خرید و قیمت تسمه تایم هایما

خرید و قیمت تسمه تایم هایما

تسمه تایم هایما به قطعه لاستیکی دندانه‌داری گفته می‌شود که بین حرکت میل لنگ و میل سوپاپ هماهنگی ایجاد می‌کند. این قطعه ضروری باعث می‌شود موتور به‌درستی کار کرده و اختلاط هوا و سوخت در سیلندرها به‌صورت صحیح انجام گیرد. در صورت خرابی تسمه تایم توصیه می‌گدد که هر چهسریع‌تر تسمه تایمی متناسب با مدل خودروی خود یافته و درصدد تعویض آن برآیید.

توجه به گارانتی، هولوگرام و نوع بسته‌بندی تعدادی از نکاتی هستند که به شما در انتخاب تسمه تایم اصل و معتبر کمک می‌کنند. اگر تسمه تایم خودروی شما سالم بوده، بهتر است که آن را پس از طی 60 هزارکیلومتر تعویض نمایید.

نقش و کاربرد تسمه تایم هایما

تسمه تایم توعی تسمه است که از پلاستیک ساخته می‌شود و وظیفه اتصال چرخش میل لنگ با میل سوپاپ (میل بادامک) را در موتورهای احتراق داخلی برعهده دارد. بدین ترتیب هر زمان که میل لنگ شروع به چرخش کند، تسمه تایم نیز میل سوپاپ را به حرکت درآورده و در نهایت باز و بسته شدن سوپاپ‌ها توسط تسمه زنجیر کنترل می‌شود. از دیگر کاربردهای این قطعه می‌توان به انتقال نیرو اشاره کرد. درواقع این قطعه نیرو را از شفت کرنک به شفت کام و دیگر بخش‌های سیستم موتور منتقل می‌سازد.

تسمه تایم با انتقال این نیرو، انرژی لازم جهت حرکت پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و دیگر قطعات موتور را فراهم می‌سازد. یکی دیگر از کاربردهای اصلی تسمه تایم، کاهش لرزش و صدا است. این قطعه باعث می‌شود تا قطعات داخل خودرو به‌صورت روان و هماهنگ با یکدیگر حرکت نمایند. این هماهنگی نیز به کاهش و حذف صداها و لرزش‌های ناخوشایند کمک می‌کند. تسمه زنجیر قطعه‌ای ضروری و مهم برای خودروهای هایما محسوب می‌شود و نقش موثری در موتورهای احتراق داخلی دارد. تسمه تایم در دسته لوازم یدکی خوروهای هایما نیز قرار می‌گیرد.

مناسب ترین زمان برای تعویض تسمه تایم هایما

جهت آگاهی از بهترین زمان برای تعویض تسمه تایم هایما، بهتر است به عواملی مانند میزان کارکرد خودرو، نوع تسمه و راهنمایی‌های تولیدکنندگان توجه نمایید. در حالت کلی بهترین زمام برای تعویض تسمه تایم پس از طی کردن ۶۰ هزارکیلومتر است. با این حال برخی از عوامل زمان مناسب تعویض این قطعه را مشخص می‌کنند که به شرح زیر هستند.

  • بررسی کیلومتراژ: بعضی از تولیدکنندگان خودرو هایما معتقد هستند که تسمه تایم را باید پس از هرچند هزار کیلومتر تعویض نمایید. این عدد دقیق، به نظر تولیدکننده هایما بستگی دارد.
  • توجه به زمان: همچنین بعضی از این تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که تسمه تایم را سالی یک‌بار یا هرچند سال یک‌بار تعویض نمایید. این تعویض به کارکرد خودرو ارتباطی نداشته و حتی اگر در طول سال از خودرو خود به‌ندرت استفاده می‌کنید نیز می‌بایست تعویض آن اقدام نمایید.
  • علائم نشان‌دهنده: گاهی باید با مشاهده برخی از علائم مانند صداهای غیرطبیعی از موتور، لرزش‌های نامناسب یا تغییرات در عملکرد موتور اقدام به تعویض تسمه تایم کنید.

مناسب ترین زمان برای تعویض تسمه تایم هایما

خرید تسمه تایم هایما از سامانه متقاضی

از آنجایی که تسمه تایم یکی از قطعات ضروری و مهم خودرو هایما است، باید در هنگام خرید از کیفیت بالای قطعه اطمینان حاصل نمایید. یکی از معتبرترین منابعی که انواع تسمه تایم هایما را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، سامانه متقاضی است. اگر قصد خرید یا تعویض تسمه تایم خودروی خود را دارید، به‌راحتی می‌توانید به سامانه متقاضی وارد شده و درخواست خود را مشخص کنید. سپس با انبوهی از عرضه‌کنندگان مواجه خواهید شد. با کمک این سامانه می‌توانید برند، مدل، قیمت و سال ساخت تسمه تایم‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و خرید خود را انجام دهید.

روش تشخیص تسمه تایم هایما اصل از تقلبی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید تسمه تایم هایما باید به آن توجه کرد، اورجینال بودن قطعه است. تسمه تایم‌های تقلبی با طول عمر پایین خود علاوه‌بر عملکرد نامناسب، هزینه اضافی را نیز به شما تحمیل می‌کنند. تسمه‌های تقلبی باعث از بین رفتن دندانه‌های تسمه، اختلال در عملکرد دو موتور، مشکلات حین استارت زدن و پاره شدن ناگهانی تسمه و توقف خودرو می‌شوند. با اطلاع از راه‌های تشحیص تسمه تایم اصل از نوع تقلبی می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • بررسی گارانتی و کد اصالت محصول: شما می‌توانید تاریخ گارانتی را از روی جعبه و کد اصالت محصول را نیز از روی بسته‌بندی بخوانید. اگر کد اصالت را به شماره‌ای که تولیدکننده مشخص کرده ارسال نمایید، می‌توانید اصالت قطعه را استعلام بگیرید.
  • بررسی لوگو و هولوگرام: لوگو و هولوگرام تسمه تایم‌های اصل بدون هیج خراش و آسیبی روی بسته‌بندی درج می‌شوند. در صورت مخدوش بودن لوگوی روی بسته، می‌توان گفت که آن محصول تقلبی است.
  • بررسی جنس و بافت تسمه تایم: اگر تسمه تایم انتخابی شما از انعطاف‌پذیری و مقاومت بالایی برخوردار باشد، می‌توانید از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید. این تسمه‌ها حتی در سخت‌ترین شرایط کارکرد موتور نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. تسمه‌های تقلبی به‌صورت سفت و بدون انعطاف ساخته می‌شوند.
  • ظاهر و بسته‌بندی تسمه اصلی و تقبلی: تسمه تایم‌های اصل با چاپ دقیق و مقاوم، با بسته‌بندی‌های محکم و مقاوم در برابر فشار و… عرضه می‌شوند. تسمه تایم‌های غیراصل معمولاً دارای بسته‌بندی‌هایی با چاپ ضعیف و همراه با پارگی و بی‌کیفیت هستند.

نتیجه گیری

تسمه تایم هایما یکی از قطعلت حیاتی خودرو محسوب می‌شود که مهم‌ترین وظیفه آن اتصال چرخش میل لنگ با میل سوپاپ در موتورهای احتراق داخلی است. خرابی این قطعه می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند؛ بنابراین بهتر است که قبل از بروز چنین عوارضی اقدام به تعویض آن نمایید. توجه به نظر تولیدکنندگان می‌تواند در انتخاب بهترین زمان تعویض موثر باشد.

سوالات متداول

  • بهترین روش خرید تسمه تایم هایما چیست؟

خرید تسمه تایم هایما از سامانه متقاضی بهترین روش برای خرید این قطعه است. شما با ثبت درخواست در این سامانه می‌توانید بین انواع تسمه تایم با قیمت‌های مختلف، تسمه تایم مناسب را خریداری نمایید.

  • روش تشخیص تسمه تایم هایما اصل از تقلبی چیست؟

با بررسی گارانتی، کد اصالت محصول، لوگو، هولوگرام، جنس و بافت و ظاهر بسته‌بندی می‌توان تسمه تایم اصل را از تقلبی تشخیص داد.

  • بهترین زمان تعویض تسمه تایم هایما چه زمانی است؟

بهترین زمان تعویض تسمه تایم هایما پس از طی کردن ۶۰ هزارکیلومتر است. باتوجه به کیلومتراژ و علائمی مانند لرزش و صداهای غیرطبیعی موتور نیز می‌توان به زمان مناسب تعویض این قطعه پی برد.

  • تسمه تایم هایما چه نقشی در داخل خودرو دارد؟

تسمه تایم هایما در به حرکت درآوردن میل سوپاپ، انتقال نیرو از شفت کرنک به شفت کام و کاهش لرزش و صدا نقش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی