه 2 کرج: کرج، اصفهانی‌ها، بلوار هفتم تیر، بین آزادی و کوثر
  • ایستگاه راه آهن کرج: کرج، میدان شهید سلطانی، انتهای خیابان حسین آباد، ایستگاه راه آهن کرج
  • ایستگاه آتش نشانی شماره 113: جاده ملارد، سرحدآباد

مراکز علمی و دانشگاهی مهم

  • موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کرج: کرج، میدان شهید سلطانی، انتهای خیابان حسین آباد، میدان استاندارد
  • دانشکده کشاورزی کرج: کرج، کوی مهر، بلوار امام خمینی، بلوار مقامی

مراکز نظامی مهم

  • کلانتری 38 شهرک بنفشه: کرج، اکبر آباد دو، خیابان آتش نشانی، بلوار استقلال
  • مجتمع زندان شهید کچویی: جاده ملارد، بلوار شهید کچوئی، مجتمع زندان شهید کچوئی

بوستان‌های مهم

  • پارک ایران زمین: کرج، شهرک رسالت، بلوار استقلال، خیابان راوش شمالی
  • پارک چمران: مرکز شهر کرج، بلوار شهید چمران، بالاتر از میدان امام حسین
  • باغ فاتح: کرج، جهانشهر، خیابان قزوین، خیابان انقلاب
  • پارک هامون: مهرشهر، بلوار ارم، روبه‌روی کاخ مروارید

 

پارک ایران زمین کرج

مراکز پزشکی مهم

  • درمانگاه پارس: اول جاده ملارد، روبروی آتش‌نشانی

نکته پایانی

در این مقاله به معرفی ایستگاه مترو کرج و راه‌های دسترسی به آن پرداختیم و علاوه براین مراکز و ساختمان‌های مهم نزدیک به این ایستگاه را هم به همراه آدرس برایتان ذکر کردیم. در مورد خطوط تاکسیرانی که به ایستگاه مترو کرج می‌رسند می‌بایست گفت که ممکن است تاکسی‌های بسیاری از خطوط مختلف به سمت این ایستگاه بروند و نمی‌توان تنها به موارد بالا اکتفا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی