لوازم یدکی تیگو 7

تیگو7

تیگو ۷ یکی از کراس اوورهای چینی با طراحی بسیار زیبا و شکیل است که به دلیل امکانات و آپشن‌های بی‌نظیری که دارد مورد استقبال بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار گرفته ‌است. این خودرو محصول تلاش دو شرکت خودروسازی چری ( شرکت موفق چینی) و مدیران خودرو (شرکت موفق ایرانی) است که در سال ۱۳۹۶ با همکاری هم موفق به تولید تیگو ۷ شدند. لوازم یدکی تیگو 7 جزء جدانشدنی یک خودرو است. اگر یکی از لوازم یدکی خودروی شما دچار خرابی‌ شود ممکن است رانندگی شما با مشکل مواجه شده و یا ممکن است قطعه خراب به سایر قطعات سالم آسیب زده و آن‌ها را نیز خراب کند، به همین دلیل به محض مشاهده کوچک‌ترین اختلال در عملکرد خودرو با برسی قطعات، در صورت خرابی، آن را تعویض کنید.

تیگو 7 سفید

لوازم تیگو ۷ شامل چه لوازمی است؟

لوازم یدکی تیگو 7 شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قطعات موتور: رادیاتور و سیستم خنک‌کننده، سیم پلاگ، کاتالیزور
  • قطعات الکتریکی: سیستم صوتی، باتری، چراغ‌ها و سایر لوازم الکترونیکی
  • سیستم تعلیق: آمورتیسورها، سیستم تعلیق جلو و عقب و‌‌…
  • فیلترها: فیلتر سوخت، فیلتر هوا، فیلتر روغن
  • ترمز و لوازم جانبی: کلاچ و سیستم جانبی، دیسک، سیستم ترمز، دیسک و…
  • قطعات بدنه: قطعات داخلی، شیشه‌ها، درب، سپر و…
  • لوازم جانبی: کولر، روکش‌های صندلی، فرش‌های خودرو و…

علاوه بر موارد بالا برخی دیگر از  لوازم یدکی تیگو۷ عبارت‌اند از:

 

سگدستکارتل گیربکستوپی سر کمکگلگیرشاطون
لاستیک چاکدارکشوییفنر لولچراغ عقب و جلوسوپاپ
سیبک فرمانماهکرامدر صندوقسرسیلندر
بوش طبقدنده برنجیاکسل عقبدرب موتور (کاپوت)یاتاقان
سیبک طبقبلبرینگتوپی سر کمکجلو پنجرهپیستون
موج گیرکاسه نمدکمک جلوسپر عقبرینگ
طبقصفحه کلاچکمک عقبسپر جلومیل لنگ

قیمت قطعات یدکی تیگو ۷

قیمت خرید لوازم یدگی تیگو ۷ به عواملی مانند نوع قطعه، شرکت سازنده، برند آن، نرخ ارز، میزان تقاضا، وضعیت بازار، کیفیت و جنس قطعه، کاربرد و اهمیت قطعه و یا حتی خریدارانی که قطعات را از محل اصلی تهیه و به فروش می‌رسانند، بستگی دارد. علاوه بر آن قیمت قطعه در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است؛ بنابراین بهتر است قطعه و یا لوازم یدکی تیگو ۷ را  با خیالی آسوده از نمایندگی رسمی چری و یا فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

مشخصات خودرو چری تیگو ۷

تیگو ۷ کراس اوور (شاسی سواری) با وزنی معادل ۱۴۴۰ کیلوگرم، بر خلاف خودروهای شاسی بلند تک دیفرانسیل است. این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و شتاب و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد می‌کند، تشکیل  شده ‌است. تیگو ۷ این مقدار گشتاور را در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه خواهد داشت. جعبه دنده  این خودروی سواری خودکار دوکلاج ۶ سرعته است. بیشترین سرعتی که  خودروتیگو 7 دارد در حدود ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. موتور آن ۴سیلندر و ۱۶سوپاپ و حجم ۱۴۹۸ سی‌سی‌ بنزین را در خود جای می‌دهد‌. انتقال نیرو در این خودرو از طریق دیفرانسل جلو انجام می‌گیرد. اگر از نظر شتاب‌گیری آن را بررسی کنید، خواهید دید که در ۱۰.۹ ثانیه شتاب خواهدگرفت. استاندارد آلایندگی آن با استاندارهای یورو ۵ کاملا مطابقت دارد؛ همچنین این خودرو از طریق توربو شارژ تنفس می‌کند.

 طراحی داخلی خودرو چینی تیگو ۷

خودروی تیگو۷ با وجودی که قابلیت‌های آفرودی(مشخصات خودروهای شاسی بلند) کمی دارد؛ اما با داشتن سواری نرم و راحت و قیمت مناسب و همچنین طراحی اصولی آن که با استانداردهای ایمنی مطابقت دارد، موجب رضایت بسیاری از خریدارن قرار گرفته‌ است. این خودرو علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، طراحی داخلی و چیدمان قطعات فضای داخلی آن نیز به بهترین سبک قرار گرفته ‌است. سیستم تهویه دوگانه آن (یکی برای راننده و دیگری برای کناری آن)، صفحه نمایشگر مرکزی لمسی، صندلی‌های چرم و راحت، کنسول مرکزی با دکمه‌های ارگونومیک، دوربین 360 درجه، سیستم صوتی و فضای داخلی راحت و جادار، فقط برخی از مشخصات  طراحی داخلی خودروی تیگو ۷ است که با سوارشدن بر آن حس راحتی و امنیت بیشتر را تجربه خواهید کرد.

 امکانات و آپشن های خودرو تیگو ۷

یکی از خودروهای کراس اوور که طراحی داخلی زیبا و جذابی دارد، خوردوی تیگو ۷ است. این خودرو امکانات و آپشن‌های زیادی را برای راحتی سرنشین در نظر گرفته ‌است. سقف پانوراما، چراغ‌های اتوماتیک زنون، صفحه نمایش ۹ اینجی لمسی با امکان دید ۳۶۰ درجه، چراغ مه‌شکن کنترل متناسب با حرکت فرمان، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، برف‌پاک‌کن هوشمند، کلیس و استارتر دکمه‌ای، چراغ خوش‌آمدگویی، سامانه نظارت بر فشار باد تایر، تهویه مطبوع، ترمزهای مجهز به ABSو EBD و سیستم کمکی، کیسه‌های هوایی در قسمت جلو و کناری و پرده‌ای، سنسور پارک در جلو و عقب، آینه‌های تاشو و… برخی از امکانات و آپشن‌های خودرو تیگو ۷ هستند.

می‌توان گفت تیگو ۷ با داشتن امکانات و آپشن‌های ایمنی مانند ترمز های EBSو EBD و همچنین سیسیتم کمکی و کیسه‌های هوای در سه طرف جلویی، کناری وپرده‌ای و افزون بر آن سامانه کنترل کشش و پایداری الکترونیکی امتیاز ۵ ستاره تست تصادف، خودرویی ایمن و مطمئن است.

فرمون تیگو 7

سخن پایانی

تیگو یکی از خودروهای کراس اوور است که طراحی بسیار زیبا و خطوط منسجمی روی آن قرار دارد. فضای داخلی آن بسیار نرم و راحت است و امکانات و قابلیت‌های زیادی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. لوازم یدکی تیگو 7 بخش اصلی خودرو است. سیستم تعلیق، سیستم صوتی، قطعات الکترونیکی، فیلترها، دیسک، رادیاتور، سیستم خنک‌کننده چند نمونه از لوازم یدکی تیگو 7 هستند. هنگامی که هر یک از لوازم یدکی به درستی کار نکند، بلافاصله باید آن را تعویض یا تعمیر کنید؛ زیرا عدم تعمیر به موقع ممکن است هزینه‌های زیادتری را برای شما ایجاد کند. شما میتوانید با مراجعه به سامانه متقاضی لوازم یدکی خودرو تیگو 7 خود را تهیه کنید.

سوال متداول

  • قیمت قطعات یدکی تیگو ۷ به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت لوازم یدکی مقدار ثابتی ندارد و بر اساس عواملی مانند نرخ ارز روز، کیفیت و جنس قطعه، برند، شرکت سازنده، میزان تقاضا، کاربرد و اهمیت قطعه بستگی دارد.

  • چند مورد از مشخصات خودرو چری تیگو ۷ را نام ببرید؟

تک دیفرانسیل، موتور 1.5 لیتری با 14 اسب بخار و 210 نیوتن گشتاور، جعبه دنده دو کلاجه 6 سرعته، موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1498 سی‌سی بنزین

  • تیگو 7 چه لوازم یدکی دارد؟

لوازم یدکی شامل قطعات موتور، قطعات الکترونیکی، فیلترها، لوازم جانبی، ترمز، سیستم تعلیق است که هر گروه شامل قطعات و لوازم مرتبط با کاربرد خود را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی