خرید تسمه تایم جک + راهنمای خرید با بهترین قیمت در بازار

جک یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای چینی در ایران بوده که که سال‌هاست وارد ایران شده است. با توجه به تعداد عمده این خودرو در کشور، نیاز به دسترسی به لوازم یدکی مانند تسمه تایم جک که باکیفیت و قابل اطمینان باشند، بسیار ملموس است. از آنجا که شرکت‌های زیادی در حال تولید این لوازم یدکی هستند و بسیاری از قطعات جک موجود در بازار شرکتی نیست، اهمیت خرید تسمه تایم را از یک فروشگاه معتبر دو چندان می‌شود.

 

قیمت تسمه تایم جک s5

جک s5 یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های برند جک است که از سال 1393 نوع دنده‌ای آن وارد ایران شد و دو سال بعد نوع اتومات نیز در دسترس خریداران قرار گرفت. برای خرید تسمه تایم جک s5 باید قیمت به روز این قطعه را بشناسید تا بتوانید خرید مناسبی داشته باشید. این قطعه هم اکنون (مرداد 1403) در بازار لوازم یدکی با قیمت 700 هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت تسمه تایم جک s7

این خودرو یکی از فول آپشن‌ترین خودروها در زمان تولید خود محسوب می‌شد؛ اما در بازار جای خود را به خودرو اسپرت‌تر و جدیدتر کی ام سی K7 داد. از مهم‌ترین لوازم یدکی جک s7، تسمه تایم آن است که زمان‌بندی سوپاپ‌های موتور را کنترل می‌کند. تسمه تایم جک s7 در بازار به قیمت‌های مختلف فروخته می‌شود.

قیمت تسمه تایم جک j3

تسمه تایم جک j3 در مرداد 1403 با قیمت 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. جک j3 با گیربکس 5 دنده دستی هنگام ورود به ایران به خاطر خصوصیات مثبتی همچون مصرف سوخت مناسب، فضای زیاد برای پا در ردیف عقب، صندوق بزرگ‌تر از 206 و … توانست در بازار به فروش مناسبی برسد؛ اما با ورود مدل‌های جدیدتر جک، این فروش دوام چندانی نداشت.

قیمت تسمه تایم جک j4

جک j4 یک ماشین اقتصادی مناسب خانواده به حساب می‌آید. از ویژگی‌های مهم این خودرو می‌توان به رینگ 15 اینچی از جنس آلومینیوم، چراغ‌های جلو و عقب مجهز به مه شکن با قابلیت تنظیم ارتفاع و طراحی آیرودینامیکی اشاره کرد. هم اکنون برای خرید تسمه تایم جک j4، باید مبلغ 750 هزار تومان بپردازید و دقت داشته باشید تا با خرید تسمه تایم جک از یک فروشگاه معتبر، از کیفیت خوب آن اطمینان حاصل نمایید.

قیمت تسمه تایم جک j5

تسمه تایم جک j5 در مرداد 1403 با قیمت 900 هزار تومان در فروشگاه‌ها موجود است که با افزایش کیفیت تسمه تایم، ممکن است فروشگاه‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی ارائه دهند. این خودرو با قیمت مناسب و ظاهر جذاب‌تر نسبت به برخی خودروهای ایرانی مثل سمند یا پارس، توانست هنگام ورود به بازار فروش خوبی برای خود دست و پا کند.

نقش تسمه تایم جک در ماشین

تسمه تایم جک، اجزای ضروری موتور خودرو را (میل بادامک و میل لنگ) به صورت همگام نگه می‌دارد. دلیل مهم بودن تسمه تایم این است که هر گونه اختلال جزئی در هماهنگی این قطعات، می‌تواند برای موتور خودروی شما فاجعه آمیز باشد. میل بادامک موتور اجازه ورود و خروج سوخت و هوا به موتور را داده و میل لنگ، پیستون‌ها را به طور همزمان به سمت بالا و پایین حرکت می‌دهد. برای سلامت خودرو اهمیت زیادی دارد که این دو قطعه با هم در هماهنگی کامل کار کنند و وظیفه این هماهنگی بر عهده تسمه تایم است. بسیار مهم است که تسمه تایم خود را در فاصله زمانی توصیه شده توسط شرکت سازنده خودرو تعویض کنید.

بهترین زمان تعویض تسمه تایم جک

با توجه به مدل هر خودروی جک، زمان مناسب برای تعویض تسمه تایم متفاوت بوده که در دفترچه راهنمای خودرو آمده است؛ با این حال اگر علائم زیر را مشاهده کردید، احتمال زمان تعویض و خرید تسمه تایم جک فرا رسیده است:

·        موتور روشن نمی‌شود.

·        موتور صدای تیک تیک تولید می‌کند.

·        موتور خاموش می‌شود و/یا بد کار می‌کند.

·        ماشین بین 2000 تا 4000 دور در دقیقه حرکت می‌کند.

·        تولید دود توسط اگزوز موتور

انواع تسمه تایم جک

این قطعه در انواع مختلفی تولید می‌شود و باید در هنگام خرید تسمه تایم جک به نوع آن دقت نمود.

تسمه تایم شرکتی یا اورجینال

این تسمه تایم که توسط خود شرکت تولیدکننده جک ساخته می‌شود، بهترین تسمه تایم موجود در بازار است و کیفیت عالی دارد. با این حال خرید آن برای همه افراد آسان نیست؛ زیرا با توجه به هزینه جابجایی و وارد شدن به ایران قیمت آن نسبت به سایر انواع تسمه تایم‌ها بیشتر خواهد بود.

تسمه تایم افتر مارکتی

این قطعه کیفیت خوبی دارد و درست است که کیفیت آن به تسمه تایم شرکتی نمی‌رسد؛ اما می‌تواند نیازهای خریدار را تا حد قابل قبولی برآورده کند. از دیگر مزایای این محصول پایین‌تر بودن قیمت آن نسبت به نسخه اورجینال است. دقت کنید که خرید این محصول حتما باید از فروشگاه‌های اینترنتی دارای مجوز صورت بگیرد؛ چرا که نمونه‌های تقلبی آن در بازار فراوان است.

تسمه تایم متفرقه وارداتی

در رابطه با کیفیت این قطعات نمی‌توان نظر دقیقی داد؛ چرا که بسته به شرکت بازرگانی‌ دارد که تسمه تایم جک را وارد کرده است. قیمت این نوع قطعه نسبت به دو نوع ذکر شده کمتر است؛ اما باید هنگام خرید تسمه تایم جک از نوع متفرقه وارداتی توجه داشت که طول عمر و دوام آن نامعلوم است.

انواع برند تسمه تایم جک مناسب هر مدل

در جدول زیر، انواع برندهای تسمه تایم موجود در بازار و مدل مناسب خودروی جک را آورده‌ایم:

 

برند تسمه تایم

خودروی مناسب

تسمه تایم مدل GA 1023611

جک S5 دنده ای

تسمه تایم پاور گریپ گیتس

جک S5

تسمه تایم هانچانگ کد 175

جک S5

تسمه تایم جک گتس مدل L21557

جک S5

کیت تسمه تایم پاور گریپ

جک J5 اتومات

تسمه تایم دانگیل مدل 154YU29

جک J5

 

خرید تسمه تایم جک از سامانه متقاضی

شرکت بهبود تجارت صدرا با نام تجاری سامانه متقاضی یک فضای مناسب برای اعلام تقاضای شما نسبت به خرید تسمه تایم جک است. برای ثبت آگهی در این سامانه در گوگل https://moteghazi.com را سرچ کرده؛ سپس در بالا و سمت چپ، روی ثبت آگهی کلیک کنید و با ثبت شماره همراه خود خیلی راحت می‌توانید یک آگهی تقاضا برای این محصول ثبت کنید و با بهترین قیمت آن را خریداری نمایید.

روش تشخیص تسمه تایم جک اصل از تقلبی

برای خرید تسمه تایم جک، مهم‌ترین نکته انتخاب فروشگاه معتبر و دارای مجوز است. هنگام خرید این محصول، حتما به ویژگی‌های ظاهری آن نیز دقت کنید. برای مثال رنگ بسته‌بندی تسمه تایم افترمارکتی قرمز، مشکی و خاکستری است. این بسته‌بندی از مقوا ساخته شده و خطوط لوگو کاملا واضح هستند. درب کارتن نیز توسط چسب مخصوصی پلمپ شده و نشانی پاور گریپ روی پلمپ مشخص است.

نتیجه گیری

خودروی جک در ایران فروش بسیاری داشته و در نتیجه افراد زیادی به قطعات یدکی این خودرو نیاز پیدا خواهند کرد؛ بنابراین شناسایی مشخصات و قیمت روز این قطعات و خرید از یک منبع معتبر بسیار حائز اهمیت است. یکی از این قطعات مهم، تسمه تایم است که میل بادامک و میل لنگ را به صورت هنگام نگه می‌دارد. خرید تسمه تایم جک از سامانه متقاضی، سبب می‌شود با اطمینان خاطر بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین محصول را برای خودروی خود بیابید و برای مدت طولانی از تسمه تایم در ماشین جک استفاده کنید.

سوالات متداول

  • بهترین روش خرید تسمه تایم جک؟

برای یک خرید مطمئن، بهترین روش خرید تسمه تایم جک مراجعه به سامانه متقاضی و نوشتن یک آگهی مبنی بر نیاز به تسمه تایم این خودرو است تا بتوانید از بهترین پیشنهادها با خبر شوید.

  • روش تشخیص تسمه تایم جک اصل از تقلبی؟

در هنگام خرید تسمه تایم جک، تشخیص نوع اصل از تقلبی آسان نیست؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک فروشگاه معتبر خرید خود را انجام دهید. هنگام خرید به مشخصات محصول مثل رنگ، نوع بسته‌بندی، پلمپ بودن یا نبودن و… نیز توجه کافی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی