ایستگاه مترو پردیس + جزئیات کامل

اگر در شهر پردیس سکونت دارید به احتمال بسیار بالایی حمل و نقل به مرکز شهر برایتان دردسرساز است. افتتاح متروی پردیس و اتصال آن به پایانه مترو فرهنگسرا می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های ساکنین پردیس را رفع کند. به همین خاطر در این مقاله از سامانه متقاضی قصد داریم این ایستگاه را معرفی کرده و دسترسی‌های آن را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

دنبال خونه میگردی؟

همه املاکی ها رو یکجا خبر کن!

ایستگاه مترو پردیس کجاست؟

طبق گزارش‌هایی از منابع رسمی، پایانه مترو فرهنگسرا ایستگاه پایانی خط دوم نیست و سه ایستگاه دیگر نیز به این خط اضافه خواهند شد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد نام این ایستگاه‌ها و محل دقیق آن‌ها وجود ندارد اما در آینده‌ای نه چندان دور، راه دسترسی به مترو پردیس از ایستگاه فرهنگسرای کنونی خواهد بود.

بیشتر بخوانید | نقشه مترو تهران

بررسی وضعیت امکانات ایستگاه

همان طور که گفتیم ایستگاه مترو پردیس هنوز به بهره‌برداری نرسیده به همین خاطر اطلاعات دقیقی از وضعیت امکانات و ساعات کاری آن وجود ندارد. به محض بهره‌برداری و مشخص شدن اطلاعات برایتان درج خواهیم کرد.

بررسی وضعیت دسترسی

برای دسترسی به ایستگاه مترو پردیس می‌بایست از خط دوم مترو تهران استفاده کنید اما از آنجایی که هنوز ایستگاه‌های بعدی مشخص نشده‌اند نمی‌توان اطلاعات دقیقی از وضعیت دسترسی ارائه کرد به همین خاطر تا جایی که ممکن است مواردی را ذکر می‌کنیم:

بررسی وضعیت دسترسی به مترو پردیس

وضعیت دسترسی از طریق مترو

برای دسترسی به ایستگاه مترو پردیس کافیست یکی از خطوط متقاطع با خط دو را برگزینید و سپس سوار قطارهایی شوید که به سمت فرهنگسرا می‌روند. در ادامه برخی از دسترسی‌های پرکاربرد به این ایستگاه اشاره می‌کنیم:

دسترسی به پردیس از میدان آزادی

برای دسترسی به پردیس از میدان آزادی می‌بایست وارد ایستگاه میدان آزادی شده و سوار قطارهایی شوید که به سمت پایانه کلاهدوز می‌روند. در ایستگاه شادمان خط خود را تغییر داده و سوار قطارهایی شوید که به سمت پایانه فرهنگسرا می‌روند. پس از رسیدن به ایستگاه پایانی می‌توانید از طریق سایر وسایل نقلیه به شهر پردیس بروید.

دسترسی به پردیس از صادقیه

برای دسترسی از این ایستگاه تنها کافیست سوار قطارهایی شوید که به سمت پایانه فرهنگسرا می‌روند. هیچ نیازی به تغییر خط وجود ندارد و می‌بایست تا انتهای آن پیش بروید. پس از رسیدن به انتهای خط می‌توانید از طریق سایر وسایل نقلیه به شهر پردیس بروید.

دسترسی به پردیس از پایانه جنوب

ابتدا سوار قطارهایی شوید که به سمت تجریش می‌روند. در ایستگاه امام خمینی اط قطار پیاده شده و وارد خط دو مترو شوید. قطارهایی را سوار شوید که به سمت پایانه فرهنگسرا پیش می‌روند و تا انتهای مسیر خط خود را تغییر ندهید. پس از رسیدن به انتهای خط می‌توانید از طریق سایر وسایل نقلیه به شهر پردیس بروید.

دسترسی به پردیس از راه‌آهن

از آنجایی که خط دوم مترو با خط سوم هیچ ایستگاه تقاطعی ندارند باید ابتدا به سمت ایستگاه تئاتر شهر بروید. پس از رسیدن به این ایستگاه خط خود را به سمت پایانه شهید کلاهدوز تغییر داده و تا ایستگاه دروازه شمیران پیش بروید. سپس در این ایستگاه از قطار پیاده شده و سوار قطارهایی شوید که به سمت فرهنگسرا می‌روند. در انتهای خط می‌توانید از طریق سایر وسایل نقلیه به شهر پردیس بروید.

وضعیت دسترسی از طریق اتوبوس

از آنجایی که ایستگاه مترو پردیس هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، اطلاعات دقیقی از اتوبوس‌هایی که به این ایستگاه می‌روند وجود ندارد. پس از افتتاح این ایستگاه و مشخص شدن خطوط اتوبوسرانی، تمامی اطلاعات را برای شما قرار می‌دهیم.

وضعیت دسترسی از طریق تاکسی

از آنجایی که ایستگاه مترو پردیس هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، اطلاعات دقیقی از تاکسی‌هایی که به این ایستگاه می‌روند وجود ندارد. پس از افتتاح این ایستگاه و مشخص شدن خطوط تاکسیرانی، تمامی اطلاعات را برای شما قرار می‌دهیم.

مراکز و ساختمان‌ های مهم نزدیک ایستگاه

حال که توضیحاتی اجمالی در مورد مترو پردیس و دسترسی‌های آن ارائه دادیم، نوبت به مراکز و ساختمان‌های مهمی می‌رسد که در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند:

مراکز درمانی مهم

در نزدیکی مترو پردیس مراکز درمانی مهمی واقع شده‌اند که شما می‌توانید از طریق این ایستگاه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. موارد زیر برخی از این مراکز درمانی هستند:

مرکز خدمات مشاوره نیکان: پردیس، فاز ۴، کوچه پیر حیاتی

درمانگاه بهیان: پردیس، خیابان سردار قاسم سلیمانی، خیابان دیانت‌پور

بیمارستان تخصصی شفا پردیس: پردیس، خ. فردوس، خ. بهشت نهم، خ. بهشت نه غربی

گروه دندانپزشکی پاک طب: استان تهران، شهر جدید پردیس، فاز 4 بلوار سفیرامید، بعد از میدان فلسطین، خیابان دیانت پور، طبقه دوم درمانگاه بهیان

شبکه بهداشت و درمان پردیس: پردیس، خ. سفیر امید

درمانگاه-شبانه-روزی-بهیان پردیس

مراکز دولتی مهم

تعدادی از مراکز دولتی هم در نزدیکی این ایستگاه قرار دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

اداره آموزش و پرورش پردیس: پردیس، خ. بهشت، خ. فردوس

دفتر پیشخوان خدمات دولت: پردیس، خ. فردوس، خ. برضوان، خ. رضوان دو

اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس: پردیس، خ. فردوس ۴، خیابان عرش مجتمع شقایق

پایگاه خبری تهران پردیس: پردیس، خ سردار قاسم سلیمانی، بلوار بصیرت، خ بهشت هشتم

مراکز تفریحی مهم

بوستان‌ها و مراکز تفریحی بسیاری در نزدیکی این ایستگاه قرار دارند که می‌توانید از طریق مترو پردیس به آن‌ها دسترسی داشته باشید. موارد زیر برخی از این مراکز هستند:

پارک الغدیر: پردیس، خ. بهشت هفتم، خ. بهشت نه شرقی

پارک امام رضا: پردیس، خیابان فردوس، خیابان کوثر

مجموعه تفریحی شهر آفتاب: شهرستان تهران، جاده دماوند

بوستان ولایت: پردیس، آزادراه تهران

مراکز آموزشی مهم

در نزدیکی مترو پردیس مراکز علمی و آموزشی بسیاری قرار گرفته که می‌توانند نیازهای ساکنین را برطرف کنند. درادامه به برخی از این مراکز علمی اشاره می‌کنیم:

دانشگاه آزاد واحد علوم فناوری پردیس: پردیس، خ. فردوس، خ. فردوس پنجم

آموزشگاه علمی خورشید دانش: پردیس، فاز چهار، خ بهشت پلاک ۴۱

مرکز فنی و حرفه ای پردیس: پردیس، خ. سفیر امید

هنرستان الغدیر: پردیس، خ. سفیر امید، خ. معلم، خ. رهی معیری

پیش دبستان و دبستان دخترانه مهر فاطمی: پردیس، خ چمران، خ دیانت پور، خ شهدای غواص

دبستان دخترانه ریحانه: پردیس، خ. فردوس، خ. فردوس

دبستان دولتی پسرانه رودکی: پردیس، میدان شاهد، خ دیانت‌پور، خ طلائیه

مدرسه دخترانه حکیم ابوالقاسم فردوسی: پردیس، میدان شاهد، بلوار شاهد شمالی

نکته پایانی

در این مقاله از سامانه متقاضی اطلاعاتی اجمالی در مورد مترو پردیس و مراکز نزدیک به آن ارائه دادیم. از آنجایی که این ایستگاه هنوز به بهره‌برداری نرسیده نمی‌توان اطلاعات دقیقی در مورد ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسیرانی ذکر کرد. از این رو به محض بهره‌برداری از این ایستگاه، تمامی اطلاعات را بروز خواهیم کرد.

سوالات متداول

 

 

9 پاسخ

  1. بخدا انقد کرایه تاکسی و اسنپ برای رفت و امد به تهران سر سام اوره .ینی خونه بمونی سر کار نری برات ارزون تر میشه
    تو رو خدا یه حرکتی برای مردم پردیس بزنید و مترو رو زودتر اجرایش کنید

    1. بابا یه متروئه دیگه بزنین اینهمه ادم اینجا زندگی میکنن بفکر این مردم باشین

    2. سلام عزیزم میشه بی زحمت بگی رفت برگشت از تهران به پردیس با تاکسی حدودا چقدر میشه؟ خیلی مهمه که بدونم ممنون میشم بگی

      1. نرخ کرایه تاکسی از تهران به پردیس برای تاکسی‌های سه نفره 23 هزار تومان و تاکسی‌های چهارنفره 17 هزار تومان است. بنابراین، هزینه رفت و برگشت از تهران به پردیس با تاکسی سه نفره 46 هزار تومان و با تاکسی چهارنفره 34 هزار تومان خواهد بود.

  2. چندساله بحث راه اندازی مترو پردیس وجود داره و هنوز اقدامی براش انجام نشده!
    جالبه کسی که از پردیس میره تهران کارگری و یا کارمندی روزانه 60 هزار تومان حداقل کرایه رفت و برگشت داره، خرج زن و بچه و اجاره خونه و غذای روزانه و ………. داره ولی درنهایت 200 تا 300 تومان درآمد داره برای برآمدن از مخارج زندگی و این یعنی فاجعه برای اونایی که فقط قول میدن توی رسانه ها! دمتون گرم

  3. عزیزانی که پردیس زندگی میکنین به نظرتون جوابه من پردیس پیرایش مردانه بزنم ؟ و اونجا زیاد پیرایش مردانه داره یا نه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی