لوازم یدکی تیگو 5

tiggo5 white

تیگو 5 که چندین سال است در بازار ایران عرضه شده، به خاطر ویژگی‌هایی همچون فضای مناسب کابین، جعبه دنده اقتصادی، ظاهر زیبا و … توانسته محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کند. لوازم یدکی این خودرو از لوازم ساده‌ای مانند آینه گرفته تا لوازم پیچیده مثل قطعات موتور، همه و همه نقش بسیار مهمی در عملکرد خودرو، طول عمر آن و همچنین امنیت سرنشینان خواهند داشت؛ بنابراین خرید این لوازم پس از آسیب‌هایی که قابل تعمیر نیستند از فروشگاه‌های معتبر، اهمیت زیادی دارد.

tiggo5-brown

قیمت لوازم یدکی تیگو 5

مانند تمام اجناس، لوازم یدکی تیگو 5 نیز بر اساس کیفیت، کشور سازنده و برند قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت. واضح است که قیمت قطعات اورجینال از قیمت محصولات غیر اصل بیشتر است و ممکن است خرید آن‌ها کمی چالش برانگیز باشد؛ اما همچنان استفاده از محصولات اورجینال را به شما توصیه می‌کنیم. استفاده از محصولات غیر اصل می‌تواند در درازمدت، به خودرو آسیب وارد کند و در نتیجه سرمایه گذاری روی قطعات گران‌تر؛ اما اصل و اورجینال منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

قطعات تیگو 5

قطعات این خودرو بسیار متنوع است و هر کدام با توجه به میزان اثر در عملکرد خودرو، پیچیدگی یا اندازه، قیمت متفاوتی خواهند داشت. از قطعات تیگو 5 می‌توان تایر، قطعات موتور، رادیاتور و اجزا، بلبرینگ و هرزگرد، فیلتر، کاتالیزور اگزوز، لوازم لاستیکی و پلیمری، تسمه، سیستم جلوبندی و تعلیق، سپر و متعلقات، بدنه و تزئینات، لنت و فیلتر، لوازم مربوط به سیستم ترمز، اکسسوری، لوازم برقی تیگو 5، سیستم صوتی تصویری، چراغ و متعلقات و… را نام برد.

لوازم یدکی تیگو 5 توسط برندهای مختلفی با کیفیت متفاوت تولید و عرضه می‌شوند. معمولا قطعات با قیمت بهتر کیفیت بهتری نیز خواهند داشت؛ اما هنگام خرید باید حتما مشخصات قطعه را دقیقا چک کنید تا بتوانید خریدی مطمئن داشته باشید.

مشخصات تیگو 5

این خودرو از سال 1394 توسط مدیران خودرو و تحت برند چری وارد کشور شد. تیگو 5 بازدهی متوسطی دارد (حداکثر 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور) و به همین علت برای افرادی که قصد شتاب‌گیری با خودرو را دارند مناسب نخواهد بود؛ با این حال تیگو 5 را می‌توان از خودروهای بسیار مناسب برای ترددهای خانوادگی نام برد.

در داخل کابین تیگو 5، فضای زیادی وجود دارد و این خودرو را به یک وسیله مناسب برای ترددهای طولانی تبدیل نموده است. مانیتور 10 اینچی و عمودی این خودرو همراه با سایر آپشن‌ها، ظاهری زیبا به تیگو 5 بخشیده است. کیفیت متریال تیگو 5 در حد متوسط است و نباید انتظار زیادی از آن داشت. صندوق عقب نیز فضای میانه‌ای دارد و برای جابجایی وسایل نه چندان زیاد کارآمد خواهد بود.

tiggo 5 brown light

تیگو 5 از نوع کراس اوور و دیفرانسیل جلو است و سواری نرم و راحتی دارد. کیسه‌های هوا برای سرنشینان جلویی موجود هستند. از سایر امکانات خودرو می‌توان موارد زیر را نام برد:

·       امکان انتخاب حالت رانندگی، شامل رانندگی اقتصادی و اسپرت

·       سیستم‌های ترمز و پایداری شامل ABS, EB  ESP, TCS

·       سیستم کنترل حرکت در شیب

·       چراغ‌های رانندگی در روز LED

·       گرمکن صندلی‌های جلو

·       آینه‌های جانبی تاشو برقی (دارای گرمکن)

·       سیستم ورود و استارت بدون کلید

·       تهویه مطبوع الکتریکی

·       قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده (6 جهت)

·       سانروف برقی

·       سیستم چند رسانه‌ای

·       کروز کنترل

·       سنسورهای پارک جلو و عقب

·       تریم جدید چرمی دو رنگ

·       کامپیوتر سفری

·       نشانگر فشار و دمای باد تایرها

·       سنسور باران

·       سیستم صوتی و تصویری جدید با نمایشگر 10 اینچی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای

·       بلوتوث

·       دوربین عقب داینامیک

قطعات یدکی شرکتی تیگو 5

تفاوت قطعات یدکی شرکتی تیگو 5 با قطعات اصلی، در این است که انواع شرکتی تحت نظر کمپانی سازنده خودرو تولید و عرضه می‌شوند و ممکن است کارخانه ساخت این قطعات حتی در کشور دیگری باشد. در ساخت قطعات شرکت سعی می‌شود که نقایص قطعات اصلی رفع شود تا تجربه بهتری از خرید داشته باشید؛ همچنین قیمت این قطعات نیز کمتر از قطعات اصلی است تا تهیه آن‌ها ساده‌تر باشد. در مقابل قطعات اصلی معمولا بیشترین سازگاری و بهترین عملکرد را خواهند داشت؛ اما عیب آن‌ها قیمت بیشتر این نوع قطعات است.

طراحی داخلی کابین خودرو تیگو 5

اولین نکته‌ای که درباره کابین این خودرو توجه افراد را به خود جلب می‌کند، گنجایش زیاد آن است که نشستن در تیگو 5 را بسیار راحت می‌کند. این خودرو دارای مانیتور 10 اینچ عمودی بوده و غربیلک فرمان دارای طراحی جذابی است. سایر امکانات تیگو نیز در کابین آن سبب شده‌اند خودرو ظاهری مدرن و جذاب پیدا کند. جنس روکش صندلی‌ها و فرمان از چرم است و در کل این خودرو می‌تواند انتخاب مناسبی برای ترددهای خانوادگی در مسیرهای نه چندان طولانی باشد؛ با این حال کیفیت متریال کار شده در داخل کابین خودرو تیگو 5 متوسط است و گاها راضی‌کننده نیست.

tiggo5 options

آپشن‌ های موجود روی خودرو تیگو 5

از آپشن‌های این خودرو می‌توان موارد زیر را نام برد:

·       دارای نشان پنج ستاره‌ی N-Cap

·       سیستم کروز کنترل

·       چراغ‌های LED عقب

·       آینه‌های جانبی تاشونده برقی

·       لوله اگزوزهای اسپرت

·       سیستم ترمز ضد قفل ABS

·       مجهز به بلوتوث و درگاه‌های USB ‌، Ipod و AUX

·       4 عدد کیسه هوا

·       نمایش میزان فشار باد تایرها

·       رینگ آلومینیومی17 اینچی

خرید لوازم یدکی تیگو

اگر تمایل به خرید لوازم یدکی چری تیگو 5 دارید، می‌توانید این لوازم را به صورت حضوری یا آنلاین از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید. مزیت خرید آنلاین مقایسه راحت قیمت‌ها و صرفه‌جویی در وقت است. بعد از باز کردن بسته محصول خریداری شده، حتما به مشخصات روی بسته توجه کنید و آن‌ها را با محصول مطابقت دهید. همچنین بارکدی روی بسته‌های قطعات تیگو 5 وجود دارد که با اسکن کردن آن، از اصالت کالا مطمئن می‌شوید. اصل بودن کالای خریداری شده تاثیر زیادی روی عملکرد خود قطعه و به طور کلی عملکرد خودرو خواهد داشت.

سخن پایانی

با توجه به محبوبیت تیگو 5 در ایران، لوازم یدکی این خودرو نیز بسیار پرفروش هستند. لوازم یدکی تیگو 5 از تایر گرفته تا قطعات موتور، توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند و کیفیت متفاوتی دارند؛ از این رو قیمت آن‌ها در بازار نیز با هم قطعا متفاوت خواهد بود. بهترین انواع لوازم یدکی چری تیگو 5 از لحاظ کیفیت و عملکرد قطعات اصلی هستند؛ اما قطعات شرکتی قیمت بهتری دارند و شاید به همین دلیل انتخاب اصلی بسیاری از مشتریان نوع شرکتی باشد. خرید لوازم یدکی تیگو 5 چه به صورت اصل و چه شرکتی، باید از فروشگاه‌های معتبر صورت بگیرد تا از کیفیت و عملکرد مناسب قطعه اطمینان خاطر داشته باشید.

سوالات متداول

·       قیمت لوازم یدکی چری تیگو 5 چقدر است؟

با توجه به نوع قطعه، شرکتی یا اصلی بودن، برند شرکت و… قیمت قطعات با هم تفاوت زیادی دارد. همچنین به خاطر نوسانات ارز، نمی‌توان برای یک قطعه مشخص قیمت ثابتی ارائه داد.

·       آیا امکانات تیگو 5 پیشرفته هستند؟

تیگو 5 امکانات مدرن و به روزی را فراهم کرده که باعث جذابیت بیشتر آن شده؛ با این حال کیفیت این امکانات در حد یک خودروی میان رده است.

·       آیا تیگو 5 برای خانواده مناسب است؟

بله، این خودرو کاملا مناسب خانواده برای ترددهای نه چندان طولانی طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی