مترو شهران؛ راه‌های دسترسی به شهران

مترو شهران؛ راه‌های دسترسی به شهران

محله شهران یکی از محله‌های خوش آب و هوای غرب تهران است که به خاطر مجاورت با رشته‌کوه‌های البرز همواره آب و هوای خوبی دارد. خوشبختانه دسترسی به این محله از طریق ایستگاهی به نام همین محله فراهم شده و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. حال در این مقاله از سامانه متقاضی قصد داریم ایستگاه شهران را به همراه تمامی امکانات و مراکز مهم نزدیک به آن برشماریم.

ایستگاه مترو شهران کجاست؟

ایستگاه مترو شهران به طور دقیق در آدرس شهران جنوبی، ضلع شمالی بزرگراه شهید همت، بین جنوب بلوار شهران و جنوب بلوار کوهسار واقع شده است. دسترسی‌های مختلف جاده‌ای و حمل و نقل عمومی به این ایستگاه در دسترس است. اگر هم از طریق مترو قصد رفتن به این ایستگاه را دارید فقط کافیست خود را به خط ششم مترو برسانید و به سمت این ایستگاه بروید.

وضعیت امکانات مترو شهران

همان طور که گفتیم این ایستگاه از بابت دسترسی وضعیت مناسبی دارد و برای رسیدن به آن دچار مشکل نمی‌شوید. از سویی دیگر ار آنجایی که این ایستگاه در مهرماه سال 1402 افتتاح شده، وضعیت ظاهری و امکانات آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

در مورد ساعات کاری ایستگاه مترو شهران هم باید گفت که این ایستگاه همه روزه از ساعت 5:30 تا ساعت 10:30 مشغول به خدمت‌رسانی است.

دنبال خونه میگردی؟

همه املاکی ها رو یکجا خبر کن!

 

بررسی وضعیت دسترسی

همانطور که گفتیم این ایستگاه در خط ششم مترو تهران واقع شده و برای دسترسی به آن از طریق مترو می‌بایست به سمت خط کوهسار- عبدالعظیم تغییر مسیر دهید. در ادامه قصد داریم تا به دسترسی‌های مترویی، اتوبوسی و تاکسیرانی این ایستگاه اشاره کرده و موارد مختلف آن را ذکر کنیم:

وضعیت دسترسی از طریق مترو

در ادامه به بررسی چندین مورد از دسترسی‌های پرکاربرد مترویی ایستگاه شهران می‌پردازیم:

  • دسترسی به ایستگاه شهران از میدان آزادی: وارد ایستگاه مترو آزادی شده و قطارهایی را برگزینید که به سمت کلاهدوز می‌روند. در ایستگاه تئاترشهر خط خود را به قائم تغییر داده و سپس درایستگاه ولیعصر از قطار پیاده شده و خط خود را به سمت کوهسار تغییر دهید.
  • دسترسی به ایستگاه شهران از صادقیه: اگر در صادقیه هستید تنها کافیست که وارد ایستگاه مترو صادقیه شده و تا سوار قطارهایی شوید که به سمت فرهنگسرا می‌روند. در ایستگاه شهید نواب خط خود را به سمت میدان کتاب تغییر داده و سپس در ایستگاه تربیت مدرس خط خود را به سمت کوهسار تغییر دهید.
  • دسترسی به ایستگاه شهران از پایانه جنوب: ابتدا وارد ایستگاه شده و سپس قطارهایی را سوار شوید که به سمت تجریش می‌روند. در ایستگاه شهدای هفتم تیر خط خود را به سمت کوهسار تغییر داده و تا ایستگاه شهران پیش بروید.

وضعیت دسترسی از طریق مترو شهران

 

وضعیت دسترسی به اتوبوس

ایستگاه اتوبوس شهران مترو صادقیه در محله کوهسار تهران و در میدان سوم شهران خیابان اسحاقی واقع شده است. این مورد برای کسانی که در نقاط دورتری قرار دارند و می‌خواهند به این محله و ایستگاه آن دسترسی داشته باشند مناسب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید | مترو مرزداران

وضعیت دسترسی به خطوط تاکسیرانی

برای دسترسی به خطوط تاکسیرانی ایستگاه مترو شهران می‌توانید به تاکسی‌هایی که در نزدیکی این ایستگاه قرار دارند مراجعه کنید. صد البته سایر بخش‌های نزدیک به این محله هم دسترسی تاکسی دارند که در صورت لزوم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مراکز مهم و ساختمان‌ ها

حال که این ایستگاه را معرفی کردیم و دسترسی‌های مختلف حمل‌ونقل آن را بررسی کردیم، نوبت به بیان مراکزی می‌رسد که در نزدیکی این ایستگاه قرار دارند. در ادامه به برخی از این مراکز اشاره می‌کنیم:

مراکز تجاری مهم

  • مجتمع خدمات اتومبیل ققنوس: شهر تهران، محله اندیشه، خیابان شهران، پلاک 15
  • فروشگاه زنجیره ای وین مارکت: تهران، شهر زیبا، خ تعاون، خ کاشانی، خ آشوری

مراکز درمانی مهم

  • مرکز توسعه پزشکی و جراحی مهر: تهران، اندیشه، میدان الغدیر، شهرک شهدا، خ. دوم
  • كلينيك جراحي محدود مهر: تهران، اندیشه، میدان الغدیر، شهرک شهدا، پ ۲

بوستان‌ های مهم

  • بوستان امیر: تهران، شهران جنوبی، میدان اول شهران، خ. شهران
  • بوستان هستی: تهران، شهران جنوبی، بلوار شهران، خ لاله، خ گلها دوم شرقی، بوستان هستی
  • بوستان امیرکبیر: تهران، شهر زیبا، خ. اردوشاهی، خ. رز، خ. رضوان

مراکز آموزش مهم

  • دبستان پسرانه دانایی: تهران، اندیشه، کنارگذر همت، خ. اسلامی
  • مدرسه راهنمایی ابوذر غفاری: تهران، شهر زیبا، خ کانون، خ آشوری
  • دبستان پسرانه صمدایی: تهران، شهر زیبا، بلوار شهر زیبا، خ. فرهنگ

نکته پایانی

محله شهران به عنوان یکی از کلیدی‌ترین محله‌های تهران دارای مراکز و امکانات رفاهی بسیاری است و در طول زمان این خدمات‌دهی به مراتب بهبود پیدا کرده است. حال یکی دیگر از خدمات دسترسی به مترو می‌باشد که خوشبختانه این محله دسترسی جداگانه‌ای به ایستگاه مترو دارد. این ایستگاه مترو در شهران جنوبی قرار دارد و دسترسی به آن تا حدود بسیاری ساده است.

سوالات متداول

ایستگاه مترو شهران در خط شش متروی تهران واقع شده است.

ساعات فعالیت این ایستگاه در تمامی روزهای هفته از ساعت 5:30 تا ساعت 22:30 ادامه دارد.

اگر در صادقیه هستید تنها کافیست که وارد ایستگاه مترو صادقیه شده و تا سوار قطارهایی شوید که به سمت فرهنگسرا می‌روند. در ایستگاه شهید نواب خط خود را به سمت میدان کتاب تغییر داده و سپس در ایستگاه تربیت مدرس خط خود را به سمت کوهسار تغییر دهید.

3 پاسخ

  1. سلام ممنون از مطلب تون، چرا توی نقشه مترو زده در حال احداث، لطفا اگه واقعا افتتاح شده بنویسید شنبه باید تا دانشگاه علامه برم که نزدیکترین مترو شهران هست. ممنون می شم راهنماییم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی