خرید و قیمت سرسیلندر هایما

خرید و قیمت سرسیلندر هایما

از جمله قطعات مهم و اساسی خودرو می‌توان به سرسیلندر اشاره کرد. سرسیلندر در پوشاندن سطح فوقانی بلوک سیلندر نقش داشته و از جمله اجزا ثابت موتور هایما به‌حساب می‌آید. این قطعه علاوه‌بر عایق کردن سیلندر، از خروج گازها از سیلندر با هدف احتراق مناسب جلوگیری می‌کند.

به‌ هنگام خرید سرسیلندر هایما باید به شماره سریال و هولوگرام، کد QR و برچسب‌های RFID توجه داشته باشید تا بتوانید محصول اصل را از تقلبی تفکیک نمایید. همچنین پس از خرید و استفاده از محصول، نشانه‌های خرابی آن را بررسی کرده تا در اولین فرصت، مشکل سرسیلندر برطرف شود.

قیمت سرسیلندر هایما s5

سرسیلندر هایما از مدل‌های متنوعی برخوردار بوده و قیمت آن براساس نوع برند و کشور سازنده شامل موارد زیر می‌شود‌.

نام محصولکشور سازندهقیمت
سر سیلندر کامل هایما haima S5چین59,500,000 تومان

نقش سرسیلندر هایما در موتور ماشین

سرسیلندر هایما از جمله قطعات مهم بلوک سیلندر خودرو محسوب می‌شود که از لحاظ فنی، نصب این قطعه در بخش فوقانی سیلندر صورت می‌پذیرد و شاهد قرار گرفتن آن درون محفظه احتراق هستیم. این قطعه فلزی از جمله قسمت‌های ثابت موتور بوده و وجود آن کمک می‌کند تا در زمان مناسب، پروسه خروج دود و تزریق موقت سوخت به‌درستی انجام گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله جلو پنجره هایما را نیز مطالعه کنید.

به بیانی دیگر سرسیلندر هایما در موتور ماشین در زمینه تنظیم و مدیریت تزریق سوخت، خروج دود و ورود هوا به سیلندرهای خودرو نقش مهمی را ایفا می‌کند. مکان قرارگیری و کارکرد این قطعه به‌گونه‌ای بوده که در تولید آن‌ها تنها آلیاژ آهن و چدن دانه‌ریز به‌کار گرفته می‌شوند.

انواع برند سرسیلندر هایما مناسب هر مدل

سرسیلندر موتور هایما در سایت به دو شکل سرسیلندر پر و سرسیلندر خالی به فروش می‌رسد. سرسیلندر این خودرو در برندهای متنوعی به بازار عرضه می‌گردد و شما می‌توانید آن‌ را به‌شکل محصول وارداتی اورجینال (اصلی چینی) یا وارداتی و شرکتی (ایساکویی) تهیه نمایید.

خرید سرسیلندر هایما از سامانه متقاضی

سامانه متقاضی به‌عنوان نخستین و تنها وب سایت در ایران شناخته می‌شود که عملکردی تقاضامحور دارد. این سامانه شرایطی را مهیا ساخته تا خریداران محصول موردنظر خود را به‌ همراه جزئیات به‌شکل رایگان به ثبت برسانند. در این شرایط فروشندگان درخواست‌ها را مورد بررسی قرار داده و سرسیلندر هایما موردنظر خریدار را ارسال خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید | سنسور اکسیژن هایما

روش تشخیص سرسیلندر هایما اصل از تقلبی

سازندگان خودرو برای این‌که مشتریان بتوانند از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند، روش‌های مختلفی را ارائه داده‌اند. از جمله روش‌های تشخیصی می‌توان به شماره سریال و هولوگرام، کد QR و برچسب‌های RFID اشاره کرد. همه قطعات یدکی اصلی دارای شماره سریال به‌خصوصی هستند که این شماره‌ها در زمینه سنجش اصل یا تقلبی بودن قطعه کاربرد دارند.

همچنین هولوگرام ویژه سازنده نیز روی محصول درج شده است. اغلب قطعات یدکی از یک عدد کد QR برخوردار بوده که با اسکن آن به‌وسیله گوشی هوشمند، می‌توان از اصالت کالا اطمینان یافت. این کد در ردیابی سرسیلندر هایما نیز نقش دارد.

روش تشخیص سرسیلندر هایما اصل از تقلبی

روی قطعات اصل برچسب‌های RFID قرار داشته که سازنده به‌واسطه آن می‌تواند محصول را ردیابی نماید. این برچسب‌ها نقش مؤثری در تشخیص کالای اصل از نوع تقلبی آن ایفا می‌کنند؛ چراکه با وجود این تگ‌ها سازنده قادر است به این موضوع پی ببرد که آیا خریداران قطعات اصلی را تحویل گرفته‌اند یا خیر. از دیگر روش‌های تشخیصی می‌توان به بررسی بسته‌بندی، مقایسه قطعات جدید و قدیم، بررسی قیمت و بررسی گواهی اصالت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید | خرید و قیمت لنت ترمز هایما

علائم خرابی سرسیلندر هایما چیست؟

سرسیلندر از جمله قطعات داخلی خودرو محسوب می‌شود که ارزیابی وضعیت سلامت این قطعه به‌صورت مداوم کار ساده‌ای نیست؛ از این‌رو لازم است تا با علائم خرابی این قطعه آشنا شوید و در هنگام مشاهده این نشانه‌ها، در اولین فرصت نسبت به تعویض قطعه اقدام نمایید. از جمله اصلی‌ترین علائم خرابی سرسیلندر هایما می‌توان به تغییر صدای موتور، افزایش ناگهانی دما آب، کم شدن راندمان خودرو، افزایش بیش از اندازه مصرف سوخت، خروج دود آبی از اگزوز و… اشاره کرد.

چگونه از سرسیلندر هایما خود محافظت کنیم؟

شما با رعایت یک‌سری اصول و نکات می‌توانید طول عمر سرسیلندر هایما را افزایش دهید. اولین نکته را می‌توان ارزیابی دائمی سلامت سیستم خنک‌کاری خودرو دانست تا به کمک این روش بتوانید از افزایش دمای سرسیلندر جلوگیری نمایید‌. از دیگر نکات حائز اهمیت می‌توان به روغن‌کاری منظم، بررسی وضعیت سنسور دما، پمپ روغن و رادیاتور خودرو اشاره کرد.

برای این‌که بتوانید طول عمر سرسیلندر را افزایش دهید بهتر است که از رانندگی در طولانی‌مدت و با دور موتور بالا اجتناب ورزید. همچنین هنگامی که خودرو در وضعیت روشن به سر می‌برد، نباید گاز زیادی به موتور وارد شود تا خودرو فرصت گرم شدن داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله خرید و قیمت لنت ترمز هایما را نیز مطالعه کنید.

نتیجه گیری

سرسیلندر در اصل قسمتی از بلوک سیلندر محسوب می‌شود که در پوشاندن سطح نقش داشته و کمک می‌کند تا احتراق به‌خوبی صورت گیرد. به بیانی دیگر این قطعه به عایق‌بندی سیلندر کمک کرده و از خروج گازها از سیلندر جلوگیری می‌کند. سرسیلندر هایما در برندهای مختلفی موجود بوده و شما برحسب مدل خودرو و میزان بودجه می‌توانید مناسب‌ترین آن را انتخاب نمایید. برای این‌که طول عمل سرسیلندر افزایش یابد لازم است تا مواردی همچون ارزیابی سلامت سیستم خنک‌کننده خودرو، روغن‌کاری منظم، بررسی وضعیت سنسور دما، پمپ روغن و رادیاتور را مدنظر قرار دهید.

سوالات متداول

برای این‌که به‌ هنگام خرید سرسیلندر هایما از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید، می‌بایست به‌ سراغ معتبرترین مراکز فروش رفته و مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

بررسی اصل یا تقلبی بودن سرسیلندر هایما به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر بوده که شامل بررسی شماره سریال و هولوگرام، کد QR و برچسب‌های RFID می‌شود‌. عدم وجود این موارد می‌تواند نشان از تقلبی بودن محصول باشد.

برای مراقبت از سرسیلندر توصیه می‌شود که رانندگی طولانی‌مدت با دور موتور بالا را فراموش کنید. همچنین همواره می‌بایست به سلامت سیستم خنک‌کننده خودرو توجه داشته باشید.

نشانه‌های عدم عملکرد صحیح سرسیلندر شامل تغییر صدای موتور، افزایش ناگهانی دما آب، کم شدن راندمان خودرو، افزایش بیش از اندازه مصرف سوخت، خروج دود آبی از اگزوز و… می‌شوند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی