خرید و قیمت شمع هایما

خرید و قیمت شمع هایما + ارزان ترین در بازار

الکترود و رزوه‌های موجود در شمع پس از مدت طولانی بر اثر جرقه زدن‌های مکرر از بین می‌روند و رسوباتی که بر اثر جرقه ایجاد می‌شوند، سبب عمل نکردن شمع شده و پس از آن به موتور آسیب وارد می‌کنند. به‌دلیل استفاده و کاربرد زیاد شمع هایما در بیشتر نمایندگی‌های ایران، می‌توانید با تشخیص قطعه اصل اقدام به خرید آن نمایید. برای این اقدام به مشخص کردن کد فنی آن نیاز دارید؛ این کد روی قطعه شمع حک شده یا داخل دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده ‌است. سپس در مواقع لزوم با‌توجه به برند قطعه و بودجه‌ خود می‌توانید برای این مهم اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید | لوازم یدکی هایما 7x

قیمت شمع هایما 7s

یکی از اجزای مهم که باعث حرکت خودرو هایماS7  می‌شود، شمع است. شمع هایما با استفاده از برق تولید شده توسط باتری و ایجاد جرقه در محفظه احتراق، موجب به حرکت درآمدن سیلندر و خودرو می‌گردد. قیمت شمع هایما براساس مدل خودرو متفاوت است که در برای این امر نوع الکترود و طول عمر شمع به‌کار رفته موثر هستند. برای استفاده از شمع خودروی هایما باید نوع فابریک آن را که توسط کارخانه مشخص شده، برگزید. شمع پایه بلند با کد حرارتی 7 برای موتور خودرو مناسب بوده و در صورت استفاده از شمع نامناسب، خودرو به سختی کار می‌کند و موتور در بازه زمانی محدود دچار خرابی خواهد شد. شمع هایما S7 در دو کیفیت وارداتی و اورجینال شرکتی به بازار عرضه می‌گردد که مدل 2000 شمع اورجینال هایما S7 را از نوع  معمولی می‌دانند.

مدلهایما S7هایما S7
کیفیتوارداتیاورجینال
شرکتچینچین
قیمت1,530,000 تومان180000 تومان

قیمت شمع هایما 5s

انتخاب شمع مناسب برای خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه در صورت استفاده از شمع غیراصل و با ذوب شدن آن به محفظه احتراق آسیب جدی وارد خواهد شد که این خود هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت. شمع‌های هایما S5 باکیفیت بوده و دارای کارایی بالایی هستند. قیمت این شمع‌ها در بازار متنوع است. درواقع می‌بایست در هنگام خرید قیمت‌‌ها را برسی کرده و اطمینان یابید که شمع انتخاب شده با موتور خودرو سازگاری دارد. باتوجه به قیمت متفاوت شمع هایما در بازار بهتر است از سامانه متقاضی برای این مهم اقدام نمایید.

مدلبرندقیمت
هایما S5شرکتی960.000 تا 1.950.000 تومان

قیمت شمع هایما x7

قیمت شمع‌های هایما X7 به مدل خودرو و نوع شمع به‌کار رفته در آن بستگی دارد. قیمت شمع خودرو هایما S7 2000 شرکتی در حدود 1.200.000 تومان و شمع اورجینال هایما S7 و S5 در بازه قیمتی 960.000 تا 1.950.000 تومان است.

مدلبرندقیمت
S7 2000شرکتی1.200.000 تومان
S7اورجینالقیمتی 960.000 تا 1.950.000 تومان
S5اورجینالقیمتی 960.000 تا 1.950.000 تومان

قیمت شمع هایما s8

شمع اورجینال هایما S8 در حدود 960.000 تا 1.950.000 تومان قیمت‌گذاری شده است.

انواع برند شمع هایما مناسب هر مدل

در دفترچه راهنمای هر خودرو شمع فابریک و متناسب با خودرو بیان شده که بهتر است در هنگام تعویض این مورد را مدنظر قرار دهید. هنگام تعویض شمع هایما باید به دو عامل کد حرارتی وگپ دقیق (فاصله دو الکترود از یکدیگر) توجه داشته باشید. همچنین از هر کد یا مشخصه فنی یک شمع، نوع تقلبی آن نیز در بازار وجود دارد. باتوجه به خطری که می‌تواند در استفاده از شمع بی‌کیفیت و تقلبی رخ دهد، لازم است تا در هنگام خرید دقت کافی را به‌کار گیرید.

بیشتر بخوانید | قیمت لنت جلو هایما

در مدل‌های هایما S7 که توربو شارژ هستند از شمع S7 توربو استفاده می‌شود. همچنین برندهایی چون بوش آلمان، NGK و دنسو کاربرد بسیاری دارند. در خودروهای S7 که توربو نبوده، شمع برای جرقه زدن و استارت حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در محفظه مخصوص احتراق، انفجار صورت خواهد گرفت؛ پس از آن نیز خودرو به حرکت درمی‌آید. از برندهای دیگر شمع هایما می‌توان به نوع اورجینال آن اشاره کرد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از نوع شمع سوزنی با فلز پلاتین و ایریدیوم ساخته شده ‌است.

خرید شمع هایما از سامانه متقاضی

تنوع شمع‌های خودرو هایما در بازار به حدی است که در صورت عدم آگاهی در این زمینه، ممکن است برای خرید جنس بی‌کیفیت متحمل هزینه بسیاری شوید؛ همچنین و وقت شما نیز هدر خواهد رفت. بنابراین بهتر است که برای خرید شمع هایما به سراغ فروشگا‌ها و سایت‌های معتبر مانند سامانه متقاضی بروید. در این سامانه ابتدا درخواست خرید شمع را با عنوان تقاضا مشخص کرده؛ سپس جزئیات انتخاب را وارد نمایید. پس از آن بازه زمانی عرضه کالا را به همراه شماره تماس تعیین کنید.

خرید شمع هایما

سامانه درخواست شما را در صفحه نخست گوگل قرار داده و درخواست شما را برای انبوهی از عرضه‌کنندگان ارسال می‌کند. بعد از این مرحله شما می‌توانید با مقایسه قیمت و براساس سازگاری شمع با خودرو، کالای خود را انتخاب کرده و با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

بیشتر بخوانید | خرید سنسور اکسیژن هایما

روش تشخیص شمع هایما اصل از تقلبی

شمع هایمای اصل را می‌توان با دو روش از نوع تقلبی آن تشخیص داد. این روش‌ها به شرح زیر هستند.

  • کیفیت مواد به‌کار رفته در شمع: شمع اصل از کیفیت بالایی برخوردار بوده؛ اما شمع تقلبی از مواد بی‌کیفیت و ارزان قیمت ساخته می‌شود و طول عمر کوتاهی دارد.
  • کارایی و عملکرد: شمع موتور اصل کارایی بسیار خوبی دارد. جرقه در شمع اصلی پایدارتر است؛ اما شمع تقلبی نه‌تنها کارایی نداشته، بلکه موتور نیز از توان کمی برخوردار خواهد بود.

بهترین زمان تعویض شمع هایما

شمع قطعه بسیار کوچکی است که در حرکت خودرو و عملکرد آن تاثیر مهمی دارد. شمع خودرو از تجمع کربن در محفظه جلوگیری کرده و با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود. چنانچه کربن در جایگاه خود رسوب کند، قدرت موتور کاهش یافته و حرکت به کندی صورت می‌گیرد. برای شتاب و سرعت بیشتر بهتر است که شمع خودرو را هرچند وقت تعویض نمایید. بهترین زمان تعویض شمع هایما را پس از 50 هزارکیلومتر رانندگی می‌دانند. البته عواملی مانند کیفیت سوخت، سبک و نحوه رانندگی و کیفیت شمع خودرو نیز در زمان تعویض شمع موثر هستند.

بیشتر بخوانید | خرید و قیمت لنت ترمز هایما

نحوه تعویض شمع هایما

برای تعویض شمع هایما در ابتدا به 3 تا 4 ساعت زمان نیاز دارید تا موتور کاملاً خنک شود. برای این منظور می‌توان در کاپوت را باز گذاشت. همچنین برای خودروهای گران‌قیمت یا خودروهایی با موتور بسیار قوی، برای سرد شدن موتور می‌بایست یک شب را در نظر داشته باشید. در مرحله بعد برای باز کردن درپوش روی موتور، پیچ‌های روی آن را باز کنید. روی سطح موتور سیم‌هایی قرار گرفته‌اند که در موتور خودروهای مختلف، متفاوت هستند. این سیم‌ها را از انتها از محل اتصال جدا کنید؛ برای اینکه در هنگام اتصال جای سیم‌ها تغییر نکند، بهتر است آن‌ها را علامت‌گذاری نمایید. پس از باز کردن سیم‌ها نوبت به شمع‌ها می‌رسد.

با آچار مخصوص یا سوکت شمع که ابعاد کوچکی داشته و در لبه‌های آن شیارهایی تعبیه شده‌اند تا در داخل شمع قفل شوند، اقدام به باز کردن شمع نمایید. سوکت را به انتهای لوله بلند مغناطیسی متصل کرده و سپس در شکاف شمع قرار دهید. با شنیدن صدای تق اطمینان یابید که شمع هایما با آچار چفت شده ‌است. سپس با کمی پیچاندن باز خواهد شد. توجه داشته باشید که برای عملکرد شمع تنها جرقه لازم است تا موتور روشن شودنآآآ. بنابراین به هرگز به شمع در حین باز یا بسته کردن فشار وارد نکنید. سپس قطعه جدید را جایگزین نموده و با اهرم مخصوص که به لوله مغناطیسی متصل است، به اندازه 20 تا 25 درجه گشتاور (چرخش) بچرخانید. بهتر است رزوه‌های شمع را به روغن موتور آغشته نمایید تا از ساییدگی آن جلوگیری به‌عمل آید.

بیشتر بخوانید | قیمت بلبرینگ هایما

نتیجه گیری

یکی از مهم‌ترین قطعات در خودرو شمع است که با ایجاد جرقه در اثر ترکیب شدن هوا و کربن در سیلندر موتور، موجب به حرکت درآمدن خودرو می‌شود. باتوجه به نقش مهمی که شمع در خودرو داشته، طبیعی است که در انتخاب آن باید دقت زیادی را به‌کار گرفت. از آنجایی که شمع‌های بی‌کیفیت همواره در بازار به فروش می‌رسند، بهتر است شمع خودرو باکیفیت را از سامانه متقاضی خریداری نمایید. همچنین اگر سرعت و شتاب خودرو کاهش یافت، می‌بایست این قطعه را عوض کنید. با وجود این‌که تعویض آن کار راحتی است؛ اما بهتر است این مهم را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید.

سوالات متداول

بهترین روش خرید شمع هایما از طریق سامانه متقاضی است. با ثبت درخواست قطعه مورد نظر، بدون اتلاف وقت می‌توانید قیمت‌ها را بررسی کرده و گزینه مناسب‌تر را برگزینید.

شمع موتور اصلی از کیفیت بالایی برخوردار است؛ اما نوع تقلبی از مواد فلزات ارزان‌قیمت و با کیفیت پایین ساخته می‌شود. از طرفی شمع‌های اصلی عملکرد بهتری را ارئه می‌دهند و جرقه قوی‌تری تولید می‌کنند؛ در صورتی که شمع‌های تقلبی جرقه کمی را تولید کرده و در نتیجه عملکرد ضعیف‌تری خواهند داشت.

استفاده طولانی‌مدت از شمع خودرو و رسوب‌گرفتی محفظه باعث خرابی شمع شده که در پی آن کارایی خودرو کاهش پیدا می‌کند.

بعد از 50 هزارکیلومتر رانندگی می‌بایست شمع خودرو را تعویض کرد. علاوه‌بر آن هر وقت سرعت حداکثری خودرو کاهش یافت، به این معناست که شمع خودرو باید تعویض گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی