قیمت سنسور اکسیژن جک j5 + ارزان ترین در بازار

سنسور اکسیژن جک j5

سنسور اکسیژن، قطعه بسیار مهمی در خودروی جک j5 است که اندازه‌گیری مقدار اکسیژن سوخت موتور خودرو را برعهده دارد. هرچه میزان اکسیژن سوخت بیشتر باشد به این معنی است که فرآیند احتراق به خوبی انجام نمی‌شود و میزان اکسیژن موجود در سوخت نامناسب خواهد بود. سنسور اکسیژن، یکی از قطعاتی است که بیشتر از اجزای دیگر خودرو، دچار آسیب و خرابی می‌شود. از این جهت برای جلوگیری از آسیب به موتور، با مشاهده علائم خرابی در سنسور اکسیژن جک، به فکر تعویض آن با یک قطعه اصل و با کیفیت باشید؛ اما قبل از خرید سنسور اکسیژن جک j5، لازم است تا در مورد اهمیت آن و تشخیص اصل بودن آن اطلاعات بیشتری کسب کنید تا دقت شما در هنگام خرید بیشتر شود.

قیمت سنسور اکسیژن جک j5

یکی از سنسورهای پر اهمیت در خودروی جک  j5، سنسور اکسیژن است. این قطعه الکترونیکی میزان اکسیژن موجود در هوای خروجی از اگزوز را اندازه‌گیری می‌کند. این مقدار تعیین کننده عملکرد صحیح موتور است. در صورت مشاهده علایم خرابی این سنسور، آن را با یک قطعه نو و با کیفیت تعویض کنید. برای خرید سنسور اکسیژن جک j5 به هیچ وجه قیمت را ملاک انتخاب، قرار ندهید. ابتدا از کیفیت و برند سازنده آن مطمئن شوید، سپس به بررسی قیمت سنسور اکسیژن جک j5 بپردازید. کیفیت سنسور و اجزای آن،  برند شرکت سازنده، نرخ ارز و نوع فروشگاه لوازم یدکی چند مورد از فاکتورهایی هستند که روی قیمت سنسور اکسیژن تاثیر می‌گذارند.

  نقش سنسور اکسیژن جک j5 در عملکرد ماشین

سنسور اکسیژن قطعه‌ای است که مقدار اکسیژن موجود درگاز یا مایع را در سوخت خودرو مشخص می‌کند و از این طریق مقدار گاز خروجی در لوله اگزوز را مدیریت می‌کند. داده‌هایی که از طریق این سنسور دریافت می‌شود به ایسو (ECU) خودرو منتقل شده، در پاسخ سیستم سوخت‌رسانی برای بازدهی بیشتر و تنظیم آلاینده‌ها از طریق انژکتور، مقدار مشخصی از سوخت را داخل محفظه احتراق قرار می‌دهد. تعداد سنسورهای هر خودرو به نوع و مدل آن بستگی دارد. علاوه بر آن، سنسور اکسیژن در کاهش میزان سوخت نیز تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید | جلو پنجره جک j5

علائم خرابی سنسور اکسیژن جک j5

با توجه به علائم زیر می‌توان متوجه شد که سنسور اکسیژن جک j5 در خودرو با مشکل مواجه شده‌ است:

  • بالارفتن میزان سوخت خودرو: در صورت مشخص نشدن مقدار اکسیژن موجود در گازهای خروجی از لوله اگزوز، میزان سوخت افزایش پیدا می‌کند، این نقض یکی از دلایل خرابی سنسور اکسیژن است.
  • کاهش توان موتور: با خراب شدن سنسور اکسیژن، توان و عملکرد موتور به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. کاهش عملکرد خودرو باعث کاهش شتاب و توان موتور می‌شود. درواقع این علت، یکی از علائم اصلی خرابی سنسور اکسیژن در خودرو است.
  • راندمان نامناسب: با خراب شدن سنسور اکسیژن، به خوبی نمی‌توان با خودرو رانندگی کرد و همچنین راندمان خودرو تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • چرخش نامناسب خودرو: در صورت خرابی سنسور اکسیژن، ممکن است خودرو به طور ناگهانی حرکت کند یا متوقف و همچنین دور موتور از تنظیم خارج شده و ناهماهنگ عمل می‌کند.
  • افزایش آلودگی: هنگامی که میزان اکسیژن سوخت نامتعادل باشد، ممکن است دود سیاه ‌رنگی از لوله اگزوز خارج شده و میزان آلودگی در محیط بیشتر شود و با خرابی سنسور اکسیژن، راننده از این وضعیت بی‌اطلاع باشد و نتواند به موقع اقدام کند.
  • روشن شدن چراغ سنسور اکسیژن: اگر سنسور اکسیژن شما خراب باشد، می‌توانید از طریق چراغ چک که در خودرو قرار دارد، متوجه خرابی سنسور اکسیژن شوید.
  • بوی نامطبوع از اگزوز خودرو: در صورت خرابی سنسور اکسیژن، بوی نامطبوعی از اگزوز خارج می‌شود که با مشخص شدن دود سیاه در لوله اگزوز می‌توان به خرابی سنسور پی‌برد.

انواع برند سنسور اکسیژن جک j5

سنسور اکسیژن در خودروی جک J5 در برندهای مختلف تولید می‌شود. این قطعه وارداتی و ساخت کشور چین است و در دو حالت دنده‌ای و اتوماتیک ارائه می‌شود. برند سی سان، برند وارداتی، KATIK، تن پارت، برند جک، برند NTK چند نمونه از برندهای سنسور اکسیژن هستند.

بهترین سنسور اکسی ژن جک j5

یک سنسور اکسیژن خوب و اصل باید باعث کاهش مصرف سوخت شود و سطح آلاینده‌ها را تا حد ممکن کاهش دهد؛ همچنین بتواند موجب کارکرد و افزایش راندمان موتور خودرو شود و از طرفی سوخت را کاهش دهد. با خراب شدن این قطعه مهم در خودرو تنظیمات اکسیژن موجود در سوخت تغییر کرده و راندمان موتور کاهش پیدا کرده و در پی آن، رانندگی به درستی انجام نمی‌شود، همچنین باعث می‌شود تا میزان آلاینده‌ها  از لوله اگزوز افزاش پیدا کند.

خرید سنسور اکسیژن جک j5 از سامانه متقاضی

برای خرید سنسور اکسیژن جک j5، نیازی به مراجعه حضوری و گشتن در میان انواع سنسورهای اکسیژن اصل و تقلبی نیست، فقط کافی است وارد سامانه متقاضی شوید و با وارد کردن جزئیات قطعه و تعریف بازه زمانی به آن، تقاضای خود را برای خرید سنسور اکسيژن نهایی کنید. سپس از طریق سامانه متقاضی، عرضه‌کنندگان معتبر زیادی با شما تماس گرفته و فقط لازم است تا شما با مقایسه قیمت بین انواع معتبرسنسور اکسیژن یکی را انتخاب و سفارش خود را نهایی کنید.

روش تشخیص سنسور اکسیژن جک j5  اصل از تقلبی

برای تشخیص قطعه اصل و تقلبی کافی است موارد زیر را در نظر بگیرید:

رنگ صفحه داخلی کارتن: صفحه داخلی کارتن اگر به رنگ آبی باشد، نشان‌دهنده اصل و رنگ سفید آن نشان از تقلبی بودن آن است.

ضخامت پلاستیک: پلاستیکی که سنسور درون آن قرار گرفته در نوع اصل، باید ضخیم باشد؛ ولی در نوع تقلبی نازک است.

حک شدن کد در محل پرس: روی قطعه سنسور اکسیژن، در محل پرس یک کد حک شده که نشان دهنده اصل بودن آن است.

شماره قطعه: شماره قطعه که روی سنسور اکسیژن است با شماره‌ای که داخل دفترچه نوشته شده‌ باید مطابقت داشته باشد.

گارانتی معتبر: در قطعه اصل گارانتی به همراه سریال قطعه به شما تعلق می‌گیرد تا هنگام خراب شدن از آن استفاده کنید؛ ولی در نوع تقلبی احتمالا اگر گارانتی داشته ‌باشد، سریال آن را به شما نمی‌دهند تا هنگام خراب شدن سنسور اکسیژن، خرید آن را از فروشگاه خود انکار کنند.

نتیجه گیری

سنسور اکسیزن یک قطعه برقی در خودرو است که نقش بسیار مهمی را برعهده دارد. این سنسور میزان اکسیژن موجود در سوخت مایع یا گاز را اندازه گرفته و سپس اطلاعات حاصل از این اندازه‌گیری را به ECU  می‌فرستد. پس از آن از طریق انژکتور میزان سوخت و میزان آلاینده‌ها  را تنظیم می‌کند. اگر این قطعه خراب شود و به موقع راننده را از وضعیت سوخت‌رسانی خودرو باخبر نکند، در رانندگی چرخش نامنظم ایجاد می‌شود. همچنین میزان آلاینده‌ها افزایش پیدا کرده و توان وعملکرد موتور کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین در هنگام خراب شدن قطعه، آن را با یک قطعه اصل و با کیفیت تعویض کنید.

سوالات متداول

بهترین روش خرید سنسور اکسیژن جک j5

بهترین روش خرید سنسور اکسیژن جک j5 از طریق سامانه متقاضی است که قطعه اصل و با کیفیت برای شما ارسال می‌کند.

روش تشخیص سنسور اکسیژن جک j5 اصل از تقلبی

از بررسی‌های ظاهری مانند رنگ قسمت داخلی کارتن، جنس پلاستیک بسته‌بندی، کد حک‌شده در محل پرس، شماره قطعه و وضعیت گارانتی می‌توان نوع اصل را ازتقلبی تشخیص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی