دسته موتور هایما

دسته موتور هایما
دسته موتور بخشی از شاسی است که به محافظت از موتور کمک می‌کند. این وسیله که از طریق میله‌های فلزی به گیربکس خودرو اتصال می‌یابد، سبب می‌گردد تا ارتعاشات پخش شده، سروصدا کاهش یافته و پشتیبانی مناسبی از موتور فراهم شود. دسته موتور هایما یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین دسته موتورهای موجود در بازار است که مدل‌های مختلف این برند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند و قبل از خرید نیاز است تا با قیمت واقعی هر مدل آشنا باشید.

قیمت دسته موتور هایما s7

در جدول زیر قیمت دسته موتور هایما s7 براساس مدل و کشور سازنده بیان شده است.
دسته موتورمدلقیمتکشور سازنده
دسته موتور چپ هایما s7توربوشروع از 2 میلیون و 200 هزار تومانچین
دسته موتور راست هایما s7توربو شرکتیشروع از 1 میلیون و 850 هزار تومانچین
دسته موتور چپ هایما s7شروع از 1 میلیون و 450 هزار تومانچین
دسته موتور عقب شاتونی هایما s7توربو شرکتیشروع از 1 میلیون و 590 هزار تومانچین
دسته موتور راست هایما s72000شروع از 2 میلیون و 200 هزار تومانچین
دسته موتور عقب شاتونی هایما s72000شروع از 1 میلیون و 250 هزار تومانچین
دسته موتور جلو (۲پیچ) اصلی هایما s72000شروع از 1 میلیون و 250 هزار تومانچین

قیمت دسته موتور هایما s5

در رابطه با دسته موتور هایما s5 نیز قیمت‌های متفاوتی وجود دارند که در جدول زیر قیمت‌های به‌روز تیرماه 1403 آورده شده‌اند.
دسته موتورمدلقیمتکشور سازنده
دسته موتور راست هایما s5شرکتیشروع از 2 میلیون و 300 هزار تومانچین
دسته موتور راست هایما s5شروع از 1 میلیون و 260 هزار تومانچین
دسته موتور چپ هایما s5شرکتیشروع از 1 میلیون و 500 هزار تومانچین

نشانه ‌های پارگی و خرابی دسته موتور هایما

هنگامی که دسته موتور هایما به تعویض نیاز داشته باشد، نشانه‌هایی ظاهر خواهند شد که به شرح زیر هستند.
  • افزایش ارتعاشات: یکی از رایج‌ترین علائم خرابی دسته موتور، افزایش لرزش هنگام استفاده از وسیله نقلیه است. اگر موتور خودرو را روشن کرده و متوجه شده‌اید که صدا و لرزشی بیش از حد معمول تولید می‌کند، این مسئله نشان‌دهنده فرسوده بودن پایه موتور هایما بوده که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. اگر دسته موتور دچار آسیب شود، خاصیت ضدارتعاشی آن ضعیف شده و در صورت ادامه‌دار بودن این شرایط برای مدت طولانی، آسیب زیادی به موتور وارد خواهد شد.
  • استارت پرسروصدا: به محض راه‌اندازی دستگاه، ممکن است متوجه تکان شدیدی شوید که به نظر طبیعی نمی‌آید. این موضوع یکی دیگر از رایج‌ترین علائم فرسایش دسته موتور است. تکان خودرو اغلب پس از استارت ثابت می‌ماند؛ اما ممکن است هنگام خاموش کردن وسیله نقلیه نیز تشدید یابد.
  • رانندگی ناآرام و متلاطم: دسته موتوری که نیاز به تعویض داشته باشد، اغلب در هنگام تعویض دنده در گیربکس متصل می‌تواند باعث تکان شود. این تکان یا ضربه ممکن است در هنگام حرکت با سرعت‌های بالاتر به‌دلیل کار بیشتر موتور نیز قابل توجه باشد. اگر رانندگی با خودرو مانند همیشه برای شما سهل نیست، امکان دارد مسئله آسیب دیدن دسته موتور هایما مطرح باشد.
  • صدای ضربه: صدای دسته موتور محصول جانبی خرابی آن است. یک دسته موتور فرسوده اغلب می‌تواند منجر به “تپش” و “کوبش” در محیط اطراف خود یا داخل محفظه موتور شود. این صدا به‌دلیل حرکت بیش از حد معمول موتور و تماس با سایر قطعات ایجاد شده که به نوبه خود سبب ایجاد صداهای ضربه‌ای می‌گردد و کاملاً محسوس است.
  • ظاهر دسته موتور: با استفاده طولانی مدت، قسمت فلزی دسته موتور از نظر ظاهری تغییر می‌کند. اگر می‌توانید هرگونه خوردگی، ترک یا تاب‌خوردگی قابل توجهی را در دسته مشاهده کنید، احتمالاً در آینده در سایر بخش‌های این وسیله سایش بیش از حد رخ خواهد داد. اگر در قسمت لاستیکی دسته موتور متوجه هرگونه ترک یا پوسته‌پوسته شدن شده‌اید، این امر می‌تواند به‌طور بالقوه بسته به شدت ترک‌ها، عملکرد آن را محدود نماید. کارایی دسته‌های موتور به فرم و شکل آن‌ها بستگی دارد؛ زیرا هرگونه تغییر می‌تواند به موتور آسیب برساند. اگر به هر یک از این موارد پی برده‌اید، باید در اسرع وقت به تعویض دسته موتور هایما بپردازید.
بیشتر بخوانید | لوازم یدکی هایما 7xخرابی دسته موتور هایما

انواع برند دسته موتور هایما مناسب هر مدل

دسته موتور هایما در مدل‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام برای خودروهای هایما و به‌طور اختصاصی با همان نام تولید شده‌اند و بهتر است صرفاً برای همان مدل خودرو مورد استفاده قرار گیرند. در این صورت موتور وسیله نقلیه حداکثر بهره‌وری را خواهد داشت.بیشتر بخوانید | لنت ترمز هایما

خرید دسته موتور هایما از سامانه متقاضی

شرکت بهبود تجارت صدرا با نام تجاری سامانه متقاضی یک فضای مناسب برای اعلام تقاضای شما نسبت به کالای مدنظرتان است. برای ثبت آگهی در این سامانه وارد سایت سامانه متقاضی شوید. سپس در بالا و سمت چپ، روی ثبت آگهی کلیک کرده و با ثبت شماره همراه خود به‌راحتی یک آگهی تقاضا را برای دسته موتور هایما به ثبت برسانید و با بهترین قیمت آن را خریداری نمایید.بیشتر بخوانید | خرید و قیمت تسمه دینام هایما

روش تشخیص دسته موتور هایما اصل از تقلبی

در وهله اول باید اشاره کرد که تشخیص دسته موتور هایما اصل از تقلبی کار آسانی نیست؛ چراکه سازندگان اقلام فیک توانسته‌اند محصولی بسیار مشابه محصول اصل را تولید نمایند. با این حال چند روش برای شناسایی محصول تقلبی وجود دارند که به شرح زیر هستند.
  • به قیمت توجه کنید: همواره قیمت‌های بسیار پایین‌تر از حد معمول باید شما را دچار تردید کنند. زمانی که با یک دسته موتور با قیمت ارزان مواجه می‌شوید، در خرید آن دقت بیشتری داشته باشید.
  • به بسته‌بندی و لوگو توجه نمایید: گاهاً سازنده محصول تقلبی تغییر کوچکی در لوگوی محصول ایجاد می‌کند. بنابراین دقت در جزئیات ظاهری محصول بسیار مهم است. اطلاعات روی بسته‌بندی محصول را به‌طور دقیق مطالعه نمایید.
  • به اطلاعات دسته موتور هایما توجه داشته باشید: برای مثال ممکن است محصولی که در دست شماست، از وزنی مطابق با وزن درج شده در سایت‌های معتبر برخوردار نباشد یا شکل ظاهری آن متفاوت باشد که تمام این موارد نوعی زنگ خطر برای خرید دسته موتور هواپیما محسوب می‌شوند.
بیشتر بخوانید | قیمت تسمه تایم هایمانتیجه‌ گیریدسته موتور هایما یکی از قطعات بسیار مهم خودرو است که در محافظت از موتور نقش اساسی ایفا می‌کند. این محصول در مدل‌های مختلفی به تولید می‌رسد که هر کدام به یک مدل خاص خودرو اختصاص دارند و از قیمت متفاوتی برخوردار هستند؛ بنابراین نیاز است قیمت دسته موتور هایما که توسط فروشندگان مختلف ارائه می‌گردد را به‌طور دقیق مقایسه کنید. یکی از بهترین روش‌های خرید دسته موتور، استفاده از سامانه متقاضی است که در این سامانه با ثبت آگهی درخواست این وسیله، می‌توانید بهترین پیشنهادها را بیابید.

سوالات متداول

برای خرید دسته موتور هایما، بهترین راه مراجعه به سایت متقاضی و ثبت آگهی است تا از بهترین پیشنهادها از سمت فروشندگان مطلع شوید.

روش تشخیص دسته موتور تقلبی دشوار است؛ اما گاهاً باتوجه به اطلاعات واقعی محصول و قیمت آن، می‌توان محصولات غیراصل را شناسایی کرد.

امکان رانندگی با دسته موتور خراب در ماشین وجود دارد؛ اما رانندگی بسیار ناخوشایند بوده و به موتور آسیب وارد خواهد شد.

با ثبت رایگان تقاضا در سامانه متقاضی و مدیریت تقاضاهای فعلی و آینده، به‌راحتی و در کمتر از چند ساعت می‌توان بسیاری از عرضه‌کنندگان مورد نظر را از تقاضاهای خود مطلع ساخت و مشخصات دقیق تقاضای خود را برای آن‌ها ارسال کرد.

خیر؛ صدای موتور ماشین نباید زیاد باشد و این قضیه ممکن است نشان از فرسایش دسته موتور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی