قیمت شمع جک s5+ خرید شمع اصل

جک s5 یکی از خودروهای چینی است که در ایران مشتریان زیادی دارد و همین موضوع سبب شده لوازم یدکی این خودرو بسیار پرمتقاضی باشند. یکی از مهم‌ترین این لوازم یدکی، شمع جک s5 است که وظیفه تامین انرژی موردنیاز برای نیرو دادن به پیستون به وسیله ایجاد احتراق را دارد. نکته مهم این است که به علت وجود نمونه‌های تقلبی بسیار در بازار، برای خرید شمع اصل باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمود.

قیمت شمع جک s5

با توجه به برند تولید کننده شمع جک s5، قیمت آن متفاوت خواهد بود. در جدول زیر قیمت شمع این ماشین را در مرداد 1403 آورده‌ایم:

برند شمع جک s5قیمت
شمع اصلی و شرکتی جک S5 توربو (jac s5 sparkplug)شروع از 250 هزار تومان
شمع موتور جک مدل 1026106GAAXZ مناسب برای جک اس 5 (JAC S5)شروع از 1 میلیون و 350 هزار تومان
شمع سوزنی تورچ پلاتینیوم مخصوص جک S5 ( JAC S5) Torch Spark Plug – 9011شروع از 400 هزار تومان
شمع موتور جک S5 (بوش آلمان)شروع از 280 هزار تومان
شمع جک s5 اصلی تورچ (4عددی)شروع از 5 میلیون و 800 هزار تومان
شمع جک اس5 BPR7ES11-7226 ان جی کی ژاپنشروع از 170 هزار تومان
شمع سوزنی ایریدیوم جک S5 اتولایت (Autolight) XS4063S XS4063Sشروع از 340 هزار تومان
شمع سوزنی جک S5 مدل NGK اصلی ساخت ژاپنشروع از 3 میلیون تومان
شمع ایریدیم جک اس5 توربو اتولایت XS63شروع از 330 هزار تومان

بهترین زمان تعویض شمع جک s5

برای دستیابی به بهترین عملکرد خودرو، تعویض شمع جک s5 در هر 50 تا 150 هزارکیلومتر کارکرد آن توصیه می‌شود. البته اگر نشانه‌های زیر را در خودروی خود مشاهده کردید، احتمالا شمع دچار اختلال شده و باید هرچه زودتر تعویض گردد:

  • روشن شدن چراغ موتور خودرو
  • اختلال در استارت خوردن ماشین
  • مصرف بیش از حد سوخت
  • صدای ناهنجار موتور
  • عدم عملکرد خودرو مانند سابق

دقت داشته باشید که موارد ذکر شده ممکن است در اثر اختلال در سایر اجزای خودرو نیز به وجود آید؛ بنابراین قبل از تعویض شمع حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

بیشتر بخوانید | لوازم یدکی جک s5

انواع برند تسم شمع جک s5

برندهای بسیار معروفی در زمینه تولید شمع جک s5 فعالیت دارند که محصولات تولیدی آن‌ها تا به حال کیفیت بسیار خوبی داشته‌اند:

  • شمع اصلی ساخت چین: این شمع توسط خود کارخانه JAC و در چین تولید می‌شود و می‌توان آن را بهترین شمع موجود در بازار معرفی کرد؛ چرا که از سازگاری شمع با خودروی خود اطمینان خاطر خواهید داشت.
  • شمع برند دنسو ژاپن: این برند زیرمجموعه برند تویوتا ژاپن است که در تولید لوازم یدکی خودروهای سایر شرکت‌ها نیز دست دارد. استفاده از این شمع قدرت و شتاب مناسبی به خودروی شما می‌دهد و میزان عمر مفید آن با بنزین کشور ایران حدود 50 هزار کیلومتر پیمایش است.
  • شمع برند بوش آلمان: این شمع دارای الکترود مثبت از جنس ایریدیوم و الکترود منفی از جنس پلاتینیوم است. در این شمع، رزوها کاملا یکدست و بدون خوردگی ساخته شده‌اند و عمر مفید آن با بنزین کشورمان حدود 120 هزار کیلومتر پیمایش است.

خرید شمع جک S5 از سامانه متقاضی

برای خرید شمع جک s5 می‌توانید به سامانه متقاضی مراجعه نمایید. شرکت بهبود تجارت صدرا با نام تجاری سامانه متقاضی یک فضای مناسب برای اعلام تقاضای شما نسبت به خرید شمع جک است. نحوه ثبت آگهی در این سامانه بدین صورت است که ابتدا در گوگل https://moteghazi.com را سرچ کنید؛ سپس در بالا و سمت چپ، روی ثبت آگهی کلیک کنید و با ثبت شماره همراه خود خیلی راحت خواهید توانست یک آگهی تقاضا برای این محصول ثبت کرده و با بهترین قیمت آن را خریداری نمایید.

روش تشخیص شمع جک s5 اصل از تقلبی

تشخیص شمع جک اصل از تقلبی کار آسانی نیست؛ بنابراین در وهله اول باید خرید را از یک منبع مطمئن انجام دهید تا از اصالت کالا خاطری جمع داشته باشید. پس از خرید شمع، حتما به موارد زیر دقت کنید:

  1. کیفیت چاپ روی چینی: روی نمونه اصلی شمع، چاپ خیلی غلیظ و پررنگ نیست و کاملا در یک خط است.
  2. کیفیت سرامیک: روی نمونه تقلبی گاها نقاط سیاه مشاهده می‌شود؛ در حالی که نمونه اصل کاملا سفید و یکدست است و هیچگونه لکه‌ای ندارد.

رزوهای کاملا یکدست: روی شمع‌های تقلبی، رزوهای دارای خوردگی شدید مشاهده می‌شود که در نوع اصلی این خوردگی‌ها را نخواهید دید و سطح کاملا صاف است.

نتیجه گیری

شمع هر خودرو نقش مهمی در انتقال نیرو به پیستون دارد و در نتیجه کاربرد کلیدی در عملکرد خودرو خواهد داشت. شمع خودروی جک s5 یکی از اجزای مهم این خودرو است که باید پس از مدتی تعویض گردد تا اختلالی در موتور ایجاد نشود. در بسیاری از فروشگاه‌های کشور فروش شمع این خودرو صورت می‌گیرد؛ اما باید حتما این محصول را از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید تا از اصالت آن اطمینان خاطر داشته باشید.

سوالات متداول

  • بهترین روش خرید شمع جک s5؟

سامانه متقاضی از معتبرترین سایت‌های ثبت آگهی و درخواست برای این محصول است، تا بتوانید بهترین پیشنهادات را بیابید.

  • روش تشخیص شمع جک s5 اصل از تقلبی؟

شناسایی شمع اصلی از تقلبی آسان نیست؛ اما توجه به کیفیت چاپ روی چینی، کیفیت سرامیک و رزوهای کاملا یکدست می‌تواند کمک‌کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی