ارزان ترین محله ها برای اجاره خانه کارمندی و دانشجویی در تهران

خانه-کارمندی-خانه-دانشجویی

پیدا کردن ارزان‌ ترین محله‌ های تهران برای اجاره خانه، یکی از اولین اولویت‌های یک فرد دانشجو و یا کارمند است. برای کارمندان دسترسی آسان به محل کار و آرامش منطقه یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود و برای دانشجویان، محیطی آرام و به دور از سر و صدا، فرصت مناسبی را برای مطالعه و یادگیری بوجود می‌آورد. در ادامه با سایت متقاضی برای معرفی ارزان‌ ترین محله‌ های تهران برای اجاره خانه دانشجویی یا کارمندی همراه باشید.

بهترین روش اجاره خانه کارمندی و دانشجویی در تهران

مهم‌ترین مشکل کارمندان و دانشجویان در هنگام جستجوی خانه، زمان محدودی است که می‌توانند در طول شبانه‌روز به این کار اختصاص دهند. پس از اتمام کلاس‌ها در دانشگاه یا پایان ساعت کاری، زمانی زیادی برای سرک کشیدن به مشاوران املاک و بررسی خانه‌ها باقی نمی‌ماند.

به همین دلیل ثبت درخواست اجاره خانه در سامانه متقاضی را پیشنهاد می‌کنیم. در اینجا این فروشندگان و مشاوران املاک حرفه‌ای هستند که بعد از ارائه درخواست‌تان به شما مراجعه می‌کنند. نام‌نویسی و ثبت درخواست در سامانه متقاضی تنها چند دقیقه زمان می‌برد و خدمات ما کمک زیادی به صرفه جویی در وقت شما می‌کند.

مشخصات بهترین خانه اجاره‌ ای برای کارمندان و دانشجویان

کارمندان و دانشجویان برای اجاره خانه، باید موادی را در نظر بگیرند که شاید برای دیگران چندان مهم نباشد. اگرچه اجاره بهاء مناسب یکی از موارد قابل اهمیت در اجاره آپارتمان است، اما در انتخاب خانه کارمندی یا دانشجویی موارد بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

 

خانه دانشجویی

کرایه آپارتمان را مناسب با بودجه‌تان انتخاب کنید

نه فقط کارمندان، بلکه دانشجویان هم به دنبال اجاره خانه‌ های ارزان‌ تر هستند. پرداخت کرایه‌های سنگین با این تورم افسار گسیخته، دیگر از عهده دانشجویان و کارمندان خارج است.

اگر توانایی پرداخت مبلغ رهن بیشتر را دارید، توصیه می‌کنیم در هنگام اجاره خانه کارمندی یا دانشجویی تلاش کنید در برابر رهن بیشتر، کرایه کمتری پرداخت کنید.

خانه‌ای را اجاره کنید که بتوانید اجاره‌ بها را بدون مشکل پرداخت کنید. اگر در سال اول خانه‌ای با کرایه بالا اجاره کنید، احتمال دارد در سال دوم برای پرداخت آن با مشکل بزرگتری روبرو شوید.

 

ساعت کار مغازه‌های محلی را بدانید

بیشتر کارمندان و دانشجویان صبح اول وقت خانه را ترک می کنند و عصر هنگام به خانه می‌آیند. پس مهم است که بتوانند خرید روزانه را در شب انجام دهند.

هنگام اجاره خانه دانشجویی و یا کارمندی، بررسی کنید که مغازه‌ها تا چه ساعتی باز هستند و چقدر از خانه  فاصله دارند. دسترسی به نان و میوه تازه و یا وجود فروشگاه موادغذایی که تا ساعات پایانی شب باز باشد، یک مزیت بزرگ است.

وجود چندین آشپزخانه و فست فود نسبتا ارزان در نزدیکی خانه برای زمانی که وقت یا تمایلی برای آشپزی ندارید بسیار مفید است. همچنین نزدیک بودن به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و  بازار میوه و تره‌ بار باعث صرفه‌ جویی  در هزینه‌ها می‌شود.

 

امنیت خانه اجاره‌ای و محله را در نظر بگیرید

شاید در آپارتمان‌های گران قیمت، با وجود لابی‌من و نگهبان ساختمان، نگرانی از بابت امنیت و سرقت لوازم خانه وجود نداشته باشد. ولی اجاره بهاء این خانه‌ها شاید با جیب دانشجویان و بیشتر کارمندان سازگاری نداشته باشد!

پس بهترین روش، تحقیق در مورد امنیت محله از ساکنین آپارتمان و همسایه‌ها است. مهم است که امنیت در و پنجره‌ها را چک کنید. بهتر است درب ورودی ساختمان از نوع ضدسرقت باشد و پنجره‌ها و بالکن در صورتی که در طبقه اول قرار دارند حصارکشی شده باشند.

سعی کنید واحدی را اجاره کنید که در طبقات بالاتر قرار دارد. بررسی عرض و گذر کوچه، روشنایی محله و حتی بن بست بودن کوچه، برای رفت و آمد به منزل در ساعات دیروقت اهمیت زیادی دارد.

 

به دنبال آپارتمان‌های کم‌ جمعیت باشید

استایل زندگی کارمندان و دانشجویان به شکلی است که شب ها زودتر می‌خوابند تا اول صبح آماده رفتن به محل‌کار یا دانشگاه باشند.

به همین دلیل اجاره آپارتمان با تعداد واحد‌های کمتری دارد و ساکنین شاغل، یعنی سروصدای کمتر و آرامش بیشتر. ضمن اینکه مقدار شارژ این آپارتمان‌ها نسبت به خانه‌های پرجمعیت کمتر است.

خانه و محله ساکت‌تر آرامش بیشتری را برای کارمندان فراهم می‌کند و همچنین فضای آرام برای مطالعه و یادگیری دانشجویان بسیار بهتر است.

 

میزان دسترسی محله به سرویس‌های حمل و نقل

دسترسی آسان و رفت و آمد به موقع به دانشگاه یا محل کار یکی از بزرگترین نگرانی‌های هر دانشجو یا کارمندی است. در واقع هرچه محله خوش مسیرتر باشد، زمان کمتری برای رفت و آمد صرف می‌کنید.

همیشه در اجاره خانه کارمندی یا دانشجویی، سهولت دسترسی به محل تحصیل یا کار را بررسی کنید. تلاش کنید محله‌ای را انتخاب کنید که به ایستگاه اتوبوس، مترو و تاکسی نزدیک‌تر باشد.

البته اگر از خودرو شخصی استفاده می‌کنید، نزدیک بودن به بزرگراه‌ها یک امتیاز محسوب می‌شود. در ضمن حواستان به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک باشد.

 

ارزان ‌ترین محله‌ های تهران برای اجاره خانه دانشجویی

فرقی نمی‌کند که در دانشگاه تهران در حال تحصیل باشید یا دانشگاه امیر‌کبیر؛ دانشگا‌ه‌های موجود در استان تهران، بیشتر در مرکزشهر قرار دارند.

در ادامه به ۵ محله مناسب برای اجاره خانه دانشجویی در تهران اشاره می‌کنیم که علاوه بر دسترسی و کیفیت بالای سرویس‌های حمل و نقل عمومی‌شان، قیمت بهتری نسبت به سایر مناطق تهران دارند.

 

یک. اجاره خانه دانشجویی در ستارخان

محله ستارخان در غرب تهران واقع شده و به واسطه مراکز خرید و فست‌فودهای متفاوتش بسیار پرطرفدار است. ستارخان از شرق به چهارراه توحید و از غرب به صادقیه می‌رسد و در صورتی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنید، با وجود بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری، چمران و جناح دسترسی راحتی به سایر نقاط تهران خواهید داشت.

 

اجاره خانه دانشجویی در ستارخان

 

دسترسی آسان به ایستگاه‌های مترو و خطوط بی‌آر‌تی و تاکسی از مزیت‌های دیگر این منطقه است. در مجموع اگر بودجه مناسبی برای اجاره خانه دانشجویی در تهران دارید، پیشنهاد ما انتخاب محله ستارخان است.

 

دو. اجاره خانه دانشجویی در نارمک

اگر در دانشگاه‌های شرق تهران، مثل دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد تهران شمال تحصیل می‌کنید، بهتر است به اجاره خانه در محله نارمک فکر کنید.

خرید مایحتاج روزانه در این منطقه به راحتی آب‌خوردن است و با وجود بزرگراه‌های همت، یاسینی، حکیم،  صیاد شیرازی و شهید بابایی دسترسی این منطقه مناسب است.

همچنین برای رفت‌ و آمد آسان به محل تحصیل بدون خودروی شخصی، استفاده از ایستگاه مترو نارمک و ایستگاه‌های متعدد اتوبوس‌های تندرو امکان پذیر است.

 

سه. اجاره خانه دانشجویی در آزادی

خیابان آزادی از سمت شرق به میدان انقلاب و از سمت غرب به میدان آزادی می‌رسد و یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین مناطق تهران برای دانشجویان است.

به غیر از وجود دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه تهران، دانشگاه فرهنگ و هنر، دانشگاه آزاد مرکزی تهران در نزدیکی این محله، راسته خیابان انقلاب برای خرید انواع کتاب درسی حسابی به کارتان می‌آید.

پیشنهاد سایت متقاضی برای اجاره خانه در محله آزادی، خیابان‌های فرعی این منطقه مانند: خیابان کارون، خیابان جیحون، خیابان قصرالدشت و… است.

اینجا یکی از ارزان ترین محله های تهران است و کرایه خانه در این مناطق نسبت به دسترسی آسان آنها به مرکز شهر، مناسب است.

 

اجاره خانه دانشجویی در آزادی

 

چهار. اجاره خانه دانشجویی در کریمخان

خیابان کریمخان تهران از سمت شرق به میدان هفت تیر و از سمت غرب به میدان ولی‌عصر می‌رسد. اگر در دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه هنر و یا دانشگاه خوارزمی به تحصیل می‌پردازید، توصیه ما اجاره خانه دانشجویی در محله کریمخان است.

این منطقه در طرح ترافیک قرار دارد و بهتر است به‌جای خودروی شخصی از ایستگاه‌های مترو و یا تاکسی استفاده کنید. در ضمن با توجه به قرارگیری این محله در بافت اداری تهران، یافتن خانه مسکونی برای کرایه کمی زمان‌بر است، ولی به دلیل موقعیت منطقه ارزشش را دارد.

 

پنج. اجاره خانه دانشجویی در پونک

اگر به دانشگاه‌های شمال تهران مانند دانشگاه علوم و تحقیقات و یا دانشگاه امام صادق (ع) رفت و آمد دارید، بهتر است قید اجاره خانه دانشجویی در مرکز شهر را به دلیل حجم بالای ترافیک بزنید و در شمال استان سکونت کنید.

پونک یکی از بهترین محله‌های شمالی تهران است و به محله‌های سیمون بولیوار، حصارک و جنت‌آباد تهران نزدیک است. البته توصیه می‌کنیم برای اجاره خانه در این منطقه، با جیب پُرپولی در جستجوی کرایه ملک باشید!

 

بهترین و اقتصادی‌ترین محله‌ های تهران برای اجاره خانه کارمندی

نزدیک بودن خانه به محل‌کار یک امتیاز محسوب می‌شود، به همین دلیل در سایت متقاضی ۵ تا از بهترین محله‌ها را در چهار سمت تهران بررسی کردیم. به جهت سهولت در رفت و آمد، تمامی این مناطق در خارج از محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد انتخاب شدند.

 

اجاره خانه کارمندی در شهران

شهران در شمال غربی تهران قرار دارد و در صورتی که محل کارتان در این محدوده از استان تهران قرار دارد، اجاره خانه کارمندی در شهران را توصیه می‌کنیم.

شهران دارای خیابان‌های وسیع با بافتی نوساز است. از سمت شمال به ارتفاعات البرز، از سمت جنوب به محله شهرزیبا، از شرق به جنت‌ آباد شمالی و از غرب به کن منتهی می‌شود.

 

اجاره خانه کارمندی در شهران

 

اگر از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید که شهران سه ایستگاه مترو دارد. در صورت تردد با خودروی شخصی هم بزرگراه‌های باکری و آبشناسان در نزدیکی این محله امتیاز بزرگی محسوب می‌شوند.

اگر توانایی پرداخت رقم بالاتری برای کرایه خانه دارید، ناحیه‌ ضلع جنوبی شهران شمالی، مانند خیابان‌ وسک، نیما یوشیج و عسگری برای سکونت مناسب‌تر هستند.

 

اجاره خانه کارمندی در محله امیرآباد

امیرآباد یکی از محله های قدیمی و فرهنگی تهران است که از  شرق به اتوبان کردستان و محله یوسف آباد، از غرب به بزرگراه چمران و محله گیشا، از جنوب به بلوار کشاورز و از سمت شمال به بزرگراه همت و محله ده‌ونک محدود می‌شود.

خرید مایحتاج روزانه در محله امیرآباد به دلیل وجود فروشگا‌ه‌های موادغذایی فراوان به راحتی صورت می‌گیرد. علاوه بر این برای تهیه میوه و سبزی تازه با قیمت مناسب می‌توان به میدان میوه و تره بار جلال آل احمد مراجعه کرد.

خرید مایحتاج روزانه در محله امیر‌آباد با  سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشی‌های محلی تنها میدان میوه و تره‌بار منطقه، میدان میوه و تره‌بار جلال آل احمد در محله امیرآباد است. اما این محله از لحاظ گستردگی مدارس چندان هم پر و پیمان نیست!

 

اجاره خانه کارمندی در پیروزی

اگر محل کارتان در شرق تهران قرار دارد، توصیه می‌کنیم فکر سکونت در محله‌‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم را از سرتان بیرون کنید.

اگر بچه مدرسه‌ای دارید، منطقه پیروزی به دلیل مراکز آموزشی فراوان، مغازه‌های محلی بی‌شمار و البته اجاره بهای مناسب، یکی از بهترین محله‌ها برای اجاره خانه کارمندی در تهران محسوب می‌شود.

منطقه پیروزی از سمت غرب به میدان شهدا، از شرق به میدان شهید کلاهدوز و از جنوب به بزرگراه محلاتی منتهی می‌شود و بدون شک دسترسی آسان به بزرگراه‌ها و چندین ایستگاه مترو، عبور و مرور را برای ساکنین این محله راحت کرده است.

مبلغ اجاره خانه در سمت غرب پیروزی ارزان‌تر از شرق آن است. به عنوان مثال در محله‌هایی مانند پرواز، شکوفه، بروجردی و چهارصد دستگاه قیمت اجاره خانه کمتر است.

 

اجاره خانه کارمندی در تهرانپارس

گزینه پرطرفدار بعدی برای اجاره خانه کارمندی در تهران محله تهرانپارس است. این منطقه یکی از محله‌های متوسط به بالای تهران است و در اینجا از هر قشر و درآمد اقتصادی دیده می‌شود.

تهرانپارس از سمت جنوب به خیابان دماوند، از شمال به بزرگراه شهید زین‌الدین، از شرق به بلوار شاهد و از غرب به اتوبان شهید باقری منتهی می‌شود. وجود بزرگراه‌های متعدد، چندین ایستگاه مترو و خط یک اتوبوس‌های تندرو، دسترسی به این منطقه را تسهیل می‌کند.

 

اجاره خانه کارمندی در تهرانپارس

 

اگر بودجه مناسبی برای کرایه خانه در نظر گرفته‌اید، پیشنهاد ما اجاره خانه کارمندی در بخش غربی تهرانپارس است. چرا که در این ناحیه ساختمان‌های مدرن‌تر و نوساز‌تری نسبت به قسمت شرقی تهرانپارس وجود دارد.

محله تهرانپارس چندین بیمارستان و درمانگاه شناخته شده دارد و همچنین لیست بلند بالای مراکز آموزشی در این منطقه، خیال خانواده‌ها را آسوده کرده است.

 

اجاره خانه کارمندی در شهر ری

شهر ری یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین مناطق تهران است و توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال کیس‌های اقتصادی می‌گردید، به اجاره خانه کارمندی در شهر ری فکر کنید.

موقعیت جغرافیایی محله شهر ری از جنوب به فیروزآباد و ده خیر، از قسمت شمالی به منصور آباد، از غرب به جاده قدیم و قم و از شرق به جاده مشهد منتهی می شود. محله های بهشتی، غنی آباد، تقی آباد، فیروز آباد و ۱۳ آبان از جمله محله های شهرری هستند.

در این بین پیشنهاد سایت متقاضی برای کرایه خانه در شهر ری، محله ۱۳ آبان است. در اینجا علاوه بر مدرسه، مرکز بهداشت، درمانگاه و داروخانه به چندین فروشگاه بزرگ و فضای سبز هم دسترسی دارید و جزء ارزان ترین محله های تهران است.

کلام آخر

‌اجاره یک خانه مناسب از دغدغه‌های اصلی هر فرد، بخصوص کارمندان و دانشجویان به شمار می‌رود. برای اجاره خانه کارمندی و یا دانشجویی در تهران ۱۰ محله مناسب را از جهات مختلفی بررسی کردیم.

توصیه می‌کنیم با توجه به موقعیت شغلی، درآمد، میزان رفت و آمد، محل قرارگیری دانشگاه یا محل‌کارتان و… یکی از این مناطق را برای سکونت انتخاب کنید.

2 پاسخ

  1. من همسرم بخاطر اینک من دانشگاه دولتی قبول شدیم مجبور شدیم دست خالی باپول کم بیایم ب شهرتهران. فقط خداکنه بتونیم یه خونه خوب پیداکنیم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی