خرید سنسور اکسیژن هایما

سنسور اکسیژن هایما

آیا می‌دانید سنسور اکسیژن چیست؟ آیا به‌دنبال خرید سنسور اکسیژن خودروی هایما هستید؟ سنسور اکسیژن قطعه‌ای بسیار مهم در میان قطعات جانبی خودرو بوده که در قسمت ورودی اگزوز نصب می‌گردد. این قطعه همچنین وظیفه اندازه‌گیری میزان اکسیژن وارد شده به هوای داخل موتور را برعهده دارد؛ در این صورت می‌تواند مقدار آلاینده‌ها را بسیار کاهش دهد. این قطعه مهم را می‌بایست در زمان مناسب تعویض کرد. قیمت سنسور اکسیژن هایما به هنگام خرید می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله ساخت کشور و مدل آن متفاوت باشد. یکی از موارد مهم در هنگام خرید، اطمینان از اصل بودن این سنسور است.

قیمت سنسور اکسیژن هایما s7

سنسور اکسیژن هایما s7 یکی از مهم‌ترین حسگرهای کاربردی در این خودرو بوده که به نوعی یک قطعه الکترونیکی به‌حساب می‌آید. این قطعه در اگزوز قرار می‌گیرد که وظیفه اصلی آن اندازه‌گیری میزان اکسیژن موجود در گازهایی است که از خودرو خارج می‌شوند. وجود این قطعه در خودروی هایما s7 از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با قیمت‌های مختلف به بازار عرضه می‌گردد. به‌طور کلی سنسور اکسیژن هایما توسط شرکتی چینی تولید شده و قیمت آن از 2 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان متفاوت است. توجه داشته باشید سنسور اکسیژن هایما s7 را می‌توان به دو دسته سنسور بالا و پایین تقسیم کرد و براساس مدل و ساخت کشور قیمت‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است..

مدلساخت کشورقیمت
سنسور اکسیژن بالا هایما s7 توربوچین2 میلیون تومان
سنسور اکسیژن پایین هایما s7چین3 میلیون تومان

قیمت سنسور اکسیژن هایما s5

قیمت سنسور اکسیژن در خودروهای هایما باتوجه به مدل هر خودرو متفاوت است. یکی از آن‌ها سنسور اکسیژن هایما S5 نام دارد. قیمت سنسور اکسیژن هایما در بازه‌ 2 میلیون 800 تا 3 میلیون 200 قرار دارد. توجه داشته باشید که شرکت‌های مختلفی این محصول را تولید می‌کنند که باید بادقت بسیاری قطعه اصل را تهیه نمایید. از طرفی قیمت سنسورهای غیراصل با قطعه اصلی متفاوت خواهد بود.

قیمت سنسور اکسیژن هایما 7X

از دیگر مدل‌های خودروهای هایما، هایما 7x است. برای این دسته از خودروها نیز قطعات مختلفی مانند سنسور اکسیژن تولید می‌شوند که باتوجه به نوع برند دارای قیمت‌های مختلفی هستند. به‌طور کلی قیمت سنسور اکسیژن هایما 7x در حدود 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده که با‌توجه به برند سازنده، متغیر است.

قیمت سنسور اکسیژن هایما S8

از دیگر خودروهای تولید شده توسط خودروسازی هایما، خودروی S8 است. این خودروها نیز همانند دیگر خودروها از یک سنسور اکسیژن برخوردار بوده که وظیفه کنترل مقدار گاز خروجی اکسیژن، تجزیه‌وتحلیل و ارسال آن به سیستم خودرو را برعهده دارد. این دسته از سنسورها در دو نوع بالا و پایین به تولید می‌رسند. آن‌ها همچنین باتوجه به مدل و برند سازنده، دارای قیمت‌های مختلفی هستند که به‌طور تقریبی در حدود 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید | خرید و قیمت لنت ترمز هایما

عملکرد و وظایف سنسور اکسیژن هایما

سنسور اکسیژن هایما به یک نوع حسگر در خودروها گفته می‌شود که به‌عنوان یک قطعه الکترونیکی کاربرد دارد. این قطعه در قسمت ورودی اگزوز قرار گرفته و وظیفه اصلی آن اندازه‌گیری و محاسبه میزان اکسیژنی است که در گازهای خروجی خودرو وجود دارند. سنسور اکسیژن یک نوع عامل تعیین‌کننده برای سوخت‌وساز عملکرد موتور به‌حساب می‌آید که وجود آن از اهمیت و حساسیت بسیاری برخوردار است. یکی از نکات مهم در خصوص این قطعه، تاثیرگذاری بر راندمان و کارایی موتور خودرو است. این دسته از سنسورها برای خودروهای هایما مناسب بوده که باتوجه به مدل خودرو می‌توان یکی از آن‌ها را خریداری کرد.

اگر میزان اکسیژن خروجی گازها توسط این سنسور، بالا در نظر گرفته شود، به این معناست که احتراق ناقص صورت گرفته و درصد مخلوط سوخت‌وساز نامناسب است. در نتیجه باید وجود این قطعه را در هر خودرویی ضروری دانست. امروزه در تولید سنسور اکسیژن هایما از دو سیم استفاده می‌شود که محاسبه میزان اکسیژن تولید شده براساس ولتاژ تولیدی سنسور صورت می‌گیرد.

عملکرد و وظایف سنسور اکسیژن هایما

انواع مدل سنسور اکسیژن هایما

باتوجه به مدل خودرو، سنسور اکسیژن هایما در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. همان‌طور که می‌دانید شرکت خودروسازی هایما خودروهای مختلفی را تولید کرده و به بازار جهانی عرضه داشت. این موضوع سبب گردیده تا سنسور اکسیژن برای تمامی خودروهای هایما به دو صورت سنسور اکسیژن بالا و پایین طراحی شود. برخی از مدل‌های این قطعه عبارتند ازs7 ، s5، s8 و x7 که می‌توان برای خودروهای مشخص شده از گروه خودروسازی هایما استفاده کرد.

بیشتر بخوانید | خرید و قیمت بلبرینگ هایما

انواع برند سنسور اکسیژن هایما مناسب هر مدل

برندهای مختلفی به تولید سنسورهای اکسیژن هایما پرداخته‌اند که برخی از این برندها ممکن است تنها برای یک مدل خودرو مناسب باشند. از جمله این برندها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Bosch
  • Denso
  • NGK
  • Walker Products
  • Delphi

خرید سنسور اکسیژن هایما از سامانه متقاضی

سنسور اکسیژن هایما باتوجه به برندهای سازنده، در دو دسته سنسور اکسیژن پایین و بالا قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که برای هر مدل از خودروی هایما می‌بایست سنسور مختص به همان مدل را برگزید و روی اگزوز نصب کرد. در غیر این صورت با خرابی و مشکلات دیگری مواجه خواهید شد. اگر به‌دنبال خریدی مطمئن هستید می‌توانید از طریق سامانه متقاضی نوع سنسور اکسیژن مورد نیاز خود را در کمترین زمان ممکن خریداری نمایید. سامانه متقاضی یک بستر اینترنتی ایمن بوده که می‌توانید با خیالی آسوده سفارش خود را به ثبت رسانده و با کمک آن با عرضه‌کنندگان بسیاری ارتباط برقرار کنید. در این صورت با مقایسه قیمت‌ها، قادر خواهید بود تا مناسب‌ترین سنسور اکسیژن را برگزینید.

بیشتر بخوانید | قیمت تسمه تایم هایما

روش تشخیص سنسور اکسیژن هایما اصل از تقلبی

در هنگام خرید قطعات جانبی خودرو لازم است به اصل بودن آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. در این صورت می‌بایست نکات بسیاری را مدنظر قرار دهید تا بتوانید خریدی مطمئن را تجربه کنید. از جمله نکاتی که در تشخیص اصل بودن سنسور اکسیژن هایما از نوع تقلبی آن موثر بوده می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • شماره قطعه
  • گارانتی معتبر
  • قیمت
  • بررسی بسته‌بندی و علامت‌گذاری
  • خرید از سایت یا فروشگاهی معتبر

پیشنهاد می‌کنیم مقاله تسمه دینام هایما را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

سنسور اکسیژن هایما یکی از مهم‌ترین سنسورهای موجود در خودروهای هایما است. این قطعه باتوجه به مدل خودرو در انواع مختلفی تولید می‌شود که شما می‌توانید باتوجه به خودروی خود، این سنسور را از برندهای مختلف تهیه کنید. سنسور اکسیژن هایما در دو مدل سنسور اکسیژن بالا و پایین به تولید می‌رسد. به هنگام خرید این قطعه باید به اصل بودن آن توجه‌ای داشته باشید. برای این منظور شما می‌توانید این قطعات را از فروشگاه‌های معتبر فعال در این حوزه، خریداری نمایید.

سوالات متداول

برای خرید سنسور اکسیژن هایما روش‌های مختلفی وجود دارند. برای آن‌که بتوانید خریدی مطمئن را تجربه نمایید بهتر است که به فروشگاه اینترنتی فعال در زمینه فروش این محصولات مراجعه کرده و سنسور اکسیژن هایما را باتوجه به مدل خودروی خود خریداری کنید.

برای خرید سنسور اکسیژن هایما لازم است تا به اصل بودن این قطعه توجه نمایید. برای تشخیص سنسور هایما اصل از تقلبی لازم است به فاکتورهای مختلفی اعم از بررسی بسته‌بندی، شماره قطعه و گارانتی معتبر توجه داشته باشید. البته یکی از مهم‌ترین روش‌ها در راستای تشخیص اصل بودن این سنسور، خرید از یک فروشگاه معتبر است.

سنسور اکسیژن هایما جهت اندازه‌گیری میزان اکسیژن موجود در گاز خروجی از خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنسور آمارهای دریافتی را به سیستم خودرو ارسال می‌کند تا در صورت وجود هرگونه مشکل، از طریق علائم و چراغ‌های موجود در سیستم خودرو، اطلاعاتی را به راننده و سرویس‌دهنده ارائه دهد.

سنسور خودرو هایما در تمامی خودروهای هایما مورد استفاده قرار می‌گیرد که باتوجه به نوع خودرو، می‌توان آن را روی اگزوز نصب کرد. باتوجه به نوع خودرو، این سنسور در انواع مختلفی تولید می‌شود که شما می‌توانید از طریق سامانه متقاضی محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی